Kit in naden

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Kit in naden

Berichtdoor Udo en Alex » di maart 21, 2006 23:24

Hallo,

Wij zijn momenteel een 325i aan het doorlassen. Dit is ons eerste rally project. Natuurlijk zit er een soort kit op alle naden die er eerst af moet. Op dit moment is het krabben en stoken, wat niet echt lekker gaat en waarbij overheerlijke dampen vrijkomen... Weet iemand een gemakkelijkere manier om deze witte kit eraf te krijgen?

Groeten

Udo en Alex
Udo en Alex
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di maart 21, 2006 22:10
Woonplaats: Wernhout

Re: Kit in naden

Berichtdoor Campos » di maart 21, 2006 23:30

Udo en Alex schreef:Hallo,

Wij zijn momenteel een 325i aan het doorlassen. Dit is ons eerste rally project. Natuurlijk zit er een soort kit op alle naden die er eerst af moet. Op dit moment is het krabben en stoken, wat niet echt lekker gaat en waarbij overheerlijke dampen vrijkomen... Weet iemand een gemakkelijkere manier om deze witte kit eraf te krijgen?

Groeten

Udo en Alex

Dat klinkt bekend.. mijn eerste auto hebben we ook met een verfbrander, plamuurmessen en beitels schoon zitten steken.. VRESELIJK :mrgreen:
Stralen kun je ook vergeten; er gaat wel iets weg, maar de dikke stukken blijven zitten, de korrels worden net zo hard weer teruggeschoten..
Naar mijn weten is er maar 1 manier en dat is wat ik bij mijn nieuwe auto ook heb gedaan: body helemaal kaal maken en in een zuurbad laten dompelen (dat kan in België voor een veel lagere prijs dan in NL)

Overigens vraag ik me af of het bij een 325i wel nodig is om 'm door te lassen. De body is aardig hard van zichzelf, en een beetje werking wil je wel houden..
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

zuurbad

Berichtdoor Dirk van Ginneke » di maart 21, 2006 23:37

Als je de body in een zuurbad doet. Wordt het plaatwerk dan ook niet dunner? dus een lichtere body ?
met vriendelijke groet,

Dirk van Ginneke - Kusters Rallying website

Afbeelding
Avatar gebruiker
Dirk van Ginneke
 
Berichten: 234
Geregistreerd: wo feb 19, 2003 20:51
Woonplaats: Eindhoven

Re: zuurbad

Berichtdoor Campos » di maart 21, 2006 23:42

Dirk van Ginneke schreef:Als je de body in een zuurbad doet. Wordt het plaatwerk dan ook niet dunner? dus een lichtere body ?

Zou kunnen, al denk ik dat dat echt minimaal is. Dat eventueel verlies aan stevigheid las je dan later dubbel en dwars terug (met 't doorlassen & de rolkooi).
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Re: zuurbad

Berichtdoor Dirk van Ginneke » di maart 21, 2006 23:44

Campos schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Als je de body in een zuurbad doet. Wordt het plaatwerk dan ook niet dunner? dus een lichtere body ?

Zou kunnen, al denk ik dat dat echt minimaal is. Dat eventueel verlies aan stevigheid las je dan later dubbel en dwars terug (met 't doorlassen & de rolkooi).


Welke bedrijven doen dat, en wat is de richtprijs ?
met vriendelijke groet,

Dirk van Ginneke - Kusters Rallying website

Afbeelding
Avatar gebruiker
Dirk van Ginneke
 
Berichten: 234
Geregistreerd: wo feb 19, 2003 20:51
Woonplaats: Eindhoven

Re: zuurbad

Berichtdoor Campos » di maart 21, 2006 23:50

Dirk van Ginneke schreef:Welke bedrijven doen dat, en wat is de richtprijs ?

Ik moet je de naam van het bedrijf even schuldig blijven, kan ik eventueel wel voor je navragen..
Richtprijs rond de 1000 euro schat ik (c.q. hoop ik, ik moet 'm nog weer ophalen, dus exacte prijs weet ik nog niet ;) )
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Re: zuurbad

Berichtdoor Dirk van Ginneke » di maart 21, 2006 23:54

Campos schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Welke bedrijven doen dat, en wat is de richtprijs ?

Ik moet je de naam van het bedrijf even schuldig blijven, kan ik eventueel wel voor je navragen..
Richtprijs rond de 1000 euro schat ik (c.q. hoop ik, ik moet 'm nog weer ophalen, dus exacte prijs weet ik nog niet ;) )


Dan doe mij maar een avondje kitsteken. en hou ik die 1000euro mooi in mn zak! haha
met vriendelijke groet,

Dirk van Ginneke - Kusters Rallying website

Afbeelding
Avatar gebruiker
Dirk van Ginneke
 
Berichten: 234
Geregistreerd: wo feb 19, 2003 20:51
Woonplaats: Eindhoven

Re: zuurbad

Berichtdoor Campos » di maart 21, 2006 23:56

Dirk van Ginneke schreef:Dan doe mij maar een avondje kitsteken. en hou ik die 1000euro mooi in mn zak! haha

Avondje? Als je dat redt (helemaal schoon) ben je een beste kerel!
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Re: zuurbad

Berichtdoor Dirk van Ginneke » di maart 21, 2006 23:58

Campos schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Dan doe mij maar een avondje kitsteken. en hou ik die 1000euro mooi in mn zak! haha

Avondje? Als je dat redt (helemaal schoon) ben je een beste kerel!


Vele handen maken licht werk zeggen ze toch. en vooruit, ik wil er ook wel 2 avonden over doen :)
met vriendelijke groet,

Dirk van Ginneke - Kusters Rallying website

Afbeelding
Avatar gebruiker
Dirk van Ginneke
 
Berichten: 234
Geregistreerd: wo feb 19, 2003 20:51
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Campos » wo maart 22, 2006 0:00

:mrgreen:
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Jaap Sinke » wo maart 22, 2006 0:13

Ik heb mijn Evo ook ooit helemaal met de hand kaal gemaakt.
Dit met een aspergesteker en met een flex met daarop een staalborstel voor tussen de naden. Niet met blote armen doen (zoals ik) dan heb je nadien armhaar van staaldraad.

Groeten Jaap Sinke
Avatar gebruiker
Jaap Sinke
 
Berichten: 271
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 14:05
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Biturbo » wo maart 22, 2006 8:37

Voor het verwijderen van kitnaden en sealings zijn er wel speciale borsteltjes/happertjes verkrijgbaar voor op luchtgereedschap. Deze beschadigen het metaal niet. (Denk bijv aan gesealde brandstoftanks etc).
Ik heb al veel advertenties gezien en kan het ook opzoeken, maar dat was allemaal luchtvaartgerelateerd.
Probeer anders eens Snap-on, Blue-point, 3M of vergelijkbaars. Via onze Snap-on (ook bleu-point)vertegenwoordiger zijn we destijds aan een luchtgereedschap met bijbehorende metaalvriendelijke verf/corrosie en pakkingverwijderaar borstels gekomen. Een kitverwijderaar kunnen ze dan misschien ook leveren.
Laatst bijgewerkt door Biturbo op wo maart 22, 2006 11:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Turboboost » wo maart 22, 2006 8:42

Denk dat men dergelijk gereedschap ook wel bij schade herstelbedrijven heeft.

Ik weet wel dat het een gigantische klus is. :?
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor David Westenbrink » wo maart 22, 2006 10:53

Heren... kennen jullie ook de ELEKTRISCHE STAALBORSTEL??

1 dag werk en je body glimt als een keutel.

Doe wel dubbele kleding, veiligheidsbril en oorbeschermers op.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Jan » wo maart 22, 2006 11:51

Westenbrink"]Heren... kennen jullie ook de ELEKTRISCHE STAALBORSTEL??

1 dag werk en je body glimt als een keutel.

Doe wel dubbele kleding, veiligheidsbril en oorbeschermers op.


Zo hebben wij eens de bak van een pickup schoon willen maken met een elektrische staalborstel. Bij ons werkte het niet, dus hebben wij de mensen uit de oudheid maar nagedaan met hamer en beitel :wink:

Wat een werk :lol:
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron