Vragen rondom hydraulische handrem.

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor borkentio » di mei 20, 2008 9:44

Wolter schreef:Even offtopic: Een 325i E30.. ook meerijden in de 325i challenge? Had volgens mij daar nog niks over gehoord? :roll:


Wolter, als jij er gewoon even heenrijd met jouw auto dan kan hij toch even afkijken? je woond er vlak bij.
borkentio
 
Berichten: 119
Geregistreerd: do aug 17, 2006 14:21
Woonplaats: hengelo

Berichtdoor Wolter » di mei 20, 2008 11:02

borkentio schreef:
Wolter schreef:Even offtopic: Een 325i E30.. ook meerijden in de 325i challenge? Had volgens mij daar nog niks over gehoord? :roll:


Wolter, als jij er gewoon even heenrijd met jouw auto dan kan hij toch even afkijken? je woond er vlak bij.

Marcel, grapjas! Maar ik heb er geen hydraulische handrem in zitten, dus vrees dat het weinig zin heeft. :wink:

@ Bas: Ben benieuwd, in ieder geval succes met de opbouw, het halen van je licentie én het aanmoedigen van de BMW-équipes die nu al wel rijden! :)
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor TheBlue » di mei 20, 2008 11:04

Heb net even met Biesheuvel gebelt, ze gaan even nadenken en bellen me vandaag terug. Ben benieuwd... :)
TheBlue
 
Berichten: 14
Geregistreerd: do nov 15, 2007 15:41
Woonplaats: Wezep

Berichtdoor TheBlue » do mei 22, 2008 7:33

Ze hebben me een nieuwe handremcilinder opgestuurd, deze heb ik gister gemonteerd en alles werkt nu prima. :)

Alsnog bedankt voor de hulp!
TheBlue
 
Berichten: 14
Geregistreerd: do nov 15, 2007 15:41
Woonplaats: Wezep

Berichtdoor denny » vr mei 23, 2008 8:57

OK weer hydraulische problemen..

De auto is afgekeurd. Reden hij breekt te erg uit.

te veel remdruk achter en ik kan de begrenzer niet verder dichtdraaien.

Iemand een oplossing?

bv nog een instelbare drukbegrenzer in serie? of zijn er makkelijkere oplossingen?

remblokken achter zijn gewoon standaard en voor van een bijteriger soort. dus die truuk gaat niet lukken helaas.
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor RallyeRichard » di mei 27, 2008 17:35

Ik quote mezelf even...

RallyeRichard schreef:Je kunt o.a. van VW losse remkrachtbegrenzers krijgen. Deze zijn cilindrisch van vorm en een centimeter of 5 lang. Wanneer je deze tussen je verstelbare remkrachtregelaar en je handrem plaatst, ben je volgens mij van het probleem af.


Toch vind ik jouw probleem wel vreemd. Heb je soms andere remklauwen met grotere pistons geplaatst?
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor denny » vr jul 04, 2008 17:56

RallyeRichard schreef:Ik quote mezelf even...

RallyeRichard schreef:Je kunt o.a. van VW losse remkrachtbegrenzers krijgen. Deze zijn cilindrisch van vorm en een centimeter of 5 lang. Wanneer je deze tussen je verstelbare remkrachtregelaar en je handrem plaatst, ben je volgens mij van het probleem af.


Toch vind ik jouw probleem wel vreemd. Heb je soms andere remklauwen met grotere pistons geplaatst?


nee de auto weegt 150 kilo aan de achterkant. er zitten nu 2 regelaars tussen en hij is al weer een aantal weken op de openbare weg. Daarnaast staan de fabrieks instellingen op minder dan 20% remkracht achter. dus als je hem maar 56% kunt terug schroeven heb je dus teveel druk.

APK heeft hij al ongeveer 6 weken denk ik nu.
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor Turboboost » do okt 21, 2010 11:49

Ja ook hier een hydraulisch handrem vraagje. En ja ik ga Biesheuvel ook even bellen... :wink:

Onze handrem (cilinder van wilwood) werkt onvoldoende. Alles is ingebouwd zoals het hoort maar de handrem blokkeert niet. De auto remt wel af op de blokken maar dit is zeer minimaal (voor de apk was het blijkbaar voldoende :wink: ). Als het voetpedaal bediend wordt werken de remmen wel gewoon. In onze vorige auto niet zo'n probleem maar nu willen we dit graag oplossen.

Kan het zijn dat de slag (of inhoud) van de cilinder te klein is?
Overigens 'voel' je bij het aantrekken van de handrem wel dat het voet(rem)pedaal omhoog komt (schijnt zo te horen?) Hiervan zou je haast denken dat de leidingen verkeerd om zitten :roll: (nu achterste gat in, voor uit, zoals overal omschreven). Hebben in de vorige wagen met verschillende remblokken gereden maakte ook geen verschil. :cry:

De opzet is zoals enkele pagina's terug geschetst is (na de handrem T-splitsing direct naar de remklauwen).

Nou roept u maar. :wink: :D
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » do okt 21, 2010 11:55

Heb je de slag van het handvat gecontroleerd? Bij mij werkte die eerst ook niet goed totdat ik de stang vanaf de cilinder iets verder in het blokje draaide waar de handgreep aan vast zit. Ook zitten er 2 verschillende blokjes bij, die misschien omwisselen?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor whemink » do okt 21, 2010 12:32

Hoe heb je ontlucht? Als je dit gedaan hebt zoals het hoort (druk opbouwen en vasthouden met de handremcylinder en dan de ontluchtingsnippels opendraaien om de lucht weg te kunnen laten lopen) is hij in elk geval niet verkeerd om gemonteerd. En als de gewone rem goed werkt zit er ook geen (of heel weinig) lucht in. Als je nu de gewone rem (iets) intrapt en daarna de handrem erbij aantrekt blokkeert hij dan wel? Zo ja, is het volume van je handremcilinder te klein. Dus eentje met een grotere boring plaatsen. Let op: volume is een conbinatie van boring en slag. Als de slag aan het einde zit is de boring dus te klein.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor mantaboy » do okt 21, 2010 13:27

Of je hebt hem niet goed afgesteld zoals ik dus moest ontdekken. Je hebt niet veel volume nodig als handremcilinder. Kijk maar eens naar het volume van je hoofdremcilinder.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Turboboost » do okt 21, 2010 13:37

Exact, daarom vind ik dit probleem ook zo bijzonder.
Afstelling lijkt mij wel oke de cilinder is in staat een behoorlijke slag te maken maar zal dit nog eens goed beschouwen. Ontluchten idem dito. Ook dat zullen we nogmaals doen om er zeker van te zijn dat dat 100% is. Willem jou laatste punt ga ik ook even bekijken.

Overigens wil die ook wel dwars zonder handrem :wink: Alleen voor het korte draaiwerk is het wel verrekte makkelijk. 8)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » vr okt 22, 2010 10:27

Jouter, je moet juist een korte slag hebben. Bij mij in de E30 heb je maar enkele cm's nodig voordat de zaak blokkeert.

Hoe ver kan jij de handrem omhoog trekken?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Turboboost » vr okt 22, 2010 10:36

Zal vanavond (trachten) even een foto'tje (te) maken van de situatie. :wink: Denk dat de slag die de cilinder maakt een 2,5-3 cm. is.

Nogmaals ontluchten lijkt mij nu de eerste stap, alhoewel je dan ook wat betreft je rempedaal wel problemen zou verwachten.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » vr okt 22, 2010 10:42

De slag van de cilinder vind ik niet zo spannend, wel de slag van je handvat. :wink:

Moet zo toch nog diverse foto's maken, zal er dan ook een paar maken van mijn handrem.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron