Presentatie reglementen 2005 en verder

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Biturbo » di maart 07, 2006 9:45

Detail... Het is gewoon een afgeleide van lood (Pb) en daar gaat het om. In de gebruikelijke vaktermen heet het dus ook gewoon volslaan met lood... (because of poor fuel evaporation or high TEL content fuel or operating to cold)
Soms is het inderdaad wit, ook loodkleurig en geem poeder maar meestal gewoon in dikke massiefe klonters.
En nogmaals; het was een voorbeeld van vervuiling bij motoren met hoogwaardige brandstoffen die afgesteld zijn voor hoge vermogensinstellingen.

Niet alles zo 100% scheikundig benaderen.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Lood

Berichtdoor Humphrey » di maart 07, 2006 11:35

Waarom niet?
Het is een rallysportforum, topic techniek.
Blijkbaar was er onduidelijkheid. Men mag hier zo diep gaan als je wilt en als iemand net iets meer details weet, dan staat het vrij om dat te posten.

In een gesprek in het café doe je dat inderdaad niet. Maar hier kan het mij niet te detaillistisch genoeg zijn ;)

Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor Holkers » di maart 07, 2006 11:49

wie begon er nou met Pb ;)
En met 'stof' bedoel ik niet de staat van het beestje ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor official No. 27768 » di maart 07, 2006 12:41

vraagje,

waarom zien we best vaak een impreza of corolla WRC en eigenlijk vrij nooit een lancer of 206n WRC?
ligt dat aan de fabrieken / productie hoeveelheden en / of vooral aan de prijs / kwaliteit.
zelf vind ik de 206 WRC één van de mooiste WRC's om te zien, van de laatste paar jaar dan.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor Wolter » di maart 07, 2006 12:55

official No. 27768 schreef:vraagje,

waarom zien we best vaak een impreza of corolla WRC en eigenlijk vrij nooit een lancer of 206n WRC?
ligt dat aan de fabrieken / productie hoeveelheden en / of vooral aan de prijs / kwaliteit.
zelf vind ik de 206 WRC één van de mooiste WRC's om te zien, van de laatste paar jaar dan.

206 is gewoon een dure WRC onder de WRC's. Lancer WRC's zijn volgens mij nooit door Mitsubishi vrijgegeven voor prive-teams, buiten het WK om.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Biturbo » di maart 07, 2006 13:48

Holkers schreef:wie begon er nou met Pb ;)
En met 'stof' bedoel ik niet de staat van het beestje ;)


Oke oke, net zoals bij Humphrey; helemaal gelijk.

Alleen als iemand de term 'lood' gebruikt worden gelijk alle varianten van het element Pb opgenoemd. Ik bedoelde met de opmerking Pb dat het echt ging over echt lood (of loodvariant)

En bij het voorbeeld gaat het om een motorklasse waarin van de autofabrikanten alleen die van de race en/of rally modellen succesvol zijn; denk aan bijv AeroSubaru (Subaru boxer), Orenda (Ford race V8 ), Nissan (race V6) en Porsche (boxer) en/of door race/rally tuners aangepaste motoren zoals Thielert.
Laatst bijgewerkt door Biturbo op di maart 07, 2006 16:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Holkers » di maart 07, 2006 14:03

Ik kan me niet voorstellen dat de door jou genoemde preperateurs in europa mogen rijden met loodhoudende benzine. Loodvervangers (MTBE) hebben hetzelfde effect qua verbrandingseigenschappen en zijn niet (of minder) schadelijk.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Biturbo » di maart 07, 2006 15:32

Ze noemen het ook laag lood houdend :wink:

Maar hier gaan twee dingen door elkaar heen lopen; los van de brandstoffen met lood of loodvervanger; Zoals humphrey al aangaf zijn veel hoogvermogende motoren afgesteld op dat hoge vermogen, en niet op het lage vermogensgebied zoals stationair/idle. Het was dan ook een voorbeeld van vervuiling. En de voorbeeld motoren komen uit dezelfde category, alleen worden niet toegepast in straatauto's. Het zelfde geld voor die brandstof; het wordt niet toegepast in straatauto's maar wordt soms wel gebruikt in de race en rallydoeleinden.
Laatst bijgewerkt door Biturbo op di maart 07, 2006 16:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor admin » di maart 07, 2006 15:43

official No. 27768 schreef:vraagje,

waarom zien we best vaak een impreza of corolla WRC en eigenlijk vrij nooit een lancer of 206n WRC?
ligt dat aan de fabrieken / productie hoeveelheden en / of vooral aan de prijs / kwaliteit.
zelf vind ik de 206 WRC één van de mooiste WRC's om te zien, van de laatste paar jaar dan.


Een 206 WRC kost zoveel meer in onderhoud en aanschaf en ze zijn bijvoorbeeld niet sneller dan een Corolla. Het grote voordeel van bijvoorbeeld de Toyota is dat je met een specificatie rijd waar de fabriek ook in het WK mee reed bij een 206 bijvoorbeeld rij je met een klanten specificatie wat niet zo snel is als de fabrieks auto's.

Tevens zijn de Toyota's ook nog door ontwikkeld door Target Racing wat er voor zorgt dat er maar een klein verschil is tussen bijvoorbeeld een nieuwe klanten versie Subaru en er zijn rijders die zeggen dat er zelfs geen verschil te merken is.

Donnely in Ierland rijd bijvoorbeeld vooraan in het ierse kampioenschap waar ook Subaru's en Ford's mee rijden die in 2005 nog in het WK hebben gereden. Tevens heeft Eugene bijvoorbeeld de Ford Focus 05, Subaru Impreza S11, Fabia WRC 04 en de Peugeot 206 WRC getest maar het enigste verschil wat merkbaar was is dat bijvoorbeeld de Ford en Subaru minder zenuwachtig waren dan de Toyota. In bijvoorbeeld power is bijna geen verschil te merken volgens hem.
admin
Site Admin
 
Berichten: 614
Geregistreerd: do jan 01, 1970 1:00

Berichtdoor Humphrey » di maart 07, 2006 16:21

Biturbo schreef:humpreh

Je bent tenminste wel redelijk consequent ;)

Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor Biturbo » di maart 07, 2006 16:44

Sorry, aangepast :oops:
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor official No. 27768 » wo maart 08, 2006 11:55

is het trouwens nu ook in Nederland zo dat als er 1 KP niet gereden wordt je toch kunt finishen (superrally systeem of zo) en je punten krijgt?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor StevenK » wo maart 08, 2006 12:05

official No. 27768 schreef:is het trouwens nu ook in Nederland zo dat als er 1 KP niet gereden wordt je toch kunt finishen (superrally systeem of zo) en je punten krijgt?

Nee, voor zover ik weet niet.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor official No. 27768 » wo maart 08, 2006 15:07

ow...dus uitval = echt uitval....jammer maar wel het eerlijkst

ik heb nogal veel vragen (zoals iedereen merkt) maar volgens mij is zo'n forum daarvoor :wink:

volgende vraag: "Is het hagelslag profiel er alleen maar om aan de wettelijke eis van zoveel millimeter profiel te voldoen?"
kan me niet voorstellen dat die kleine vakjes water of zand fatsoenlijk kunnen afvoeren.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor Franky » wo maart 08, 2006 15:39

official No. 27768 schreef:ow...dus uitval = echt uitval....jammer maar wel het eerlijkst

ik heb nogal veel vragen (zoals iedereen merkt) maar volgens mij is zo'n forum daarvoor :wink:

volgende vraag: "Is het hagelslag profiel er alleen maar om aan de wettelijke eis van zoveel millimeter profiel te voldoen?"
kan me niet voorstellen dat die kleine vakjes water of zand fatsoenlijk kunnen afvoeren.


Ze voeren wel iets af.
Het is vastgesteld dat er 17% van het oppervlak gesneden is.
Profielloze banden zijn taboe geworden in nagenoeg alle autosporten.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten