[Algemeen discussie-topic]Foto competitie

Fotocompetitie

Moderator: Holkers

Berichtdoor Hein » di jan 20, 2009 20:01

Codieo schreef:
Robert_ schreef:Ik begrijp dat het voorbeeld van Albert een voorbeeld is, maar mocht dit alles doorgang vinden hoop ik wel dat men niet met al te specifieke thema's komt, en dat iedereen ook zijn eigen creativiteit een beetje moet aanspreken. Straks staan we met z'n allen bij een verkeersdrempel waar een auto met 1,5 wiel los van de grond komt om maar even bij hetzelfde voorbeeld te blijven...
-
Denkt iemand dat iedereen met een huis tuin en keuken DSLR goede foto's maakt? Eigen insteek en creativiteit lijkt me ook van belang voor een winnende foto. Mocht je geen huis tuin en keuken DSLR hebben, heb je iig alvast een prima excuus mocht je niet winnen... Ohja, persfotografen moeten ook maar direct worden uitgesloten van deelname, want die staan voor het lint staan dus iedereen achter het lint maakt per definitie ook al geen kans meer... :wink: :roll:
[/off]


Had zeker ook bedacht om het bij algemene onderwerpen te houden (natuur, het weer, service e.d.)
Zit alleen nog serieus met het dillema van amateurs en profs. Is 2 competities naast elkaar niet een beetje te veel? En de profs uitsluiten lijkt me ook niet erg vriendelijk.


Even heel serieus: in Nederland kun je echt niet alleen van het fotograferen van rally's leven. Dus in dat opzicht zijn er geen 'profs'.

Je hebt wel fotografen/journalisten die zich full time met journalistiek/fotografie bezig houden. Voor hen is rally een deel van de beizgheid.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Cinq-Power » di jan 20, 2009 20:54

Wolter schreef:En aub geen onderscheid tussen ''wel'' of ''geen'' hesje


Ik neem aan dat je de witte hes met grote cijfers a 50 eurie per stuk bedoeld?
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor MartijnS » di jan 20, 2009 20:58

Ja, Albert..dat is toch wel duidelijk ondertussen... :lol:
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Holkers » di jan 20, 2009 20:58

Laat toch iedereen mee doen. Als iemand het 'niet eerlijk' vind, is het aan diegene om een betere foto te maken. Pershes heeft alleen een voordeel in positie maar er lopen legio persmensen rond die, of ze nou voor of achter dat lint staan, nog steeds dezelfde foto's maken. (en dan laat ik even in het midden of dat goede of slechte zijn ;))
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Wolter » di jan 20, 2009 21:01

MartijnS schreef:Ja, Albert..dat is toch wel duidelijk ondertussen... :lol:

Uiteraard! ;)
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Codieo » di jan 20, 2009 21:19

Denk dat het me wel duidelijk is. Iedereen mag meedoen.

Is de vraag alleen of we elke wedstrijd op zich bekijken en aan het eind van het jaar een eindwedstrijd doen voor de beste foto van het jaar met als deelnemers de winnaars van alle rondes. Of dat we een klassement maken van alle wedstrijden. Dit dan wel met een aantal hindernissen, zoals schrapresultaten?, top 3,5,10?.

Denk dat het het makkelijkst is (ook voor mij) om het eerste jaar te beginnen met losse wedstrijden/evenementen. Kan iedereen er aan wennen....

Dan nog 2 dingen:
Zijn er nog meer mensen met leuke ideeën over thema's?
En zijn er ideeën over prijzen?
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor antoine » di jan 20, 2009 21:28

Codieo schreef:En zijn er ideeën over prijzen?


De winnende foto in posterformaat? alleen ff een sponsor vinden..
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Wolter » di jan 20, 2009 21:34

Codieo schreef:Denk dat het me wel duidelijk is. Iedereen mag meedoen.

Is de vraag alleen of we elke wedstrijd op zich bekijken en aan het eind van het jaar een eindwedstrijd doen voor de beste foto van het jaar met als deelnemers de winnaars van alle rondes. Of dat we een klassement maken van alle wedstrijden. Dit dan wel met een aantal hindernissen, zoals schrapresultaten?, top 3,5,10?.

Denk dat het het makkelijkst is (ook voor mij) om het eerste jaar te beginnen met losse wedstrijden/evenementen. Kan iedereen er aan wennen....

Dan nog 2 dingen:
Zijn er nog meer mensen met leuke ideeën over thema's?
En zijn er ideeën over prijzen?

- Per wedstrijd een tussenklassement opmaken.
- Uiterlijk 1 week voor het einde van de rally de foto's op het forum. 1 p.p.
- Dan mogen de bezoekers gedurende 1 week stemmen. Deze kiezen dan in hun ogen de foto die het mooist is/best aansluit bij het thema.
- Vervolgens worden de stemmen geteld. Hieruit ontstaat dan een top 3, of top 5, of top 10 (afhankelijk van hoeveel mensen meedoen en hoeveel mensen stemmen). Deelnemer met de meeste stemmen: 10 punten, zo aflopend met 1 punt.
- Aan het eind van het jaar de punten optellen en je hebt het eindklassement 2009 opgesteld.

- Thema's:
Bezoekers, teamwork in en om de auto, officials & organisatie, kleine details.

- Prijzen: Er zijn zoveel mensen hier die een jaaroverzicht op DVD maken... Misschien dat die dit initiatief willen steunen. ;)
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Holkers » di jan 20, 2009 22:43

Wolter schreef:- Per wedstrijd een tussenklassement opmaken.
- Uiterlijk 1 week voor het einde van de rally de foto's op het forum. 1 p.p.
- Dan mogen de bezoekers gedurende 1 week stemmen. Deze kiezen dan in hun ogen de foto die het mooist is/best aansluit bij het thema.
- Vervolgens worden de stemmen geteld. Hieruit ontstaat dan een top 3, of top 5, of top 10 (afhankelijk van hoeveel mensen meedoen en hoeveel mensen stemmen). Deelnemer met de meeste stemmen: 10 punten, zo aflopend met 1 punt.- Aan het eind van het jaar de punten optellen en je hebt het eindklassement 2009 opgesteld.



Dat werkt helaas niet. Iemand die 2x 1ste wordt, is dus winaar terwijl hij de rest niet eens mee hoeft te doen...

Als je hetzelfde doet wat je net voorstelde, 1 foto per wedstrijd (van het RDO en van het sprintkampioenschap) per persoon.
Dan na 1 week de inschrijving sluiten en iedereen die wil beoordelen een top 3 laat maken.
Dan geeft je nr. 1 3 punten, nr. 2 2 punten en nr. 3 1 punt.
Dan alle inzendingen optellen en de winnaar kiezen.
Elke deelnemer kan/mag maximaal 2 rondes winnen.
Aan het einde van het seizoen alle winnaars in een topic, weer kiezen een top 3, zelfde telling en dan heb je een winnaar.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Codieo » di jan 20, 2009 22:50

Holkers schreef:Elke deelnemer kan/mag maximaal 2 rondes winnen.


Betekent dat dat hij/zij de rest van het seizoen niet meer mogen doen?

Voor de rest ben ik het wel met je ideeën eens, houd het eenvoudig. Bedankt voor het meedenken.

Wolter schreef:- Prijzen: Er zijn zoveel mensen hier die een jaaroverzicht op DVD maken... Misschien dat die dit initiatief willen steunen. ;)


Lijkt me een super idee. Zijn er al mensen die hier in willen bijdragen????

(Hoop alleen niet dat mensen hun eigen jaaroverzicht winnen :lol: )
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Holkers » di jan 20, 2009 22:55

Codieo schreef:
Holkers schreef:Elke deelnemer kan/mag maximaal 2 rondes winnen.


Betekent dat dat hij/zij de rest van het seizoen niet meer mogen doen?

Voor de rest ben ik het wel met je ideeën eens, houd het eenvoudig. Bedankt voor het meedenken.


Ja en Nee. Op zich is de kans dat er 2 keer dezelfde winnaar uit de bus komt al klein, laat staan 3 keer. Maar mocht het voorkomen kun je jezelf beter indekken voordat anderen klagen of bewust de uitslagen manipuleren. (even voor de goede orde, inzendingen kunnen bij twijfel gecontroleerd worden op IP adres ;))...

Maar daarmee sluit je een risico uit en hou je het ook wat breder in de zin dat er totaal een stuk of 8, 10 mensen 'dag'winnaar kunnen worden en zo meedingen na de eindprijs...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Codieo » di jan 20, 2009 23:11

Holkers schreef:Ja en Nee. Op zich is de kans dat er 2 keer dezelfde winnaar uit de bus komt al klein, laat staan 3 keer. Maar mocht het voorkomen kun je jezelf beter indekken voordat anderen klagen of bewust de uitslagen manipuleren. (even voor de goede orde, inzendingen kunnen bij twijfel gecontroleerd worden op IP adres ;))...

Maar daarmee sluit je een risico uit en hou je het ook wat breder in de zin dat er totaal een stuk of 8, 10 mensen 'dag'winnaar kunnen worden en zo meedingen na de eindprijs...


Daar heb je gelijk in. Bedankt voor de medewerking!

Denk je dat het handig is om een soort persberichtje er van te maken en dat rond te sturen of denk je dat dat overbodig is?
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Holkers » di jan 20, 2009 23:13

Kan, mag maar denk dat je niet veel nieuwe mensen zult vangen. De meesten lopen hier wel rond en in de tijd dat het rallysportforum.nl nog bestond (en dezelfde competitie hadden) hebben ze zelfs een keer een flyer actie gehad tijdens een rally (Hulst?) welke misschien 1 of 2 extra deelnemers opleverden... Zal het gewoon hier een soort van intern houden, animo genoeg!
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor dalenbart » wo jan 21, 2009 9:23

Jullie hebben in ieder geval 1 nieuw lid erbij :P Want ik ben van plan dit jaar naar zoveel mogelijk rally's tegaan tenminste als school er niet tussen valt en vervoer geregeld kan worden.

Als je een onderwerp als service kiest is iedereen verplicht een kaart te kopen omdat je er anders meestal niet op kan komen. Mij lijkt het het leukst om gewoon tijdens een rallyweekend het alleen van de rally te doen en dan bij 2 of 3 rally's een 2e categorie service te maken. Hierdoor wordt het geen verplichting.
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Berichtdoor Hein » wo jan 21, 2009 12:21

Holkers schreef:
Codieo schreef:
Holkers schreef:Elke deelnemer kan/mag maximaal 2 rondes winnen.


Betekent dat dat hij/zij de rest van het seizoen niet meer mogen doen?

Voor de rest ben ik het wel met je ideeën eens, houd het eenvoudig. Bedankt voor het meedenken.


Ja en Nee. Op zich is de kans dat er 2 keer dezelfde winnaar uit de bus komt al klein, laat staan 3 keer. Maar mocht het voorkomen kun je jezelf beter indekken voordat anderen klagen of bewust de uitslagen manipuleren. (even voor de goede orde, inzendingen kunnen bij twijfel gecontroleerd worden op IP adres ;))...

Maar daarmee sluit je een risico uit en hou je het ook wat breder in de zin dat er totaal een stuk of 8, 10 mensen 'dag'winnaar kunnen worden en zo meedingen na de eindprijs...


Misschien ook handig om de exif gegevens in de foto verplicht te stellen.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

VorigeVolgende

Keer terug naar Fotocompetitie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten