subaru vonk/brandstofpomp probleem

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jarno Bak (Timelight-Rall » do jun 22, 2006 6:41

auto is "lopend" met schade van de straat gekocht...
auto is zeer netjes gedemonteerd ook de kabelboom.
na het doorlassen, kooi bouwen, spuiten etc etc. kabelboom weer gemonteerd...
door verschillende monteurs is er aan de auto gewerkt..
op een gegeven moment is men aan het knippen gegaan in de kabelboom om diverse "storingen" te verhelpen..
alleen is het hier waarschijnlijk fout gegaan..
kleuren kwamen al niet overeen als die van het schema
er zijn wat draden met dubbele functie...
etc. etc.
we proberen t/m maandag nog ff wat anders..
zo niet gaan we de kabelboom vervangen...
Jarno Bak (Timelight-Rall
 
Berichten: 65
Geregistreerd: ma dec 26, 2005 13:11
Woonplaats: Holten

Berichtdoor StevenK » do jun 22, 2006 7:20

Jarno Bak (Timelight-Rall schreef:op een gegeven moment is men aan het knippen gegaan in de kabelboom om diverse "storingen" te verhelpen..
alleen is het hier waarschijnlijk fout gegaan..

Het zou mij niet verbazen als je daar gelijk in hebt...
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor rally for ever » do jun 22, 2006 22:42

op een gegeven moment is men aan het knippen gegaan in de kabelboom om diverse "storingen" te verhelpen..
alleen is het hier waarschijnlijk fout gegaan..
kleuren kwamen al niet overeen als die van het schema


Ben het met Steven eens dat er bij dit knippen waarschijnlijk wat fout is gegaan :x , balen dat auto zo ver weg staat ( gokje in buurt van Holten ? ) lijkt mij dat het op te lossen zou moeten zijn. In principe zou je met het juiste schema en met overzichtje met de juiste penbezetting hier altijd uit moeten kunnen komen.
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor Jarno Bak (Timelight-Rall » vr jun 23, 2006 6:04

Dat klop... de auto staat hier in twente...
Maandag gaan we nog ff wat anders proberen...
mocht dit niet lukken, dan zitten we echt vast...
ik denk dan toch dat het een andere kabelboom word..
Jarno Bak (Timelight-Rall
 
Berichten: 65
Geregistreerd: ma dec 26, 2005 13:11
Woonplaats: Holten

Berichtdoor rally for ever » vr jun 23, 2006 6:32

Wat is de deadline om de auto klaar te hebben?
Wat kost zo'n nieuwe kabelboom?
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor Jeroen » vr jun 23, 2006 8:39

Een volledige nieuwe kabelboom kost ver over de 1000 euro. Voor het motorgedeelte alleen al ga je richting de 1000 euro. Ik ben een gebruikte kabelboom op het spoor, dus als we er maandag niet uitkomen, dan gaan we kijken of dat een alternatief is.

Uiteraard zouden we de auto vol willen stoppen met prodrive spullen, maar de auto is al 25% duurder dan origineel begroot. Ergens moet het ophouden en we moeten het nu echt eerst zien te redden met de spullen die we hebben, die op de kabelboom na overigens allemaal heel goed zijn. Alleen als het echt niet anders kan zullen we verder moeten shoppen.

Overigens bedankt iedereen voor het meedenken...

In theorie is er geen deadline. Je kunt je echter voorstellen dat we de sponsors echter ook niet tot september willen laten wachten. Daarom proberen we de BHV sprint gewoon te halen...
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr jun 23, 2006 15:50

Jeroen schreef:Een volledige nieuwe kabelboom kost ver over de 1000 euro. Voor het motorgedeelte alleen al ga je richting de 1000 euro. Ik ben een gebruikte kabelboom op het spoor, dus als we er maandag niet uitkomen, dan gaan we kijken of dat een alternatief is.

Uiteraard zouden we de auto vol willen stoppen met prodrive spullen, maar de auto is al 25% duurder dan origineel begroot. Ergens moet het ophouden en we moeten het nu echt eerst zien te redden met de spullen die we hebben, die op de kabelboom na overigens allemaal heel goed zijn. Alleen als het echt niet anders kan zullen we verder moeten shoppen.

Overigens bedankt iedereen voor het meedenken...

In theorie is er geen deadline. Je kunt je echter voorstellen dat we de sponsors echter ook niet tot september willen laten wachten. Daarom proberen we de BHV sprint gewoon te halen...


Probeer het eens bij van de aa in schijndel die doet allemaal in schade subaru's. Die zal wel een kabelboom hebben.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor Jeroen » vr jun 23, 2006 15:57

V.D.G Rally team schreef:Probeer het eens bij van de aa in schijndel die doet allemaal in schade subaru's. Die zal wel een kabelboom hebben.
Was het niet Aarts in Schijndel? 3x raden waar ik die kabelboom nu op het spoor ben...
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor Jan-Willem » vr jun 23, 2006 17:34

Hallo,

Knippen in de kabelboom met een schema wat er niet bij hoort kan echt niet.
Of je moet zeker weten wat je doet, en weten waarvoor het is.

Wel weet ik een Impreza te staan op de sloop. (1e type dacht ik)
Je kunt informeren of de kabelboom er nog is, de sloperij is er niet zo een die in de kabelbomen gaat knippen.

Deze auto staat in albergen bij Broekhuis Autodemontage.
Je kunt eens informeren, niet geschoten is altijd mis.

Hij heeft trouwens rondom schade, maar of daarbij ook de kabelboom is beschadigd weet ik niet.
Zal eens kijken of ik het foto'tje erop kan krijgen ;)

MvG Jan-Willem Woermeijer
Jan-Willem
 
Berichten: 124
Geregistreerd: di jan 17, 2006 22:10
Woonplaats: Raalte

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr jun 23, 2006 20:39

Jeroen schreef:
V.D.G Rally team schreef:Probeer het eens bij van de aa in schijndel die doet allemaal in schade subaru's. Die zal wel een kabelboom hebben.
Was het niet Aarts in Schijndel? 3x raden waar ik die kabelboom nu op het spoor ben...

waarom doe je dan al die moeite ga dan meteen de kabelboom halen.
Als je in de bedrading gaat strippen dan gaat het verkeerd je zit ook nog met de imobilisator kast voor de sleutel code. En daar gaat het meestal verkeerd. En je hebt drie bedrading schema's die veel op elkaar lijken.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor rally for ever » do jun 29, 2006 22:54

Het is al tijdje maandag geweest, ik dacht ze zullen ons wel op de hoogte houden. Hoe staat het er nu voor?
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor Jeroen » vr jun 30, 2006 7:44

Update: we hebben bij Aarts in Schijndel een kabelboom uit een andere ´98-er gehaald. Deze ziet er zeer "in tact" uit.

De andere kabelboom is inmiddels uit de rallyauto gehaald. Misschien kunnen we deze nog een keer als basis gebruiken voor een écht grA kabelboom. Overigens zagen we door het uithalen van de kabelboom direct alweer wat verbeterpuntjes.

Uiteraard gaat er niet geknipt worden in de "nieuwe" kabelboom. En maar hopen dat ie start...
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

re

Berichtdoor MartijnB » vr jun 30, 2006 11:58

zo zie je maar weer Jeroen het is geen 205 draadboom met een Ljetronic systeem

toch de volgende keer je kniptang maar lekker in de gereedschapkar laten liggen lijkt me
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor antoine » vr jun 30, 2006 12:41

Jeroen schreef:Update: we hebben bij Aarts in Schijndel een kabelboom uit een andere ´98-er gehaald. Deze ziet er zeer "in tact" uit.

...


Aarts doet nu toch veel met Paris dakar auto's, of heb ik nu een verkeerde in mijn gedachte?
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Jeroen » vr jun 30, 2006 13:46

antoine schreef:
Jeroen schreef:Update: we hebben bij Aarts in Schijndel een kabelboom uit een andere ´98-er gehaald. Deze ziet er zeer "in tact" uit.

...


Aarts doet nu toch veel met Paris dakar auto's, of heb ik nu een verkeerde in mijn gedachte?
Nee, je hebt niet de verkeerde in je gedachten. Als je bij ´m komt is dat niet te missen... :wink:
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten