APK rallyauto´s

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor kolkie » vr apr 21, 2006 16:42

2 dingen:

1) Kun je dingen als het motormanagement regelen niet beter door bv. Mark Verhoeven laten doen? Die heeft - lijkt mij - 'een beetje' meer ervaring met Subaru-motoren. Misschien wil ie het wel doen in ruil voor een stickertje :wink: .

2) NMB motoren ergens in het noorden van het land heeft 2 weken geleden nog een volledig werkend DCCD-diff ingebouwd in een GTT. Wellicht kun je Eric eens contacteren bij blijvende problemen?

Bovenstaande dingen zijn zeg maar 'aardig' tijdrovenden klussen, zeker voor de leek of de goed ingelezen amateur.
kolkie
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma feb 20, 2006 13:56
Woonplaats: Vroomshoop/Den Bosch

Berichtdoor kraats » vr apr 21, 2006 16:50

Jeroen,

Die tripmaster en dat soort dingen,... laat Jos me maar even bellen.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor cellie » vr apr 21, 2006 18:02

Turboboost schreef:
Artikel 5.2.11

... bla bla besluit geluidsproductie motorvoertuigen.
aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring
ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

Uit: Regelgeving APK.


Met APK letten ze er ook niet op :wink: , maar aangezien de auto na schade bij de RDW voor de apk moet? Volgens mij gaan ze dan wel wat strenger letten op de eisen m.b.t. type goedkeuring. :?
Maar er zijn op dit forum vast mensen met meer ervaring hierin. :)



vanmiddag steekproef gehad en even maar gevraagd

word bij de rdw "gewoon"een apk
uitlaat overgehelelengte gasdicht (geen db meting)
handrem moet vergrendeld blijven staan (gescheiden remsysteem nvt)
uitlaatgas moet volgens de 4 gas meting
cellie
 
Berichten: 307
Geregistreerd: zo jun 12, 2005 20:35
Woonplaats: andel

Berichtdoor Boefke » vr apr 21, 2006 20:11

Ik zou deze auto niet bij de rdw apk laten keuren,maar alleen de keuring voor terug gave van het complete kenteken.
Boefke
 
Berichten: 37
Geregistreerd: ma dec 05, 2005 19:47
Woonplaats: Brakel

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr apr 21, 2006 20:38

Turboboost schreef:
Artikel 5.2.11

... bla bla besluit geluidsproductie motorvoertuigen.
aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring
ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

Uit: Regelgeving APK.


Met APK letten ze er ook niet op :wink: , maar aangezien de auto na schade bij de RDW voor de apk moet? Volgens mij gaan ze dan wel wat strenger letten op de eisen m.b.t. type goedkeuring. :?
Maar er zijn op dit forum vast mensen met meer ervaring hierin. :)

hoezo moet de auto bij de rdw gekeurd worden voor apk zit er maar een half kent bij door het ongeval. voor apk kun je overal te recht.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor cellie » vr apr 21, 2006 21:30

Boefke schreef:Ik zou deze auto niet bij de rdw apk laten keuren,maar alleen de keuring voor terug gave van het complete kenteken.



heb jij daar verstand van dan :wink:
cellie
 
Berichten: 307
Geregistreerd: zo jun 12, 2005 20:35
Woonplaats: andel

Berichtdoor Boefke » vr apr 21, 2006 21:45

cellie schreef:
Boefke schreef:Ik zou deze auto niet bij de rdw apk laten keuren,maar alleen de keuring voor terug gave van het complete kenteken.



heb jij daar verstand van dan :wink:



Is het geen bed tijd marcel :o
Boefke
 
Berichten: 37
Geregistreerd: ma dec 05, 2005 19:47
Woonplaats: Brakel

Berichtdoor Turboboost » za apr 22, 2006 7:42

Heb gisteren een keurmeester van de RDW gesproken, en die vertelde ook dat er niet naar geluid wordt gekeken ( :? of beter; geluisterd). 8)

Dat moet dus geen problemen geven.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor cellie » za apr 22, 2006 10:08

Boefke schreef:
cellie schreef:
Boefke schreef:Ik zou deze auto niet bij de rdw apk laten keuren,maar alleen de keuring voor terug gave van het complete kenteken.



heb jij daar verstand van dan :wink:



Is het geen bed tijd marcel :o


jij moest er vroeg uit om een bmw te halen toch :wink:
cellie
 
Berichten: 307
Geregistreerd: zo jun 12, 2005 20:35
Woonplaats: andel

re

Berichtdoor MartijnB » zo apr 23, 2006 16:19

Jeroen schreef:Ik ga er maar van uit dat we ´m er vroeg of laat wel doorheen krijgen. Het probleem is echter de tijdsdruk. Ik wil de auto alleen inschrijven als hij helemaal rallyklaar is. We willen heel graag Hardenberg halen en aangezien het volgende geldt...

