Pagina 1 van 2

Kit in naden

BerichtGeplaatst: di maart 21, 2006 23:24
door Udo en Alex
Hallo,

Wij zijn momenteel een 325i aan het doorlassen. Dit is ons eerste rally project. Natuurlijk zit er een soort kit op alle naden die er eerst af moet. Op dit moment is het krabben en stoken, wat niet echt lekker gaat en waarbij overheerlijke dampen vrijkomen... Weet iemand een gemakkelijkere manier om deze witte kit eraf te krijgen?

Groeten

Udo en Alex

Re: Kit in naden

BerichtGeplaatst: di maart 21, 2006 23:30
door Campos
Udo en Alex schreef:Hallo,

Wij zijn momenteel een 325i aan het doorlassen. Dit is ons eerste rally project. Natuurlijk zit er een soort kit op alle naden die er eerst af moet. Op dit moment is het krabben en stoken, wat niet echt lekker gaat en waarbij overheerlijke dampen vrijkomen... Weet iemand een gemakkelijkere manier om deze witte kit eraf te krijgen?

Groeten

Udo en Alex

Dat klinkt bekend.. mijn eerste auto hebben we ook met een verfbrander, plamuurmessen en beitels schoon zitten steken.. VRESELIJK :mrgreen:
Stralen kun je ook vergeten; er gaat wel iets weg, maar de dikke stukken blijven zitten, de korrels worden net zo hard weer teruggeschoten..
Naar mijn weten is er maar 1 manier en dat is wat ik bij mijn nieuwe auto ook heb gedaan: body helemaal kaal maken en in een zuurbad laten dompelen (dat kan in Belgiƫ voor een veel lagere prijs dan in NL)

Overigens vraag ik me af of het bij een 325i wel nodig is om 'm door te lassen. De body is aardig hard van zichzelf, en een beetje werking wil je wel houden..

zuurbad

BerichtGeplaatst: di maart 21, 2006 23:37
door Dirk van Ginneke
Als je de body in een zuurbad doet. Wordt het plaatwerk dan ook niet dunner? dus een lichtere body ?

Re: zuurbad

BerichtGeplaatst: di maart 21, 2006 23:42
door Campos
Dirk van Ginneke schreef:Als je de body in een zuurbad doet. Wordt het plaatwerk dan ook niet dunner? dus een lichtere body ?

Zou kunnen, al denk ik dat dat echt minimaal is. Dat eventueel verlies aan stevigheid las je dan later dubbel en dwars terug (met 't doorlassen & de rolkooi).

Re: zuurbad

BerichtGeplaatst: di maart 21, 2006 23:44
door Dirk van Ginneke
Campos schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Als je de body in een zuurbad doet. Wordt het plaatwerk dan ook niet dunner? dus een lichtere body ?

Zou kunnen, al denk ik dat dat echt minimaal is. Dat eventueel verlies aan stevigheid las je dan later dubbel en dwars terug (met 't doorlassen & de rolkooi).


Welke bedrijven doen dat, en wat is de richtprijs ?

Re: zuurbad

BerichtGeplaatst: di maart 21, 2006 23:50
door Campos
Dirk van Ginneke schreef:Welke bedrijven doen dat, en wat is de richtprijs ?

Ik moet je de naam van het bedrijf even schuldig blijven, kan ik eventueel wel voor je navragen..
Richtprijs rond de 1000 euro schat ik (c.q. hoop ik, ik moet 'm nog weer ophalen, dus exacte prijs weet ik nog niet ;) )

Re: zuurbad

BerichtGeplaatst: di maart 21, 2006 23:54
door Dirk van Ginneke
Campos schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Welke bedrijven doen dat, en wat is de richtprijs ?

Ik moet je de naam van het bedrijf even schuldig blijven, kan ik eventueel wel voor je navragen..
Richtprijs rond de 1000 euro schat ik (c.q. hoop ik, ik moet 'm nog weer ophalen, dus exacte prijs weet ik nog niet ;) )


Dan doe mij maar een avondje kitsteken. en hou ik die 1000euro mooi in mn zak! haha

Re: zuurbad

BerichtGeplaatst: di maart 21, 2006 23:56
door Campos
Dirk van Ginneke schreef:Dan doe mij maar een avondje kitsteken. en hou ik die 1000euro mooi in mn zak! haha

Avondje? Als je dat redt (helemaal schoon) ben je een beste kerel!

Re: zuurbad

BerichtGeplaatst: di maart 21, 2006 23:58
door Dirk van Ginneke
Campos schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Dan doe mij maar een avondje kitsteken. en hou ik die 1000euro mooi in mn zak! haha

Avondje? Als je dat redt (helemaal schoon) ben je een beste kerel!


Vele handen maken licht werk zeggen ze toch. en vooruit, ik wil er ook wel 2 avonden over doen :)

BerichtGeplaatst: wo maart 22, 2006 0:00
door Campos
:mrgreen:

BerichtGeplaatst: wo maart 22, 2006 0:13
door Jaap Sinke
Ik heb mijn Evo ook ooit helemaal met de hand kaal gemaakt.
Dit met een aspergesteker en met een flex met daarop een staalborstel voor tussen de naden. Niet met blote armen doen (zoals ik) dan heb je nadien armhaar van staaldraad.

Groeten Jaap Sinke

BerichtGeplaatst: wo maart 22, 2006 8:37
door Biturbo
Voor het verwijderen van kitnaden en sealings zijn er wel speciale borsteltjes/happertjes verkrijgbaar voor op luchtgereedschap. Deze beschadigen het metaal niet. (Denk bijv aan gesealde brandstoftanks etc).
Ik heb al veel advertenties gezien en kan het ook opzoeken, maar dat was allemaal luchtvaartgerelateerd.
Probeer anders eens Snap-on, Blue-point, 3M of vergelijkbaars. Via onze Snap-on (ook bleu-point)vertegenwoordiger zijn we destijds aan een luchtgereedschap met bijbehorende metaalvriendelijke verf/corrosie en pakkingverwijderaar borstels gekomen. Een kitverwijderaar kunnen ze dan misschien ook leveren.

BerichtGeplaatst: wo maart 22, 2006 8:42
door Turboboost
Denk dat men dergelijk gereedschap ook wel bij schade herstelbedrijven heeft.

Ik weet wel dat het een gigantische klus is. :?

BerichtGeplaatst: wo maart 22, 2006 10:53
door David Westenbrink
Heren... kennen jullie ook de ELEKTRISCHE STAALBORSTEL??

1 dag werk en je body glimt als een keutel.

Doe wel dubbele kleding, veiligheidsbril en oorbeschermers op.

BerichtGeplaatst: wo maart 22, 2006 11:51
door Jan
Westenbrink"]Heren... kennen jullie ook de ELEKTRISCHE STAALBORSTEL??

1 dag werk en je body glimt als een keutel.

Doe wel dubbele kleding, veiligheidsbril en oorbeschermers op.


Zo hebben wij eens de bak van een pickup schoon willen maken met een elektrische staalborstel. Bij ons werkte het niet, dus hebben wij de mensen uit de oudheid maar nagedaan met hamer en beitel :wink:

Wat een werk :lol: