Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
henk 400rr schreef:Eigenlijk zijn het 2 vragen, maar de aanleiding is eigenlijk omdat we er op een ander forum niet geheel uitkomen.
Een hydraulische handrem in de auto, geeft dat problemen met de APK? ik ben er van overtuigd van niet, temeer omdat er dus rallyauto's zijn die (neem ik aan) APK hebben en ook zo'n z.g. fly-off handrem aan boord hebben.
Als dat wel een probleem is hoe wordt dat opgelost?
Dan mijn 2e vraag om er zeker van te zijn dat de mijne goed aangesloten is.
Nou heb ik een manta met zo'n systeem, je zou verwachten dat het kruislings werkt via de hoofdremcilinder maar eigenlijk zit het voor en achter apart (oud model) de instelbare regelaar zit wel verweven in het gedeelte voor de achterremmen, en wel voor dat de vloeistof via de handremcilinder naar de achterremmen gaat.
Nou is mijn vermoeden dat het niet bij ieder model gelijk is, mijn manta heeft slechts 3 aansluitingen op de hoofdremclinder, de nieuwere typen hebben er vaak 4.
Wie weet raad?
StevenK schreef:antoine schreef:Subaru Rullezzz!!! schreef:antoine schreef:Bel eens naar biesheuvel die kunnen je wel helpen.
Beetje reclame maken
Nee want dan zal ik er wel iets anders neer zetten.
hm. Bergeijk
henk 400rr schreef:Dat van dat blokeren dat wist ik, ik heb ook wel eens gezien dat men er bij de APK een blokje onder zetten zodat de hevel omhoog bleef staan, bij zo'n fly-off (compleet gekocht) zie je nog wel een zo'n pennetje zitten die vermoedelijk dezelfde functie heeft.
Waar het om gaat is dat men beweerd (ander forum) dat de handrem een gescheiden iets moet zijn bij de APK, dus hydraulisch werkende achterremmen, maar in diezelfde leiding mag geen hydraulische handrem zitten, sterker nog, er wordt beweerd dat het slechts met kabelbedienning mag zijn, dit vanwege het voertuigenregelement. daarom zou het niet mogelijk zijn bij de APK.
rallyboy schreef:henk 400rr schreef:Dat van dat blokeren dat wist ik, ik heb ook wel eens gezien dat men er bij de APK een blokje onder zetten zodat de hevel omhoog bleef staan, bij zo'n fly-off (compleet gekocht) zie je nog wel een zo'n pennetje zitten die vermoedelijk dezelfde functie heeft.
Waar het om gaat is dat men beweerd (ander forum) dat de handrem een gescheiden iets moet zijn bij de APK, dus hydraulisch werkende achterremmen, maar in diezelfde leiding mag geen hydraulische handrem zitten, sterker nog, er wordt beweerd dat het slechts met kabelbedienning mag zijn, dit vanwege het voertuigenregelement. daarom zou het niet mogelijk zijn bij de APK.
Of je neemt er gewoon een auto bij en die laat je keuren.
doen er wel meer!!!!
henk 400rr schreef:Waar het om gaat is dat men beweerd (ander forum) dat de handrem een gescheiden iets moet zijn bij de APK, dus hydraulisch werkende achterremmen, maar in diezelfde leiding mag geen hydraulische handrem zitten, sterker nog, er wordt beweerd dat het slechts met kabelbedienning mag zijn, dit vanwege het voertuigenregelement. daarom zou het niet mogelijk zijn bij de APK.
henk 400rr schreef:Ford en VW, die hebben wel een een kabel naar de klauw(en) maar uiteindelijk zitten ze op hetzelfde circuit, stel de achterste remleiding slaat lek heb je ondanks een gescheiden bediening nog steeds geen handrem.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast