Pagina 3 van 13

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 14:14
door Mark Verhoeven
mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn. :wink:


Carbone Lorraine is een gesintert blok en zal weinig "anti piep" middel in zich hebben... :wink: Een smeermiddel heeft voor goede remwerking niks te zoeken in een remblok.

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 14:15
door Mark Verhoeven
official No. 27768 schreef:
mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn. :wink:


Onze fiesta peipt ook altijd (met nieuwe blokken / schijven ook) maar dat zal wel een andere reden hebben :oops:
Zijn de WRC schijven een carbon compound? Dus die moet je dan ook voorverwarmen (vandaar dat rare rijgedrag voor de start).

Kan je de oude (versleten) ergens krijgen? Is misschien een leuke gadget voor aan de muur!


De schijven van een rallyauto zijn in ieder geval niet van carbon! Dat is "gewoon" gietijzer.

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 14:44
door mantaboy
Mark Verhoeven schreef:
mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn. :wink:


Carbone Lorraine is een gesintert blok en zal weinig "anti piep" middel in zich hebben... :wink: Een smeermiddel heeft voor goede remwerking niks te zoeken in een remblok.


Ze klapperen en piepen, schijnt normaal te zijn voor zo'n raceblok. Het is wel een goede waarschuwing voor irritante fietsers en voetgangers in zwarte kleding met zwarte honden in de avonduren.

Re: re

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 16:49
door official No. 27768
MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen


Nou dat lijkt me wel gaaf! Zie PB.

Maar de "gemiddelde" groep N schijf is dus gewoon gietijzer (met wat koper) en de WRC een compound met o.a. koolstof met remblokken die weinig of geen smeermiddelen bevatten, wat het piepen / klapperen veroorzaakt. Ok bedankt!

Re: re

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 20:13
door Lejan
official No. 27768 schreef:
MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen


Nou dat lijkt me wel gaaf! Zie PB.

Maar de "gemiddelde" groep N schijf is dus gewoon gietijzer (met wat koper) en de WRC een compound met o.a. koolstof en dus weinig smeermiddelen wat het piepen / klapperen veroorzaakt. Ok bedankt!


in iedere remschijf zit koolstof (carbon) .
eigelijk zit in alles koolstof :D

jeetje,wat ben ik weer een beterweter.

Re: re

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 20:23
door official No. 27768
Lejan schreef:in iedere remschijf zit koolstof (carbon) .
eigeNlijk zit in alles koolstof :D
jeetje,wat ben ik weer een beterweter.[/size]
:wink:
Maar je hebt gelijk hoor, het gaat om de hoeveelheid en vorm van koolstof.

Re: re

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 20:38
door Mark Verhoeven
official No. 27768 schreef:
MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen


Nou dat lijkt me wel gaaf! Zie PB.

Maar de "gemiddelde" groep N schijf is dus gewoon gietijzer (met wat koper) en de WRC een compound met o.a. koolstof en dus weinig smeermiddelen wat het piepen / klapperen veroorzaakt. Ok bedankt!


:shock: :shock: :shock: Volgens mij haal je nu remblokken en remschijven door elkaar... :roll: (zit je al lang aan het bier?) :lol:

Re: re

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 20:39
door official No. 27768
Mark Verhoeven schreef:
official No. 27768 schreef:
MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen


Nou dat lijkt me wel gaaf! Zie PB.

Maar de "gemiddelde" groep N schijf is dus gewoon gietijzer (met wat koper) en de WRC een compound met o.a. koolstof en dus weinig smeermiddelen wat het piepen / klapperen veroorzaakt. Ok bedankt!


:shock: :shock: :shock: Volgens mij haal je nu remblokken en remschijven door elkaar... :roll: (zit je al lang aan het bier?) :lol:


euh....nee...maar ja....euh....zal het aanpassen :oops:

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 20:41
door antoine
Proost! :D

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 20:46
door official No. 27768
antoine schreef:Proost! :D

jajaja.... :oops:
Ik wilde wel nog even vragen hoe het met die banden voor het WRC Cyprus zit;
Waarom geven ze niet gewoon asfaltbanden voor die bewuste proeven en houden ze voet bij stuk met 1 soort band enz enz
Een bandenwissel (met tijdlimiet) door rijder & navi is ook voor het publiek cool om te zien!

Re: re

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 20:50
door Mark Verhoeven
official No. 27768 schreef:
Mark Verhoeven schreef:
official No. 27768 schreef:
MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen


Nou dat lijkt me wel gaaf! Zie PB.

Maar de "gemiddelde" groep N schijf is dus gewoon gietijzer (met wat koper) en de WRC een compound met o.a. koolstof en dus weinig smeermiddelen wat het piepen / klapperen veroorzaakt. Ok bedankt!


:shock: :shock: :shock: Volgens mij haal je nu remblokken en remschijven door elkaar... :roll: (zit je al lang aan het bier?) :lol:


euh....nee...maar ja....euh....zal het aanpassen :oops:


Doe maar eens snel ja... Volgens mij ben je er aan toe! :lol:

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 21:15
door kraats
Mark Verhoeven schreef:
official No. 27768 schreef:
mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn. :wink:


Onze fiesta peipt ook altijd (met nieuwe blokken / schijven ook) maar dat zal wel een andere reden hebben :oops:
Zijn de WRC schijven een carbon compound? Dus die moet je dan ook voorverwarmen (vandaar dat rare rijgedrag voor de start).

Kan je de oude (versleten) ergens krijgen? Is misschien een leuke gadget voor aan de muur!


De schijven van een rallyauto zijn in ieder geval niet van carbon! Dat is "gewoon" gietijzer.


Ik heb toch echt een keer carbon remschijven onder een groep N rallyauto gemonteerd.... Dus waarom niet? In dat geval waren de remblokken van het zogenaamde gewone gietijzer. Betere warmteafvoer en veel minder belasting van de remvloeistof.

BerichtGeplaatst: za feb 28, 2009 0:03
door G33R7
denk dat je het andersom bedoelt, schijven gietijzer en blokken van carbon lorain.

BerichtGeplaatst: za feb 28, 2009 9:37
door Mark Verhoeven
kraats schreef:
Mark Verhoeven schreef:
official No. 27768 schreef:
mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn. :wink:


Onze fiesta peipt ook altijd (met nieuwe blokken / schijven ook) maar dat zal wel een andere reden hebben :oops:
Zijn de WRC schijven een carbon compound? Dus die moet je dan ook voorverwarmen (vandaar dat rare rijgedrag voor de start).

Kan je de oude (versleten) ergens krijgen? Is misschien een leuke gadget voor aan de muur!


De schijven van een rallyauto zijn in ieder geval niet van carbon! Dat is "gewoon" gietijzer.


Ik heb toch echt een keer carbon remschijven onder een groep N rallyauto gemonteerd.... Dus waarom niet? In dat geval waren de remblokken van het zogenaamde gewone gietijzer. Betere warmteafvoer en veel minder belasting van de remvloeistof.


Carbon remschijven zijn verboden in de rallysport! Verder is gietijzer een behoorlijk goede warmtegeleider, dus ik weet ook niet of het de remvloeistof minder opwarmt... Je wil in een remblok juist een materiaal wat de warmte niet zo goed geleidt. Door het hoge aandeel aan metalen in een remblok is dat echter nog niet zo makkelijk...

re

BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 0:11
door MartijnB
iemand die mij kan helpen aan een draadboom schema van een Evo6?

Voornamelijk voor mij momenteel van belang dashbord draadboom en speedpulse sensor.