Pagina 2 van 3

BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 16:42
door kolkie
2 dingen:

1) Kun je dingen als het motormanagement regelen niet beter door bv. Mark Verhoeven laten doen? Die heeft - lijkt mij - 'een beetje' meer ervaring met Subaru-motoren. Misschien wil ie het wel doen in ruil voor een stickertje :wink: .

2) NMB motoren ergens in het noorden van het land heeft 2 weken geleden nog een volledig werkend DCCD-diff ingebouwd in een GTT. Wellicht kun je Eric eens contacteren bij blijvende problemen?

Bovenstaande dingen zijn zeg maar 'aardig' tijdrovenden klussen, zeker voor de leek of de goed ingelezen amateur.

BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 16:50
door kraats
Jeroen,

Die tripmaster en dat soort dingen,... laat Jos me maar even bellen.

BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 18:02
door cellie
Turboboost schreef:
Artikel 5.2.11

... bla bla besluit geluidsproductie motorvoertuigen.
aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring
ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

Uit: Regelgeving APK.


Met APK letten ze er ook niet op :wink: , maar aangezien de auto na schade bij de RDW voor de apk moet? Volgens mij gaan ze dan wel wat strenger letten op de eisen m.b.t. type goedkeuring. :?
Maar er zijn op dit forum vast mensen met meer ervaring hierin. :)



vanmiddag steekproef gehad en even maar gevraagd

word bij de rdw "gewoon"een apk
uitlaat overgehelelengte gasdicht (geen db meting)
handrem moet vergrendeld blijven staan (gescheiden remsysteem nvt)
uitlaatgas moet volgens de 4 gas meting

BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 20:11
door Boefke
Ik zou deze auto niet bij de rdw apk laten keuren,maar alleen de keuring voor terug gave van het complete kenteken.

BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 20:38
door V.D.G Rally team
Turboboost schreef:
Artikel 5.2.11

... bla bla besluit geluidsproductie motorvoertuigen.
aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring
ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

Uit: Regelgeving APK.


Met APK letten ze er ook niet op :wink: , maar aangezien de auto na schade bij de RDW voor de apk moet? Volgens mij gaan ze dan wel wat strenger letten op de eisen m.b.t. type goedkeuring. :?
Maar er zijn op dit forum vast mensen met meer ervaring hierin. :)

hoezo moet de auto bij de rdw gekeurd worden voor apk zit er maar een half kent bij door het ongeval. voor apk kun je overal te recht.

BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 21:30
door cellie
Boefke schreef:Ik zou deze auto niet bij de rdw apk laten keuren,maar alleen de keuring voor terug gave van het complete kenteken.



heb jij daar verstand van dan :wink:

BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 21:45
door Boefke
cellie schreef:
Boefke schreef:Ik zou deze auto niet bij de rdw apk laten keuren,maar alleen de keuring voor terug gave van het complete kenteken.



heb jij daar verstand van dan :wink:



Is het geen bed tijd marcel :o

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 7:42
door Turboboost
Heb gisteren een keurmeester van de RDW gesproken, en die vertelde ook dat er niet naar geluid wordt gekeken ( :? of beter; geluisterd). 8)

Dat moet dus geen problemen geven.

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 10:08
door cellie
Boefke schreef:
cellie schreef:
Boefke schreef:Ik zou deze auto niet bij de rdw apk laten keuren,maar alleen de keuring voor terug gave van het complete kenteken.



heb jij daar verstand van dan :wink:



Is het geen bed tijd marcel :o


jij moest er vroeg uit om een bmw te halen toch :wink:

re

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 16:19
door MartijnB
Jeroen schreef:Ik ga er maar van uit dat we ´m er vroeg of laat wel doorheen krijgen. Het probleem is echter de tijdsdruk. Ik wil de auto alleen inschrijven als hij helemaal rallyklaar is. We willen heel graag Hardenberg halen en aangezien het volgende geldt...

SLUITING VAN DE INSCHRIJVINGEN: vrijdag 19 mei 2006, 24:00 uur

... hebben we dus nog maar 28 dagen!

En om even een indruk te geven van wat er nog moet gebeuren:
- complete airintake maken
- 34mm restrictor turbo nog maken (ik heb nu alleen een 32mm restrictor)
- uitlaat maken
- catchtank monteren een aansluiten
- DCCD aansluiten
- tripmaster aansluiten
- dashboard afmaken
- stoelen en gordels
- deel brandblusinstallatie
- aansluiting lightpods en lightpods nog spuiten
- velgen stralen en spuiten
- voor en achterruit erin plakken
- bestickering
- motormanagement aanpassen en inregelen
- schokbrekers instellen
- alles testen en wat kilometers maken
- en dan nog een flink aantal hele kleine klusjes
Probleempunten zijn:
- de airintake (krijgt de turbo genoeg lucht, maken goede restrictor en is het goed te demonteren tijdens de rallykeuring)
- tripmaster (nogal ingewikkelde aansluiting en ontbreken goede schema´s)
- DCCD (lijkt nu eindelijk opgelost, maar is zeer complex)
- catchtank (ruimtegebrek)
- uitlaat (ivm 100db)
- schokbrekers instellen (expert op dit gebied mbt proflex gezocht)
De rest is in feite gewoon een kwestie van uren draaien met genoeg man (die er gelukkig wel zijn) en moet wel te doen zijn in een paar dagen. We zijn echter al een jaar bezig nu en het begrip "even" hebben we uit onze vocabulaire geschrapt met een dikke stift! Het is ff wat zo´n auto in eigen beheer bouwen zeg. Als ie straks af is heb ik er flink wat grijze haren bij!



zucht..........

waar ken ik die lijstje van je toch van :x

hoezo moet ie naar de RDW dan je had toch geen half kenteken erbij toen je m kocht ding was toch gewoon rijdbaar

kan je er gewoon mee naar heimen bijvoorbeeld

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 18:51
door patrick1974
welk type tripmaster heb je?

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 18:53
door Jeroen
kolkie schreef:1) Kun je dingen als het motormanagement regelen niet beter door bv. Mark Verhoeven laten doen? Die heeft - lijkt mij - 'een beetje' meer ervaring met Subaru-motoren. Misschien wil ie het wel doen in ruil voor een stickertje :wink: .

2) NMB motoren ergens in het noorden van het land heeft 2 weken geleden nog een volledig werkend DCCD-diff ingebouwd in een GTT. Wellicht kun je Eric eens contacteren bij blijvende problemen?


ad 1. Dennis de Vos doet m´n motormanagement, dus dat gaat goed komen.

ad 2. Eric is al bezig met m´n DCCD, dus ook dat komt goed.

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 18:56
door Jeroen
patrick1974 schreef:welk type tripmaster heb je?

Terratrip 303. Ik heb er zo´n signaalversterker bij omdat er een elektronisch signaal van de versnellingbak af komt. Het probleem is dat ik gewoon geen goed schema heb waar zowel de 303 als de signaalversterker goed in staan en dan in combinatie met een sub. Ze hebben het overal alleen maar over probe´s

Re: re

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 19:05
door Jeroen
MartijnB schreef:zucht..........

waar ken ik die lijstje van je toch van :x

hoezo moet ie naar de RDW dan je had toch geen half kenteken erbij toen je m kocht ding was toch gewoon rijdbaar

kan je er gewoon mee naar heimen bijvoorbeeld


Ik weet dat je alergisch bent voor lijstjes Martijn. Ik had je reactie ook wel verwacht... :wink:

Volgens mij is de regeling voor ex-schade auto´s splinternieuw. De schorsing van de auto was afgelopen en de mededeling dat hij door het RDW gekeurd moet worden stond op de tenaamstelling die we nu weer hebben.

Ik heb overigens het complete kenteken. De schade was niet zo groot.
Afbeelding

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 19:15
door Holkers
Jeroen schreef:
patrick1974 schreef:welk type tripmaster heb je?

Terratrip 303. Ik heb er zo´n signaalversterker bij omdat er een elektronisch signaal van de versnellingbak af komt. Het probleem is dat ik gewoon geen goed schema heb waar zowel de 303 als de signaalversterker goed in staan en dan in combinatie met een sub. Ze hebben het overal alleen maar over probe´s


Ga eens een Halfords binnen en vraag naar de Navigatie toestanden. Die gebruiken hetzelfde signaal, dus misschien dat ze je verder kunnen helpen