[Fotocompetitie] TankS rally(sprint) 2009

Fotocompetitie

Moderator: Holkers

Berichtdoor Wolter » ma apr 06, 2009 15:27

vandeven schreef:
Cinq-Power schreef:Als de colt op de foto de Tank S gewonnen heeft (ik weet et niet), kan je zeggen m.b.t. het thema `Geen wolkje aan de lucht`

Als ik die Colt zie,zou ik zeggen : Spring s in the air. (mooi weer op komst).

Hoewel het heel mooi weer is: het is nog steeds niet het thema van de foto. Het thema is de auto en niet het weer.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Codieo » ma apr 06, 2009 15:44

Hierbij de resultaten:

Afbeelding
Afbeelding

Rally en Meer, compleet verzorgde en op maat gemaakte rally's voor business events, bedrijfsuitjes, autoclubs, familiedagen en Meer
Voor meer informatie kijk op www.rallyenmeer.nl
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Codieo » ma apr 06, 2009 15:48

Wolter schreef:- De thema's voor alle komende rondes. Zo kan je misschien net iets creatiever omgaan met foto's, en ideeën beter scheiden.

Bedoel je hiermee om nu alle thema's bekend te maken? Wat is je achterliggende doel hiervan?
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Wolter » ma apr 06, 2009 17:10

Codieo schreef:
Wolter schreef:- De thema's voor alle komende rondes. Zo kan je misschien net iets creatiever omgaan met foto's, en ideeën beter scheiden.

Bedoel je hiermee om nu alle thema's bekend te maken? Wat is je achterliggende doel hiervan?

Ja, om nu de thema's bekend te maken.
mijn gedachte: het thema van Almere is afzettingen. Stel dat het voor een volgende wedstrijd ''het publiek'' is, dan zou je wel eens al een leuk idee dat je met publiek hebt, kunnen ''vergooien'' door met de afzettingen ook het publiek te betrekken.
Beetje lastig uit te leggen wat ik precies bedoel. De foto die ik gemaakt heb (nr. 16 met de zonnebril) zou bijvoorbeeld ook onder ''publiek'' kunnen vallen.

Het is misschien iets handiger om vooraf te weten wat alle thema's zullen zijn. Ik weet niet of er nog nadelen aan kunnen zitten, maar ik kan die niet bedenken.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Holkers » ma apr 06, 2009 18:18

Gaat ook een beetje om de creativiteit van de fotograaf. Als we alles in hapklare brokken voorleggen wordt het wel heel erg makkelijk voor iedereen...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Jan » ma apr 06, 2009 23:31

Een zure tweede plaats...

Ik hoop dat de rest van de deelnemers echt iets met het thema doen bij de volgende ronde's, en dat de stemmers wat consequenter in hun beoordelingen zijn. Desalniettemin, de foto van de Colt was wel een plaatje :wink:
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor briljant » ma apr 06, 2009 23:34

Jan schreef:Een zure tweede plaats...

Ik hoop dat de rest van de deelnemers echt iets met het thema doen bij de volgende ronde's, en dat de stemmers wat consequenter in hun beoordelingen zijn. Desalniettemin, de foto van de Colt was wel een plaatje :wink:
Je stond wel in mijn top 3
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Codieo » ma apr 06, 2009 23:46

Jan schreef:Een zure tweede plaats...

Ik hoop dat de rest van de deelnemers echt iets met het thema doen bij de volgende ronde's, en dat de stemmers wat consequenter in hun beoordelingen zijn. Desalniettemin, de foto van de Colt was wel een plaatje :wink:


Voorselectie zal vanaf nu strenger zijn wat betreft thema.
Desondanks hoop ik dat de 2e plaats je er niet van weerhoudt om nog mee te doen.
Afbeelding

Rally en Meer, compleet verzorgde en op maat gemaakte rally's voor business events, bedrijfsuitjes, autoclubs, familiedagen en Meer
Voor meer informatie kijk op www.rallyenmeer.nl
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jan » ma apr 06, 2009 23:54

Codieo schreef:
Jan schreef:Een zure tweede plaats...

Ik hoop dat de rest van de deelnemers echt iets met het thema doen bij de volgende ronde's, en dat de stemmers wat consequenter in hun beoordelingen zijn. Desalniettemin, de foto van de Colt was wel een plaatje :wink:


Voorselectie zal vanaf nu strenger zijn wat betreft thema.
Desondanks hoop ik dat de 2e plaats je er niet van weerhoudt om nog mee te doen.


Geen verwijten naar jou kant hoor! Ga proberen om dit jaar toch een keer die eerste plaats te bemachtigen :lol:

Maar nu is het bedtijd...
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor nokjeout » di apr 07, 2009 14:30

Jammer Jammer dat mensen niet zo creatief zijn of verder kijken.

Het weer is in mijn ogen een breed onderwerp.

B.v het weer willen winnen of het weer langs komen rijden
De kern uit deze zinnen is, opnieuw en herhaling.

Uit deze zins opbouw maak ik geen weersomstandigheden in op.
Terwijl de meesten deelnemers hier wel van uitgaan.

Zo onderscheid een fotograaf zich door creatief te zijn om zijn of haar visie van het thema weer te geven.

Nog 1 tip aan de fotoredactie
Wat je bij veel foto wedstrijden ziet dat er een titel aan de foto hangt van het betreffende thema.
Dus gewoon een thema titel bij foto plaatsing dan voorkom je een boel gezeur achteraf.
Dit werkt makkelijker, waarmee je de fotograaf(e) hem of haar visie laat vertellen op het thema.
Daarbij wordt het ook nog leerzaam.
Laatst bijgewerkt door nokjeout op di apr 07, 2009 15:05, in totaal 2 keer bewerkt.
nokjeout
 
Berichten: 44
Geregistreerd: wo jan 23, 2008 21:49
Woonplaats: Venoo met een beetie Moppelt

Berichtdoor MartijnS » di apr 07, 2009 14:41

Afbeelding
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor ikkuh_18 » di apr 07, 2009 14:46

MartijnS schreef:Afbeelding


is die van jou? :lol:
ikkuh_18
 
Berichten: 2634
Geregistreerd: zo okt 08, 2006 10:15
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor nokjeout » di apr 07, 2009 15:05

:oops:
nokjeout
 
Berichten: 44
Geregistreerd: wo jan 23, 2008 21:49
Woonplaats: Venoo met een beetie Moppelt

Berichtdoor Holkers » di apr 07, 2009 15:11

*zucht*

Creativiteit is geen excuses om het gebrek aan lezen te onderkennen. Ohw ohw, wat zijn we creatief als we op een knopje kunnen drukken en het woordje weer in een andere zinscontext kunnen plaatsen. Nee, daar gaat het niet om. Je krijgt een opdracht en daar kun je best je eigen interpretatie aan geven, maar binnen de lijnen van het normale denkvermogen. Wil best ver gaan in creatief bekijken van foto's en daarmee ook nog wel eens de lol van sommige dingen inzien, maar als iedereen die denkt dat hij een creatieve geest heeft gaat uitleggen wat hij/zij in een foto ziet is het doel al lang voorbij gegaan. We hebben vandaag ook een foto moeten beoordelen waarbij de uitleg niet voldoende was om de foto door te laten gaan. Ik wil duidelijke verwijzingen zien naar het thema. Als de voorgaande ronde beoordeeld zou worden zoals we nu doen, zouden er slecht weinig foto's mee doen. Mij nu een beperkt denker noemen is op voorhand wel te verwachten en verwerpelijk te vinden ;)

en ik maar denken dat het (laten) kiezen van een makkelijk thema niet zoveel beroering zou opleveren...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor official No. 27768 » wo apr 08, 2009 10:02

Absoluut een mooie plaat en ALS mijn foto al had gewonnen had ik liever no. 3 op Canvas.

Gefeliciteerd!

en voor de anderen; Olympische gedachte erin en dus blijven meedoen! (doe ik ook) :D
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Vorige

Keer terug naar Fotocompetitie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten