Vragen rondom hydraulische handrem.
Geplaatst: ma apr 18, 2005 19:42
Eigenlijk zijn het 2 vragen, maar de aanleiding is eigenlijk omdat we er op een ander forum niet geheel uitkomen.
Een hydraulische handrem in de auto, geeft dat problemen met de APK? ik ben er van overtuigd van niet, temeer omdat er dus rallyauto's zijn die (neem ik aan) APK hebben en ook zo'n z.g. fly-off handrem aan boord hebben.
Als dat wel een probleem is hoe wordt dat opgelost?
Dan mijn 2e vraag om er zeker van te zijn dat de mijne goed aangesloten is.
Nou heb ik een manta met zo'n systeem, je zou verwachten dat het kruislings werkt via de hoofdremcilinder maar eigenlijk zit het voor en achter apart (oud model) de instelbare regelaar zit wel verweven in het gedeelte voor de achterremmen, en wel voor dat de vloeistof via de handremcilinder naar de achterremmen gaat.
Nou is mijn vermoeden dat het niet bij ieder model gelijk is, mijn manta heeft slechts 3 aansluitingen op de hoofdremclinder, de nieuwere typen hebben er vaak 4.
Wie weet raad?
Een hydraulische handrem in de auto, geeft dat problemen met de APK? ik ben er van overtuigd van niet, temeer omdat er dus rallyauto's zijn die (neem ik aan) APK hebben en ook zo'n z.g. fly-off handrem aan boord hebben.
Als dat wel een probleem is hoe wordt dat opgelost?
Dan mijn 2e vraag om er zeker van te zijn dat de mijne goed aangesloten is.
Nou heb ik een manta met zo'n systeem, je zou verwachten dat het kruislings werkt via de hoofdremcilinder maar eigenlijk zit het voor en achter apart (oud model) de instelbare regelaar zit wel verweven in het gedeelte voor de achterremmen, en wel voor dat de vloeistof via de handremcilinder naar de achterremmen gaat.
Nou is mijn vermoeden dat het niet bij ieder model gelijk is, mijn manta heeft slechts 3 aansluitingen op de hoofdremclinder, de nieuwere typen hebben er vaak 4.
Wie weet raad?