APK rallyauto´s

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor michel uit berg » zo apr 23, 2006 20:33

Jeroen schreef:
patrick1974 schreef:welk type tripmaster heb je?

Terratrip 303. Ik heb er zo´n signaalversterker bij omdat er een elektronisch signaal van de versnellingbak af komt. Het probleem is dat ik gewoon geen goed schema heb waar zowel de 303 als de signaalversterker goed in staan en dan in combinatie met een sub. Ze hebben het overal alleen maar over probe´s


een probe is gewoon een sensor, of deze nu van de auto of van een losse is maakt niks uit, je moet alleen een omvormer hebben om van een org. signaal een signaal te maken wat de 303 kan lezen.

ik heb 'm op de tandkrans van 't abs gezet en een abs sensor met omvormer. werkt perfect

anders stuur maar een pb als je vragen hebt
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor patrick1974 » zo apr 23, 2006 20:33

je kunt het beste even bellen met de firma HEK in enschede jeroen daar kun je eventueel ook met de auto heenrijden 5 min en ze hebben alles klaar daar
patrick1974
 
Berichten: 9
Geregistreerd: ma sep 05, 2005 23:25
Woonplaats: albergen

Berichtdoor Campos » zo apr 23, 2006 20:47

patrick1974 schreef:je kunt het beste even bellen met de firma HEK in enschede jeroen daar kun je eventueel ook met de auto heenrijden 5 min en ze hebben alles klaar daar

Heb je meteen het puntje 'kilometers maken' van je lijstje Jeroen! ;)
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Verzekering

Berichtdoor Jeroen » wo apr 26, 2006 14:34

Nu was ik naast de APK ook bezig met de verzekering van de auto. Bedacht ik me het volgende: Bij de documenten controle wordt naar de verzekeringspapieren gevraagd, maar waarom eigenlijk? In de polisvoorwaarden staat toch dat "snelheidsritten" zijn uitgesloten. Daarvoor val je volgens mij juist weer onder de (dure) verzekering van de organisatie. Toch? Of zit dat anders?
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Re: Verzekering

Berichtdoor Campos » wo apr 26, 2006 14:44

Jeroen schreef:Nu was ik naast de APK ook bezig met de verzekering van de auto. Bedacht ik me het volgende: Bij de documenten controle wordt naar de verzekeringspapieren gevraagd, maar waarom eigenlijk? In de polisvoorwaarden staat toch dat "snelheidsritten" zijn uitgesloten. Daarvoor val je volgens mij juist weer onder de (dure) verzekering van de organisatie. Toch? Of zit dat anders?

Verbindingsroutes zijn toch geen snelheidsritten?
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Re: Verzekering

Berichtdoor Jeroen » wo apr 26, 2006 15:24

Campos schreef:
Jeroen schreef:Nu was ik naast de APK ook bezig met de verzekering van de auto. Bedacht ik me het volgende: Bij de documenten controle wordt naar de verzekeringspapieren gevraagd, maar waarom eigenlijk? In de polisvoorwaarden staat toch dat "snelheidsritten" zijn uitgesloten. Daarvoor val je volgens mij juist weer onder de (dure) verzekering van de organisatie. Toch? Of zit dat anders?

Verbindingsroutes zijn toch geen snelheidsritten?
Nee dat klopt. Op de verbindingsroutes gebeurt ook wel ´ns wat, maar dat is dan toch niet het pakkie an van de organisatie zou ik zeggen? Als ik daar iemand omver rijd (of bij een ander naar binnen rij), dan is dat mijn zaak (ben het niet van plan en ben WEL verzekerd)
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor Holkers » wo apr 26, 2006 15:37

Maar je mag niet op de openbare weg rijden met een onverzekerde auto. Dus tijdens de KP's (ookal ben je dan niet verzekerd voor de schade die je rijdt maar wel voor dat je er rijdt) en de verbinding moet je gewoon WA hebben. Maar wat wilde je nou eigenlijk vragen of opmerken? Ik lees zoiets dat je het vreemd vind dat je de auto moet verzekeren omdat het toch niet geldig is, maar je gaf zelf al aan dat je wel een verzekering neemt... Beetje een vraag waar je zelf het antwoord al op geeft...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Jeroen » wo apr 26, 2006 15:59

Holkers schreef:Maar je mag niet op de openbare weg rijden met een onverzekerde auto. Dus tijdens de KP's (ookal ben je dan niet verzekerd voor de schade die je rijdt maar wel voor dat je er rijdt) en de verbinding moet je gewoon WA hebben. Maar wat wilde je nou eigenlijk vragen of opmerken? Ik lees zoiets dat je het vreemd vind dat je de auto moet verzekeren omdat het toch niet geldig is, maar je gaf zelf al aan dat je wel een verzekering neemt... Beetje een vraag waar je zelf het antwoord al op geeft...
Ik schreef aan het einde van m´n verhaal: "Toch? Of zit dat anders?" Dus het was een check of mijn stelling klopte. Vooralsnog lijkt aan de hand van jullie antwoorden dat te kloppen....
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor 1600hf » di mei 23, 2006 13:20

En? Apk-tje erop en lijstje afgewerkt?
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Jeroen » di mei 23, 2006 13:35

APK zit er nog niet op en de lijst is ongeveer gehalveerd. We hebben te kampen gehad met maar weer eens wat nieuwe tegenslagen. De elektronica geeft nogal wat storingen en we meten dus ALLES nog een keer door om te voorkomen dat we op proef 1 van de debuutrally stil komen te staan. Verder hebben we vertraging gehad door de turbo, de koppeling, de uitlaat en ga zo nog maar even door. Eén voordeel is dat een extra check nooit weg is en ten goede komt aan de uiteindelijke betrouwbaarheid. We hebben helaas Hardenberg moeten schrappen en gaan nu voor de BHV rally-sprint begin juli... Kijk voor recente foto´s op mijn site http://www.jeroenvanbeek.nl
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten