AN fittings

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

AN fittings

Berichtdoor 1600hf » do sep 22, 2005 9:12

Ik heb een probleem:
- Fuel cell met dash 8 aansluitingen
- Facet pompen, regelaar en swirl pot met 8mm aansluitingen (push on)
Hoe kom ik nou kosteneffectief van dash 8 mannetje naar gewone benzineslang die over die 8mm aansluitingen past?

Voor de volledigheid: Tank is al aangesloten, maar er moet een retourleiding bij. De huidige setup is door de firma goodridge gemaakt en koste me 200+ eur voor 2m benzineleiding en 3m ontluchtingsslang inclusief 4 fittings.

Plus: ik wil zo weinig mogelijk van die gekke blauwrode fittings hebben in dash maten en rvs aansluitingen in metrisch. Benzinepompen gaan een keer stuk of een tank een keer lek en ik wil in het veld de aansluitingen kunnen wijzigen. Als het moet met mes en een rol ijzerdraad (en hamer om op de pomp te tikken).

Bonusvraag: Nu we toch bezig zijn: een dash 3 teflonleiding (worden voor remleidingen gebruikt) op een M12 1.0 mannetje (mech drukmeter).
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Biturbo » do sep 22, 2005 13:04

Ik weet niet hoe de verkrijgbaarheid hiervan is in de autobranche, maar AN/MS spul is ruim verkrijgbaar in de luchtvaart. (daarnaast gebruiken we zelf ook veel elektrische Facet fuel pumps.)

Als je wilt kan ik je een paar bladzijden uit een catalogus toe faxen met een overzicht van alle koppelingen, slangen incl maten, materialen, codes, etc.

Misschien hebben we het hier zelfs in het magazijn liggen.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor 1600hf » do sep 22, 2005 13:46

Catalogussen zijn er op het net (goodridge.nl bijv). Maar ik blader me helemaal rot en schiet dan niets op.

Maar mocht je bij jullie iemand weten die dat zo uit zijn mouw schudt, vraag hem/haar het even. Dash8 -> 8mm en dash3 -> M12 1.0.
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Biturbo » do sep 22, 2005 13:56

Ik zal eens goed schudden en kijken of er iets uit valt.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor joostkusters » do sep 22, 2005 17:52

ga eens kijken bij een hydraulic boer, (landbouwmechanisatiebedrijf)
daar hebben ze koppelingen van staal die erop passen, heb ik ook wel us gedaan, alleen zijn de koppelingen wel giga zwaar vergeleken met goodridge of aeroquipe
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Landbouwmechanisatiebedrijf

Berichtdoor Humphrey » vr sep 23, 2005 10:37

Wij zijn es inkopen wezen doen bij Jan de Winkel's bedrijf en zijn zekersteweten met bruikbare spullen terug gekomen.
Wellicht heeft hij ook wat voor dit onderwerp, dat weet ik niet.

DOEI, Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor whemink » vr sep 23, 2005 13:16

Kijk eens op www.aircraft-spruce.com. Hun catalogus is de bijbel voor luchtvaartonderdelen. Heb de meeste van hun koppelingen op voorraad. Laat maar weten wat je nodig hebt. Maar van inch naar metrisch wordt moeillijk.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor Biturbo » za sep 24, 2005 15:14

whemink schreef:Kijk eens op www.aircraft-spruce.com. Hun catalogus is de bijbel voor luchtvaartonderdelen. Heb de meeste van hun koppelingen op voorraad. Laat maar weten wat je nodig hebt. Maar van inch naar metrisch wordt moeillijk.


Spruce, Aviall, Cooper, het Standard Practise boek en nog vele anderen hebben allemaal dezelfde tabellen en informatie die ook te vinden is op Goodridge.

PS 1600hf zie je pb, misschien heb je er iets aan.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor 1600hf » ma sep 26, 2005 11:18

Veel info! Wordt dus zoeken. Gaat lukken. Dank aan allen!
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten