wegligging rallyauto

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: wegligging rallyauto

Berichtdoor MaxHuyse » di aug 24, 2004 16:39

Het boek Race Car Vehicle Dynamics is van Milliken en Milliken (idd broers); in het Engels, ISBN 1-56091-562-9. Is het boek waar ik ook een deel van mijn kennis uit heb voor toen ik de complete wielophanging voor het eerste Formula Student voertuig (dutracingpuntnl) van de TU Delft ontwierp.

Als je dat leest merk je wel, dat alles invloed heeft op alles in de wielophanging van een auto. Dat houdt het spannend, moet je maar denken :-)

Even kort over de grip in een bocht: Als de aangedreven as minder rolweerstand heeft dan de andere as, is er minder gewichtsoverdracht naar het buitenste wiel van de aangedreven as. De verticale belasting blijft gelijker (lees: binnenwiel wordt niet opgetild), waardoor het binnenwiel minder kans heeft om te gaan slippen als je het gas erop houdt in de bocht.

Max
MaxHuyse
 
Berichten: 196
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:41
Woonplaats: Velserbroek

Re: wegligging rallyauto

Berichtdoor JD_Kruit » di aug 24, 2004 16:47

@Max,

Gaaf, leuk initiatief het Formula Student gebeuren. Je stond in Amsterdam ergens als official zei je? Ik rij het AXje van de TU in A'dam, wellicht kunnen we die samen eens doorlichten qua wegligging, en onze discussie voortzetten

@Topic,

Hoeveel rijders doen er eigenlijk aan testen met hun auto voor een seizoen?
Jan Dirk Kruit
Avatar gebruiker
JD_Kruit
 
Berichten: 90
Geregistreerd: vr nov 07, 2003 18:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: wegligging rallyauto

Berichtdoor bugs » wo aug 25, 2004 7:53

ik zo zeggen kijk eens rond wie er allemaal met zo'n 306 gereden heeft een vraag eens wat data, je hoeft tenslotte het wiel geen 2 keer uit te vinden :D
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten