Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
JD_Kruit schreef:Gisteren getest voor de euregio rally en weinig grip op de achterbanden. Bleek achter een mij onbekende Dunlop band te zitten met aanduiding X11. Weet iemand wat de hardheids aanduidingen zijn van pirelli en dunlop? Ik heb nu RS5 voor liggen van pirelli en Dunlop X11 achter, maar het bevalt niet. In Yokohama termen heb ik het liefst S (soft) voor en SS (supersoft) achter..
JD_Kruit schreef:OK, dan zou ik dus nu medium-soft-droog achter hebben, wat niet gek is natuurlijk.
Maar hoe zit het dan met pirelli RS5 aanduiding?
JD_Kruit schreef:OK, dan zou ik dus nu medium-soft-droog achter hebben, wat niet gek is natuurlijk.
Maar hoe zit het dan met pirelli RS5 aanduiding?
official No. 27768 schreef:Deze vraag hoort denk ik hier:
Ik zag op het serviceterrein Tanks Rally dat ze bij De Winkel de bandjes in de bandenwarmers hadden liggen.(mooi gezicht trouwens)
Tuurlijk is dat goed voor de grip maar als de proef 20 kilometer verder ligt en het ook -2C is heeft dat toch niet zo heel veel zin of wel?
StevenK schreef:Jawel: het gaat niet om het opwarmen van alleen het loopvlak, maar om de hele combinatie van band, lucht en velg op temperatuur te krijgen.
nkroeze schreef:En daarnaast is een band die eenmaal op temperatuur geweest is (en afkoelend in dit geval) veel sneller weer op de goede bedrijfstemperatuur...
Franky schreef:De tweede keep op de A6 ring waren mijn pirelli's niet goed op temperatuur. Vandaar de verpulverde strobaal.
Zonde van mijn lampenbak en voorkant.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten