[Fotocompetitie] TankS rally(sprint) 2009

Fotocompetitie

Moderator: Holkers

Berichtdoor Holkers » zo apr 05, 2009 22:04

En tot zo ver de thema's...

Nou was er geen discussie vooraf mogelijk (en terecht), maar als er 29 foto's binnenkomen en daarvan is slechts een handvol na het thema, kunnen we er beter 'je mooiste' van maken. Vond en vind het een slecht begin!
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor rallybeezer » zo apr 05, 2009 22:11

I agree holkers.....
ben benieuwd hoeveel meters lint er op de nieuwe competitie foto's staan :roll:
rallybeezer
 
Berichten: 59
Geregistreerd: zo maart 20, 2005 17:56
Woonplaats: ede

Berichtdoor John_V » zo apr 05, 2009 22:19

rallybeezer schreef:I agree holkers.....
ben benieuwd hoeveel meters lint er op de nieuwe competitie foto's staan :roll:


Afzettingen (oa lint e.d.)
Avatar gebruiker
John_V
 
Berichten: 547
Geregistreerd: ma feb 13, 2006 20:42
Woonplaats: Culemborg

Berichtdoor Codieo » zo apr 05, 2009 22:21

Snap jullie reacties op de foto's wat betreft het thema. Eerlijk gezegd baalde ik ook dat het zulk schitterend weer was, maar ja, daar doe je niks aan.

En ik vind niet dat ik als jury op moet treden en bepaalde foto's moet uitsluiten omdat ze niet genoeg met het thema te maken hebben. Vandaar dat ik duidelijk zeg dat jullie de jury zijn en in je beoordeling ook het thema mee moeten nemen.

Thema's verzinnen blijft moeilijk. Ik heb voor de rest van het jaar een paar (denk ik zelf dan) hele goede, maar voor een paar wedstrijden zit ik nog te twijfelen. Dus vandaar dat ik iedereen oproep om toch nog eens (makkelijke/haalbare) thema's in te schieten.
Afbeelding

Rally en Meer, compleet verzorgde en op maat gemaakte rally's voor business events, bedrijfsuitjes, autoclubs, familiedagen en Meer
Voor meer informatie kijk op www.rallyenmeer.nl
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Re: [Fotocompetitie] TankS rally(sprint) 2009

Berichtdoor Holkers » zo apr 05, 2009 22:24

Codieo schreef:2. Per ronde wordt in de week voor het evenement een thema bekend gemaakt. De foto moet hierop aansluiten.


Mea Culpa, maar als je regel 2 bekijkt en dan de foto's, stel je wel dat er een thema is en die erop moet aansluiten, maar vervolgens alles wat totaal niets met het weer te maken heeft (waaronder IMHO de winnende foto) gewoon mee laat tellen...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: [Fotocompetitie] TankS rally(sprint) 2009

Berichtdoor Codieo » zo apr 05, 2009 22:32

Holkers schreef:
Codieo schreef:2. Per ronde wordt in de week voor het evenement een thema bekend gemaakt. De foto moet hierop aansluiten.


Mea Culpa, maar als je regel 2 bekijkt en dan de foto's, stel je wel dat er een thema is en die erop moet aansluiten, maar vervolgens alles wat totaal niets met het weer te maken heeft (waaronder IMHO de winnende foto) gewoon mee laat tellen...


Ik snap wat je bedoeld, maar dan moet er een jury zijn die dit screent. Als iedereen het hier mee eens is, wil ik dit wel invoeren.
Maar, wie wil je me hier in ondersteunen, ik vind niet dat ik hier alleenrecht in heb.
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Re: [Fotocompetitie] TankS rally(sprint) 2009

Berichtdoor niekschippers » zo apr 05, 2009 22:33

Holkers schreef:
Codieo schreef:2. Per ronde wordt in de week voor het evenement een thema bekend gemaakt. De foto moet hierop aansluiten.


Mea Culpa, maar als je regel 2 bekijkt en dan de foto's, stel je wel dat er een thema is en die erop moet aansluiten, maar vervolgens alles wat totaal niets met het weer te maken heeft (waaronder IMHO de winnende foto) gewoon mee laat tellen...


bij het insturen van de foto, moet de instuurder aangeven waarom de foto klikt met het onderwerp? is dat een idee,

kun je dat niet vertellen, doet de foto niet mee,

:?:
http://www.poff.store
Interieur ontwerp en advies
Avatar gebruiker
niekschippers
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo apr 11, 2007 13:30
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor rallybeezer » zo apr 05, 2009 22:53

misschien een idee naar aanleiding van mijn bezoek aan andere forums; vraag de forumbeheerders of het mogelijk is om een soort van poll/ keuze in 1 topic (per competitie) in te bouwen is....
vervolgens stuurt men foto's naar het mailadres en selecteer jij de foto's, plaatst die in het topic en dan vanaf een bepaalde datum kan iedereen in die poll een keuze maken......veel opener kan je het niet maken en ik weet uit ervaring met andere forums dat dit erg goed werkt...... :wink:
rallybeezer
 
Berichten: 59
Geregistreerd: zo maart 20, 2005 17:56
Woonplaats: ede

Berichtdoor Cinq-Power » zo apr 05, 2009 23:12

Als de colt op de foto de Tank S gewonnen heeft (ik weet et niet), kan je zeggen m.b.t. het thema `Geen wolkje aan de lucht`
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Huufke » zo apr 05, 2009 23:41

Had al een sterk vermoeden dat dit ging gebeuren toen ik de serie zag. Gaat natuurlijk 3x nergens over (laat staan over het weer..) en ik ben het dan ook volledig met Holkers eens. Niet de fout van de inzender of organisator, maar de stemmers hebben zitten slapen. Maak er voor de volgende keer gewoon 50/50 van. Het publiek kiest d.m.v. de huidige stemronde bijvoorbeeld 3 foto's, waaruit een jury de uiteindelijke winnaar kiest.
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke
 
Berichten: 1113
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:00
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Frevo » ma apr 06, 2009 8:05

Erg moeilijk dit natuurlijk. Het thema was 'het weer' en een strak blauwe lucht is ook weer. Het is hier echter niet het onderwerp van de foto (dat is de auto).
Ik heb zelf geen foto ingestuurd, omdat ik naar mijn mening geen foto's had die aan het thema voldeden. Op het moment dat ik dan de foto's hier zie, dan had ik elke willekeurige foto waar ook maar een klein beetje lucht op stond kunnen insturen.
Maar goed, ik had het niveau ook wat hoger verwacht. Er zitten hier een aantal mensen die foto's van een heel hoog niveau kunnen maken en daarvan hebben er volgens mij heel weinig een foto ingestuurd. Jammer, ik hoop dat het in de nieuwe ronde beter wordt en dat is in ieder geval een makkelijker te toetsen thema!
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Avatar gebruiker
Frevo
 
Berichten: 411
Geregistreerd: di nov 07, 2006 9:28
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor Wolter » ma apr 06, 2009 10:56

Deze discussie was al te verwachten. Ik heb mezelf voorgenomen om alleen op de inzendingen te stemmen die waarbij het weer het centrale onderwerp is, en niet een bijverschijnsel (de blauwe lucht staat op iedere foto wel).
De winnaar heeft absoluut een mooie foto geschoten, maar gezien het thema, is dit niet terecht (maar toch bij deze de welgemeende felicitaties :))

Mijn voorstel voor de volgende rondes:
Jury (Remco en Maarten lijken mij geschikt, heel erg moeilijk is zo'n beoordeling niet) bepaald welke inzendingen het thema als hoofdonderwerp van de foto hebben. Foto's waarbij dit niet het geval is: uitsluiten van deelname.
De verantwoordelijkheid leggen bij de mensen die stemmen gaat totaal niet werken. De meeste zullen namelijk alleen maar denken: ''mooie foto''. En of het thema in acht wordt genomen, gaat (blijkbaar...) voor de meesten een denkstap te ver.

Het laten stemmen door de forumgebruikers, waaruit een top 3 rolt, waaruit vervolgens door een jury de winnaar gekozen wordt, is in mijn ogen niks. Vind ik niet democratisch genoeg (zie verkiezing tv-fragment van het jaar 2008).

Ik ben dus benieuwd welke foto's van Almere, afzettingen als hoofdonderwerp hebben. Een bordje met een pijl, een hek of een lint zal namelijk onbewust wel op veel foto's staan.

Waar ik ook naar benieuwd ben:
- De gehele rangschikking van afgelopen ronde (ik ben bijvoorbeeld benieuwd op welke plaats mijn foto staat).
- De thema's voor alle komende rondes. Zo kan je misschien net iets creatiever omgaan met foto's, en ideeën beter scheiden.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Codieo » ma apr 06, 2009 11:13

Na lezen van alle reacties en een nachtje slapen zijn we tot het volgende gekomen:

Vanaf Almere zal er een voorselectie plaats vinden. Hierin zal de organisatie bepalen of de foto werkelijk iets met het thema te maken heeft. Indien een foto niet voldoet aan een van de eisen in het reglement, zal de foto uitgesloten worden van deelname. Indien deelnemers het noodzakelijk vinden een korte uitleg bij te voegen, zal deze alleen meegenomen worden in de 1e selectie. Uitgangspunt blijft dat de foto voor zichzelf moet spreken en de bijtekst zal dan ook niet in het forum geplaatst worden.

De totale stand zal ik vandaag of morgen verwerken en plaatsen op het forum. In het algemene discussieforum zal ik een lijst plaatsen met voorlopige onderwerpen.
Afbeelding

Rally en Meer, compleet verzorgde en op maat gemaakte rally's voor business events, bedrijfsuitjes, autoclubs, familiedagen en Meer
Voor meer informatie kijk op www.rallyenmeer.nl
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor niekschippers » ma apr 06, 2009 12:42

Codieo schreef:Na lezen van alle reacties en een nachtje slapen zijn we tot het volgende gekomen:

Vanaf Almere zal er een voorselectie plaats vinden. Hierin zal de organisatie bepalen of de foto werkelijk iets met het thema te maken heeft. Indien een foto niet voldoet aan een van de eisen in het reglement, zal de foto uitgesloten worden van deelname. Indien deelnemers het noodzakelijk vinden een korte uitleg bij te voegen, zal deze alleen meegenomen worden in de 1e selectie. Uitgangspunt blijft dat de foto voor zichzelf moet spreken en de bijtekst zal dan ook niet in het forum geplaatst worden.

De totale stand zal ik vandaag of morgen verwerken en plaatsen op het forum. In het algemene discussieforum zal ik een lijst plaatsen met voorlopige onderwerpen.


duidelijk :wink:
http://www.poff.store
Interieur ontwerp en advies
Avatar gebruiker
niekschippers
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo apr 11, 2007 13:30
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor vandeven » ma apr 06, 2009 13:53

Cinq-Power schreef:Als de colt op de foto de Tank S gewonnen heeft (ik weet et niet), kan je zeggen m.b.t. het thema `Geen wolkje aan de lucht`




Als ik die Colt zie,zou ik zeggen : Spring s in the air. (mooi weer op komst).
vandeven
 
Berichten: 116
Geregistreerd: za nov 22, 2008 10:54
Woonplaats: rijssen

VorigeVolgende

Keer terug naar Fotocompetitie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron