Pagina 3 van 5

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 20:47
door Götz
TheBlue schreef:Ik wil ook graag nog even een vraag stellen mbt de hydraulische handrem.

Ik heb een BMW e30 met op de hoofdremcilinder 2 uitgangen (V + A).
De voorremmen zijn gewoon gesplitst met een t-stukje. De achterremmen lopen via de leiding naar een instelbare drukregelaar naar de hydrolische handrem en dan via een t-stuk naar beide remklauwen.

Na alles ontlucht te hebben houdt het systeem zijn remdruk vast. De handrem wil dus, na geremt te hebben, de druk niet loslaten. Dit gebeurt na het remmen met zowel de voet- als handrem. Hij remt dus wel, maar laat de rem niet meer 'los'.

Iemand een tip?


Alvast vriendelijk bedankt!

Groetjes Bas


schijven of trommels achter?

Gr, Götz

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 20:49
door TheBlue
Schijven, het is een 325i uit 1987. De originele handrem is overigens verwijderd. :)

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 20:58
door Jaccoooo
TheBlue schreef:Ik wil ook graag nog even een vraag stellen mbt de hydraulische handrem.

Ik heb een BMW e30 met op de hoofdremcilinder 2 uitgangen (V + A).
De voorremmen zijn gewoon gesplitst met een t-stukje. De achterremmen lopen via de leiding naar een instelbare drukregelaar naar de hydrolische handrem en dan via een t-stuk naar beide remklauwen.

Na alles ontlucht te hebben houdt het systeem zijn remdruk vast. De handrem wil dus, na geremt te hebben, de druk niet loslaten. Dit gebeurt na het remmen met zowel de voet- als handrem. Hij remt dus wel, maar laat de rem niet meer 'los'.

Iemand een tip?

Alvast vriendelijk bedankt!

Groetjes Bas


:idea: leidingen aan de handrem omwisselen :?: ,ik heb een keer gehoord dat als je ze verkeerd om hebt zitten dat dan de remmen niet meer vrij komen.
als je net zo'n pomp hebt als ik (willwood)dan moet de leiding die van de hoofdrem cil. komt op de achterste aansluiting,en de leiding die naar de achterremmen gaat op de voorste aansluiting(die ook nog eens een keer naar voren wijst)net andersom dan je zou verwachten dus.

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 21:00
door TheBlue
Zo heb ik het ook aangesloten. :)

Hoofdremcilinde > Drukregelaar > Achterste aansluiting handrem > Voorste aansluiting handrem > t-stuk > klauwen

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 21:07
door Jaccoooo
dan is zitten de leidingen dus wel goed,komt de handremhendel wel ver genoeg terug :?:

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 21:12
door TheBlue
Zelfs als ik de handremhevel eraf haal komt hij niet verder terug, dus ik denk dat dat wel in orde is.

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 21:27
door Jaccoooo
en je hebt de originele (vooraf goedwerkende) hoofdremcil. er nog opzitten :?:

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 21:29
door TheBlue
Jup, daar is niets aan veranderd. De druk wordt volgens mij ook echt vastgehouden door de handremcilinder. Als ik namelijk bij de hoofdremcilinder de koppeling naar achter losdraai dan neemt de druk op de handrem niet af.

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 21:32
door Jaccoooo
dan weet ik het ook niet meer :oops: dan word het tijd dat de echte specialisten er zich mee gaan bemoeien :wink:

(edit)ik probeer het toch nog 1 x,je hebt de handrempomp niet uit elkaar gehad,dat je daar misschien iets verkeerd hebt gemonteerd :?

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 23:43
door AC
Is het niet de instelbare drukregelaar?

Deze verkeerd om aangesloten of deze is niet of slecht gangbaar en daarom de druk vast houdt en zo dus ook bij je handrem de druk erop blijft.

Zie hier werking...

BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 0:16
door TheBlue
Hmm ik heb er een remdrukverdeler van Willwood tussen zitten. Die is gloednieuw, evenals de handrem. Ik ga er eigenlijk vanuit dat deze werkt... :)

BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 4:08
door AC
Ok, maar goed aangesloten? Gewoon alles ff checken...

BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 7:38
door TheBlue
Ik kan er volgens mij niet zoveel aan verkeerd gedaan hebben. Op de verdeler staan IN en OUT dus dat zit wel goed, op de handrem staat dat niet, maar heb het aangesloten zoals het overal gebeurt. Achterste is IN, voorste is UIT.

Mijn handremcilinder is overigens een Willwood 0.625.

Ik ga het nog even checken allemaal.

BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 8:54
door Wolter
Even offtopic: Een 325i E30.. ook meerijden in de 325i challenge? Had volgens mij daar nog niks over gehoord? :roll:

BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 9:07
door TheBlue
Wolter schreef:Even offtopic: Een 325i E30.. ook meerijden in de 325i challenge? Had volgens mij daar nog niks over gehoord? :roll:

Klopt. ;) Maar dat staat, als alles goed gaat, pas voor 2009 op de kalender. Moet eerst mijn licentie halen. :)