SLUITING VAN DE INSCHRIJVINGEN: vrijdag 19 mei 2006, 24:00 uur

... hebben we dus nog maar 28 dagen!

En om even een indruk te geven van wat er nog moet gebeuren:
- complete airintake maken
- 34mm restrictor turbo nog maken (ik heb nu alleen een 32mm restrictor)
- uitlaat maken
- catchtank monteren een aansluiten
- DCCD aansluiten
- tripmaster aansluiten
- dashboard afmaken
- stoelen en gordels
- deel brandblusinstallatie
- aansluiting lightpods en lightpods nog spuiten
- velgen stralen en spuiten
- voor en achterruit erin plakken
- bestickering
- motormanagement aanpassen en inregelen
- schokbrekers instellen
- alles testen en wat kilometers maken
- en dan nog een flink aantal hele kleine klusjes
Probleempunten zijn:
- de airintake (krijgt de turbo genoeg lucht, maken goede restrictor en is het goed te demonteren tijdens de rallykeuring)
- tripmaster (nogal ingewikkelde aansluiting en ontbreken goede schema´s)
- DCCD (lijkt nu eindelijk opgelost, maar is zeer complex)
- catchtank (ruimtegebrek)
- uitlaat (ivm 100db)
- schokbrekers instellen (expert op dit gebied mbt proflex gezocht)
De rest is in feite gewoon een kwestie van uren draaien met genoeg man (die er gelukkig wel zijn) en moet wel te doen zijn in een paar dagen. We zijn echter al een jaar bezig nu en het begrip "even" hebben we uit onze vocabulaire geschrapt met een dikke stift! Het is ff wat zo´n auto in eigen beheer bouwen zeg. Als ie straks af is heb ik er flink wat grijze haren bij!



zucht..........

waar ken ik die lijstje van je toch van :x

hoezo moet ie naar de RDW dan je had toch geen half kenteken erbij toen je m kocht ding was toch gewoon rijdbaar

kan je er gewoon mee naar heimen bijvoorbeeld
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor patrick1974 » zo apr 23, 2006 18:51

welk type tripmaster heb je?
patrick1974
 
Berichten: 9
Geregistreerd: ma sep 05, 2005 23:25
Woonplaats: albergen

Berichtdoor Jeroen » zo apr 23, 2006 18:53

kolkie schreef:1) Kun je dingen als het motormanagement regelen niet beter door bv. Mark Verhoeven laten doen? Die heeft - lijkt mij - 'een beetje' meer ervaring met Subaru-motoren. Misschien wil ie het wel doen in ruil voor een stickertje :wink: .

2) NMB motoren ergens in het noorden van het land heeft 2 weken geleden nog een volledig werkend DCCD-diff ingebouwd in een GTT. Wellicht kun je Eric eens contacteren bij blijvende problemen?


ad 1. Dennis de Vos doet m´n motormanagement, dus dat gaat goed komen.

ad 2. Eric is al bezig met m´n DCCD, dus ook dat komt goed.
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor Jeroen » zo apr 23, 2006 18:56

patrick1974 schreef:welk type tripmaster heb je?

Terratrip 303. Ik heb er zo´n signaalversterker bij omdat er een elektronisch signaal van de versnellingbak af komt. Het probleem is dat ik gewoon geen goed schema heb waar zowel de 303 als de signaalversterker goed in staan en dan in combinatie met een sub. Ze hebben het overal alleen maar over probe´s
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Re: re

Berichtdoor Jeroen » zo apr 23, 2006 19:05

MartijnB schreef:zucht..........

waar ken ik die lijstje van je toch van :x

hoezo moet ie naar de RDW dan je had toch geen half kenteken erbij toen je m kocht ding was toch gewoon rijdbaar

kan je er gewoon mee naar heimen bijvoorbeeld


Ik weet dat je alergisch bent voor lijstjes Martijn. Ik had je reactie ook wel verwacht... :wink:

Volgens mij is de regeling voor ex-schade auto´s splinternieuw. De schorsing van de auto was afgelopen en de mededeling dat hij door het RDW gekeurd moet worden stond op de tenaamstelling die we nu weer hebben.

Ik heb overigens het complete kenteken. De schade was niet zo groot.
Afbeelding
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor Holkers » zo apr 23, 2006 19:15

Jeroen schreef:
patrick1974 schreef:welk type tripmaster heb je?

Terratrip 303. Ik heb er zo´n signaalversterker bij omdat er een elektronisch signaal van de versnellingbak af komt. Het probleem is dat ik gewoon geen goed schema heb waar zowel de 303 als de signaalversterker goed in staan en dan in combinatie met een sub. Ze hebben het overal alleen maar over probe´s


Ga eens een Halfords binnen en vraag naar de Navigatie toestanden. Die gebruiken hetzelfde signaal, dus misschien dat ze je verder kunnen helpen
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten