De wedergeboorte van een oude dame

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

De wedergeboorte van een oude dame

Berichtdoor Geert Wesseling » vr jun 17, 2011 22:21

Al geruime tijd zijn we bezig om een Delta Intergrale Groep H om te bouwen naar een auto die aan Slowly Sideways gaat deelnemen.
Het is wat meer werk dan verwacht, maar hierbij een link naar de foto's.

Natuurlijk hebben we er nog meer, maar die volgen zsm op de facebook-pagina.

Geert Wesseling
Ommen

http://www.facebook.com/pages/Lancia-De ... ?sk=photos
Avatar gebruiker
Geert Wesseling
 
Berichten: 55
Geregistreerd: ma jan 03, 2011 21:52
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor henk 400rr » vr jun 17, 2011 23:29

Leuk, welke uitvoering wordt 't?
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Geert Wesseling » vr jun 17, 2011 23:34

Fina uitvoering van Jolly club 1992
Avatar gebruiker
Geert Wesseling
 
Berichten: 55
Geregistreerd: ma jan 03, 2011 21:52
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor Geert Wesseling » za jun 18, 2011 14:28

inmiddels staat wat meer info op de pagina:
commentaar en suggesties zijn uiteraard welkom
Avatar gebruiker
Geert Wesseling
 
Berichten: 55
Geregistreerd: ma jan 03, 2011 21:52
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor denny » vr jul 29, 2011 9:42

Heb je al toestemming gekregen om deel te nemen?

Jaartje terug waren de regels nog zo dat auto's tot 86 eventueel ook replica's mochten zijn mits goedkeuring van de organisatie.

alles na 86 moest toen ex fabrieksauto's zijn. The real deal zeg maaar.

Zou zonde zijn een auto te bouwen waar je straks niet in mag deelnemen.
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor Geert Wesseling » vr jul 29, 2011 12:47

Dat zit wel snor, heb tijdens de Eifel Rally festival met Reinhard gesproken,
en hij heeft zijn goedkeuring gegeven. De auto moet wel een 100% gelijkenis vertonen, maar daar waren we toch al mee bezig.
Bedankt voor je reactie
Avatar gebruiker
Geert Wesseling
 
Berichten: 55
Geregistreerd: ma jan 03, 2011 21:52
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor Jaccoooo » vr jul 29, 2011 19:09

slowly sideways, zijn dat allemaal replicas van fabrieksauto's, of worden er ook replica's van nationale helden (v/d Marel bijvoorbeeld) toegelaten,zoals deze

Afbeelding
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor henk 400rr » vr jul 29, 2011 19:16

Sinds dit jaar is dat mogelijk, auto's moeten wel 100% identiek zijn.

Dus ja
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor RG-Rallysport » vr jul 29, 2011 22:19

Jaccoooo schreef:slowly sideways, zijn dat allemaal replicas van fabrieksauto's, of worden er ook replica's van nationale helden (v/d Marel bijvoorbeeld) toegelaten,zoals deze

Afbeelding


Hoe staat het eigenlijk met jou Ascona Johan ?
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Jaccoooo » za jul 30, 2011 8:04

ongeveer hetzelfde als een paar maand geleden :oops: de bodem is schoon, na de vakantie maar weer eens hard aan het werk
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor LeonM » za jul 30, 2011 9:36

henk 400rr schreef:Sinds dit jaar is dat mogelijk, auto's moeten wel 100% identiek zijn.

Dus ja


?????

Geert Wesseling schreef:Dat zit wel snor, heb tijdens de Eifel Rally festival met Reinhard gesproken,
en hij heeft zijn goedkeuring gegeven. De auto moet wel een 100% gelijkenis vertonen, maar daar waren we toch al mee bezig.
Bedankt voor je reactie


?????
Avatar gebruiker
LeonM
 
Berichten: 447
Geregistreerd: zo maart 03, 2002 13:40
Woonplaats: Aelse

Berichtdoor briljant » za jul 30, 2011 10:10

@Leon
Kun je uitleggen hoe het wel in elkaar steekt?.
Maakt het voor anderen ook iets duidelijker.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor henk 400rr » za jul 30, 2011 11:47

Ik heet dan geen Leon, maar toch kan ik d'r iets over vertellen.
LeonM schreef:
henk 400rr schreef:Sinds dit jaar is dat mogelijk, auto's moeten wel 100% identiek zijn.

Dus ja


?????


Aldus informatie van Slowly Sideways Belgium, we hoorden hier wat over dat het mogelijk was geen WK uitvoering te hebben, maar wel de auto van een nationale held en hebben dat nagevraagd wat de voorwaarden zijn.

hier even een quotje;

Slowly Sideways Belgium hanteert nieuwe klassen!

Slowly Sideways Belgium hanteert vanaf dit jaar dezelfde klassen als hun Duitse collega's. De onderverdeling gebeurt als volgt:

- Origineel: Originele rallywagens met een WK-geschiedenis.
- SLO1: Wagens die perfect nagebouwd naar originele rallywagens met een WK-geschiedenis.
- SLO2: Wagens met een heel kleine afwijking, maar verder perfect nagebouwd naar originele rallywagens met een WK-geschiedenis.
- SLO3: Wagens met een iets grotere afwijking, maar verder perfect nagebouwd naar originele rallywagens met een WK-geschiedenis en onder voorbehoud door goedkeuring van het bestuur van Slowly Sideways.
- Nationaal: Wagens met een grote nationale geschiedenis. Ze moeten100% kloppen met de versie die "geschiedenis" heeft geschreven, motorisch moet ook alles in orde en juist zijn en last but not least moet de wagen ook bestuurd geweest zijn door een piloot met internationale naam en faam.


we onderzochten of een C-kadett van Röhl/Pitz mogelijk was aangezien deze geen wk gereden had, vandaar dat we hiervan op de hoogte waren.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor LeonM » za jul 30, 2011 11:53

briljant schreef:@Leon
Kun je uitleggen hoe het wel in elkaar steekt?.
Maakt het voor anderen ook iets duidelijker.


Allereerst het misverstand rechtzetten;
Ik praat over Slowly Sideways Duitsland,
Henk praat over Slowly Sideways België

Met een auto toegelaten tot SSD kun je bv. ook als Slowly deelnemen aan de WRC Deutschland en Catalunia. Van de SSB groep is er maar een enkele die daar mogen deelnemen. Ze hebben wel "dezelfde "klassen, maar de eisen/regels/toelatingen verschillen behoorlijk.


EifelRallye dit jaar is geen referentie, want daar golden dit jaar zeer soepele (andere) regels, om zo veel mogelik deelnemers te krijgen.

Voor SSD geldt;
Entry is reserved for rally cars only, no street homologation models.
-Cars must be in restored condition and represent the international history of rallying, being built until and including 1986. Cars built after 1986 (Group A) must be original works cars only, while no Group N is allowed.
-Optical and technical appearance must be original, private sponsors are not welcome.
Avatar gebruiker
LeonM
 
Berichten: 447
Geregistreerd: zo maart 03, 2002 13:40
Woonplaats: Aelse

Berichtdoor henk 400rr » za jul 30, 2011 12:28

Ik weet niet of ik dan mis zit, maar bij Belgie praten ze zoals in de quote aangegeven over dezelfde regels als de Duitse collega's. Dus je zou mogen aannemen dat er geen verschil is tussen de beide organisatie's qua regelvoering.

Slowly Sideways Belgium hanteert nieuwe klassen!

Slowly Sideways Belgium hanteert vanaf dit jaar dezelfde klassen als hun Duitse collega's.


Ik weet echter niet of daar ook restrictie's zijn over deelname aan evenementen, zo ver heb ik me daar in niet verdiept.

Ik heb trouwens iets gehoord dat volgend jaar in principe alleen de fabrieksvoertuigen (vanaf "geboorte rallywagens") alleen deelnemen met de Eifel rally, of dat waar is weet ik niet.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Volgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron