[Algemeen discussie-topic]Foto competitie

Fotocompetitie

Moderator: Holkers

Berichtdoor Cinq-Power » ma jan 19, 2009 22:42

Voor het lint mag ik aannemen dat jullie daarmee de fotografen met een hesje bedoelen en geen marshals?

Je kan ook misschien een competitie maken voor profesionele fotografen en amateurs (van achter het lint).
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor niekschippers » ma jan 19, 2009 23:43

het onderwerp '' de service '' een idee?

:?:
http://www.poff.store
Interieur ontwerp en advies
Avatar gebruiker
niekschippers
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo apr 11, 2007 13:30
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor Codieo » ma jan 19, 2009 23:46

niekschippers schreef:het onderwerp '' de service '' een idee?

:?:


Goed idee, zal hem zeker meenemen
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Codieo » ma jan 19, 2009 23:49

Wellicht dat het ook iets is om te noemen in Rallyreport?
Iemand die hier contacten heeft? (ik hou van groot aanpakken :lol: :lol: :lol: )
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Cinq-Power » ma jan 19, 2009 23:58

Codieo schreef:Wellicht dat het ook iets is om te noemen in Rallyreport?
Iemand die hier contacten heeft? (ik hou van groot aanpakken :lol: :lol: :lol: )


Ik hoor net dat jij je banksaldo doneert aan deze actie :lol:
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Codieo » di jan 20, 2009 0:19

Cinq-Power schreef:
Codieo schreef:Wellicht dat het ook iets is om te noemen in Rallyreport?
Iemand die hier contacten heeft? (ik hou van groot aanpakken :lol: :lol: :lol: )


Ik hoor net dat jij je banksaldo doneert aan deze actie :lol:


Is dat zo goedkoop? :lol:
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor rallypicture » di jan 20, 2009 10:27

Voor het lint mag ik aannemen dat jullie daarmee de fotografen met een hesje bedoelen en geen marshals?


het lijkt mij dat een marshall wel iets beters te doen heeft! :?
Erik van t Land RALLYPICTURE.NL
Avatar gebruiker
rallypicture
 
Berichten: 161
Geregistreerd: zo okt 16, 2005 19:55
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor Cinq-Power » di jan 20, 2009 10:54

rallypicture schreef:
Voor het lint mag ik aannemen dat jullie daarmee de fotografen met een hesje bedoelen en geen marshals?


het lijkt mij dat een marshall wel iets beters te doen heeft! :?


Ja daarom vraag ik dit ook, ik ben zelf ook een marshall en heb me volgens mij bij het ELE topic (weet et niet precies meer) behoorlijk opgewonden dat er een marshall doodleuk foto's staat te nemen terwijl hij staat te vlaggen voor een gevaarlijke situatie.
En dat hij daar nog trots op is ook.

De regels zouden daarom duidelijk moeten wezen dat dit niet de bedoeling is en dat de veiligheid voorop staat.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor dalenbart » di jan 20, 2009 14:06

maar eigenlijk maak ik al geen kans meer op mooie foto's want ik heb maar zo'n huis-tuin camera'tje van 7.1 megapixel:P een nikon canon coolpix l14.
of gaat ook echt gewoon om het plezier wat mensen met fotograferen hebben zodat je niet meteen afgekraakt wordt omdat jouw foto's minder van kwaliteit zijn?
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Berichtdoor Codieo » di jan 20, 2009 14:09

Cinq-Power schreef:
rallypicture schreef:
Voor het lint mag ik aannemen dat jullie daarmee de fotografen met een hesje bedoelen en geen marshals?


het lijkt mij dat een marshall wel iets beters te doen heeft! :?


Ja daarom vraag ik dit ook, ik ben zelf ook een marshall en heb me volgens mij bij het ELE topic (weet et niet precies meer) behoorlijk opgewonden dat er een marshall doodleuk foto's staat te nemen terwijl hij staat te vlaggen voor een gevaarlijke situatie.
En dat hij daar nog trots op is ook.

De regels zouden daarom duidelijk moeten wezen dat dit niet de bedoeling is en dat de veiligheid voorop staat.


Is inderdaad niet de bedoeling. Veiligheid op 1.
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Cinq-Power » di jan 20, 2009 16:34

dalenbart schreef:maar eigenlijk maak ik al geen kans meer op mooie foto's want ik heb maar zo'n huis-tuin camera'tje van 7.1 megapixel:P een nikon canon coolpix l14.
of gaat ook echt gewoon om het plezier wat mensen met fotograferen hebben zodat je niet meteen afgekraakt wordt omdat jouw foto's minder van kwaliteit zijn?


Het gaat denk ik meer om het moment en de opdracht.

Als jij bijvoorbeeld een foto maakt met als opdracht 4 wielen los van de grond, en je bent de enige die echt duidelijk de hoogste van de grond is, zal jij zeker wel winnen.

Tenminste als ik de "regels" goed begrijp en intrepeteer (damn wat een duur woord)
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor AC » di jan 20, 2009 17:47

Cinq-Power schreef:Tenminste als ik de "regels" goed begrijp en intrepeteer (damn wat een duur woord)


Nog even sparen... Interpreteer.

En neem aan dat het niet om het hoogste gaat, maar het mooiste (een foto van een auto met alleen maar lucht is wellicht 'mooier' dan het hoogste...)
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor Robert_ » di jan 20, 2009 17:53

Ik begrijp dat het voorbeeld van Albert een voorbeeld is, maar mocht dit alles doorgang vinden hoop ik wel dat men niet met al te specifieke thema's komt, en dat iedereen ook zijn eigen creativiteit een beetje moet aanspreken. Straks staan we met z'n allen bij een verkeersdrempel waar een auto met 1,5 wiel los van de grond komt om maar even bij hetzelfde voorbeeld te blijven...
-
Denkt iemand dat iedereen met een huis tuin en keuken DSLR goede foto's maakt? Eigen insteek en creativiteit lijkt me ook van belang voor een winnende foto. Mocht je geen huis tuin en keuken DSLR hebben, heb je iig alvast een prima excuus mocht je niet winnen... Ohja, persfotografen moeten ook maar direct worden uitgesloten van deelname, want die staan voor het lint staan dus iedereen achter het lint maakt per definitie ook al geen kans meer... :wink: :roll:
[/off]
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Avatar gebruiker
Robert_
 
Berichten: 662
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 9:30
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor Codieo » di jan 20, 2009 18:32

Robert_ schreef:Ik begrijp dat het voorbeeld van Albert een voorbeeld is, maar mocht dit alles doorgang vinden hoop ik wel dat men niet met al te specifieke thema's komt, en dat iedereen ook zijn eigen creativiteit een beetje moet aanspreken. Straks staan we met z'n allen bij een verkeersdrempel waar een auto met 1,5 wiel los van de grond komt om maar even bij hetzelfde voorbeeld te blijven...
-
Denkt iemand dat iedereen met een huis tuin en keuken DSLR goede foto's maakt? Eigen insteek en creativiteit lijkt me ook van belang voor een winnende foto. Mocht je geen huis tuin en keuken DSLR hebben, heb je iig alvast een prima excuus mocht je niet winnen... Ohja, persfotografen moeten ook maar direct worden uitgesloten van deelname, want die staan voor het lint staan dus iedereen achter het lint maakt per definitie ook al geen kans meer... :wink: :roll:
[/off]


Had zeker ook bedacht om het bij algemene onderwerpen te houden (natuur, het weer, service e.d.)
Zit alleen nog serieus met het dillema van amateurs en profs. Is 2 competities naast elkaar niet een beetje te veel? En de profs uitsluiten lijkt me ook niet erg vriendelijk.
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Wolter » di jan 20, 2009 19:27

Codieo schreef:
Robert_ schreef:Ik begrijp dat het voorbeeld van Albert een voorbeeld is, maar mocht dit alles doorgang vinden hoop ik wel dat men niet met al te specifieke thema's komt, en dat iedereen ook zijn eigen creativiteit een beetje moet aanspreken. Straks staan we met z'n allen bij een verkeersdrempel waar een auto met 1,5 wiel los van de grond komt om maar even bij hetzelfde voorbeeld te blijven...
-
Denkt iemand dat iedereen met een huis tuin en keuken DSLR goede foto's maakt? Eigen insteek en creativiteit lijkt me ook van belang voor een winnende foto. Mocht je geen huis tuin en keuken DSLR hebben, heb je iig alvast een prima excuus mocht je niet winnen... Ohja, persfotografen moeten ook maar direct worden uitgesloten van deelname, want die staan voor het lint staan dus iedereen achter het lint maakt per definitie ook al geen kans meer... :wink: :roll:
[/off]


Had zeker ook bedacht om het bij algemene onderwerpen te houden (natuur, het weer, service e.d.)
Zit alleen nog serieus met het dillema van amateurs en profs. Is 2 competities naast elkaar niet een beetje te veel? En de profs uitsluiten lijkt me ook niet erg vriendelijk.

Sommige foto's die achter het lint gemaakt worden zijn mooier dan foto's die voor het lint gemaakt worden. Lijkt mij geen goed idee (organisatorisch) om 2 competities op te zetten.

Stond laatst stukje in de telegraaf over reisfotograaf Peter de Ruiter. Maakt geen rallyfoto's, maar verdiend z'n geld met reisfoto's en boeken. Wat hij zegt: Het belangrijkste is niet zozeer de apparatuur, maar je ogen. Kijken dus.
Ik zal niet ontkennen dat met een DSLR je makkelijker mooie foto's kunt maken, maar je moet wat met je creativiteit doen. Zowel met als zonder DSLR. En heel vaak zie ik nog foto's die in de categorie ''12 in een dozijn'' vallen.
Ga eens achter dat ene struikje staan, ga gehurkt zitten, draai je camera een kwartslag, zet niet de auto beeldvullend op de foto, maar ook een erg groot stuk van de omgeving, etc...

Altijd blijven kijken en zoeken dus. En aub geen onderscheid tussen ''wel'' of ''geen'' hesje / amateur of (semi-)prof / compactcamera of DSLR.

Verder nog een paar suggesties van mijn kant:
- Niet alleen de beste foto belonen per speelronde, maar een top 3/5/10.
- 1 of 2 schrapresultaten. Niet iedereen kan bij elke rally aanwezig zijn.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

VorigeVolgende

Keer terug naar Fotocompetitie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten