WRC '05 vs. WRC '06

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

WRC '05 vs. WRC '06

Berichtdoor billy » vr jan 21, 2005 9:47

Vanaf volgend jaar zijn er een aantal zaken verboden in het WK als het gaat om de fabrieks-WRC's. Dat moet de kosten drukken, maar maakt dat de auto's ook langzamer?

En zo ja, kan het dan zijn dat een prive-team als First Motorsport deelneemt aan een WK rally en wint juist omdat de fabrieksteams niet over het snelste materiaal mogen beschikken? En wat als zo'n team wereldkampioen wordt?
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: WRC '05 vs. WRC '06

Berichtdoor Humphrey » zo jan 23, 2005 23:49

billy schreef:Vanaf volgend jaar zijn er een aantal zaken verboden in het WK als het gaat om de fabrieks-WRC's. Dat moet de kosten drukken, maar maakt dat de auto's ook langzamer?
En zo ja, kan het dan zijn dat een prive-team als First Motorsport deelneemt aan een WK rally en wint juist omdat de fabrieksteams niet over het snelste materiaal mogen beschikken? En wat als zo'n team wereldkampioen wordt?


Het verbod op electronisch geregelde dingen zal het versnellen vertragen, denk ik. Denk niet dat met deze regels de auto's volgend jaar duidelijk langzamer zullen zijn.
Antwoord op deelvraag twee: geen idee, maar het zou wel rete gaaf zijn!

DOEI, Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor Werner » ma jan 24, 2005 12:00

Het zou wel bijzonder zijn, maar ik vind het altijd het gaaft wanneer het beste team kampioen wordt, na veel strijd met teams die bijna even goed zijn. Vermoedelijk rijden die teams niet in priveauto's. Als het gat kleiner wordt, en dus de wedstrijden spannender is het wel goed.
Overigens, als oude auto's echt sneller zijn zullen de fabrieken mischien ook wel auto's van het vorige jaar inzetten.
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor David Westenbrink » ma jan 24, 2005 14:35

Waarom zou het dan nog interessant zijn voor fabrieken om een WRC te ontwikkelen en ook een fabrieksteam in te zetten??

Een WRC ontwikkelen is voor preparateurs zonder fabriekssteun ook niet te doen.

Ik denk dat men dan terug moet naar de groep a regelementen (of iets nieuws verzinnen) om zoiets te doen slagen. Of zo'n super2000 regelement of iets dergelijks.

En dan nog blijft het continu hetzelfde liedje. Nieuwe regelementen opstellen om kosten te drukken, maar beetje bij beetje toch wat meer toestaan totdat men roept dat het te duur wordt.

Vergelijk 97'er WRC's eens met de huidige.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor billy » ma jan 24, 2005 17:41

Maar tussen '97 en vandaag de dag zijn er geen "kostenbesparende" maatregelen ingevoerd. En dat gaat in '06 wel gebeuren, dus dan zou het kunnen dat Auriol in een '05 Xsara WRC sneller is dan het fabrieksteam van Skoda met hun Fabia WRC'06.

Want na het uitsluiten van de WRC's in nationale en europese kampioenschappen kan je alleen nog maar in WK rally's starten als je met een jonge WRC wilt rijden. Als men dit doorvoert dan komen er toch vreemde situaties: Loeb tekent bij Kronos en rijdt in een prive WRC met allerlei technische hulpmiddelen (difs) en de fabieksrijders moeten het zonder die "geld verslindende" hulpmiddelen doen.

Misschien krijgen we zo nog wel eens een Nederlandse Wereld Kampioen?

:)
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor Niels2 » ma jan 24, 2005 18:18

Er zullen dan ook wel extra restricties komen aan de oude auto's.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten