subaru vonk/brandstofpomp probleem

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor daniel » di jul 04, 2006 11:56

jeroen zorg nou dat je eerst de auto af hebt en ga dan pas een afspraak maken bij het rdw.
daniel
 
Berichten: 36
Geregistreerd: za jan 26, 2002 21:50

Berichtdoor Jeroen » di jul 04, 2006 12:04

Turboboost schreef:...zal wel eens bij Jos om de deur kijken, of staat ie daar niet?
Nee, hij staat in Putten, maar daar ben je ook van harte welkom hoor... We gaan overigens gewoon door met het afbouwen en ik hoop nu volgende week te kunnen keuren en uiteindelijk moet ie eind juli alsnog helemaal klaar zijn...
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor Jeroen » di jul 04, 2006 13:38

daniel schreef:jeroen zorg nou dat je eerst de auto af hebt en ga dan pas een afspraak maken bij het rdw.
Ik zou het graag willen, maar er zijn wat complicaties...

Ten eerste is het niet nodig om daar ook je APK te doen. Voor zover ik heb begrepen van de RDW is die RDW keuring puur om de reparatie van de schade te beoordelen. APK kun je later bij de plaatselijke garagehouder doen. Ten tweede stonden we onder tijdsdruk en was zowel de RDW- als de APK keuring een klein beetje op de gok, ofwel, ze moeten niet iets vinden waarop je kunt worden afgekeurd dat wij over het hoofd hebben gezien, want dan was het ook over en uit. Ten derde moet de auto eerst gekeurd zijn voordat het motormanagement afgemaakt kan worden. Na het inbouwen van de andere computer en de aanpassingen aan de motor moet immers met de laptop op schoot en dus rijdend de instelling worden geoptimaliseerd. Ten vierde hebben we te maken met voortschreidend inzicht waardoor iets achteraf wel logisch lijkt, maar in een eerder stadium minder. Ten vijfde hebben we te maken met heel veel meningen van mensen die ons helpen (waar we overigens zeer blij mee zijn, want rally zonder hulp is gewoon onmogelijk), waar wij op basis van gevoel onze richting uit moeten kiezen. Ten zesde hebben we geen oneindig budget en gaan we dus niet direct als er iets kapot is de knip trekken... Dit alles zorgt er voor dat we doen wat we doen en ik ben ondanks dat ik het jammer vind dat we de BHV nu niet halen wel blij dat we nu lekker verder kunnen met afbouwen met dezelfde rust waarmee we de eerste 98% van de auto ook hebben gebouwd.

En iedereen bedankt voor z´n input. Elektronisch zijn de problemen nu voorbij....
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

re

Berichtdoor MartijnB » di jul 04, 2006 13:50

ik snap nog steeds niet waarom je naar de RDW moet als je je volledig kenteken hebt

er word alleen een deel ingenomen als de auto ernstig krom is
en niet zomaar weer rijdend te maken is
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Jeroen » di jul 04, 2006 13:52

http://www.rdw.nl/nl/overrdw/informatie_over_de_rdw/persberichten/persbericht_060131.htm Hier staat niets over kenteken innemen, alleen maar over opnemen in dat register.

Overigens had de mijne geen zware schade toen ik ´m kocht:
Afbeelding[/url]
Laatst bijgewerkt door Jeroen op di jul 04, 2006 14:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Re: re

Berichtdoor kraats » di jul 04, 2006 14:04

MartijnB schreef:ik snap nog steeds niet waarom je naar de RDW moet als je je volledig kenteken hebt

er word alleen een deel ingenomen als de auto ernstig krom is
en niet zomaar weer rijdend te maken is


Martijn,

Op het kenteken van Jeroen staat vermeld dat de auto opnieuw RDW gekeurd moet worden. Of het dan terecht is om welke reden dan ook, het zal gewoon moeten gebeuren.
Begrijp dat dit gewoon geen discussiepunt is op het moment dat je voor een rechtbank staat wanneer oom agent je heeft aangehouden, of bijvoorbeeld bij de wakker persoon bij de documenten controle.

Ik heb wel een aantal andere dingen gemeld aan Jeroen die me veel meer zorgen baren, die keuringen komen wel goed daar ben ik van overtuigd. Wel vind ik het teleurstellend dat een aantal zaken zo lopen zoals ze bij Jeroen lopen of gelopen zijn. Maar met een beetje professionaliteit is dat ook wel op te lossen, maar dat zal niet vanzelf gaan.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: re

Berichtdoor Jeroen » di jul 04, 2006 14:10

kraats schreef: Wel vind ik het teleurstellend dat een aantal zaken zo lopen zoals ze bij Jeroen lopen of gelopen zijn. Maar met een beetje professionaliteit is dat ook wel op te lossen, maar dat zal niet vanzelf gaan.
Inmiddels kun je er al wel een boek over schrijven inderdaad... :wink:
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

re

Berichtdoor MartijnB » wo jul 05, 2006 13:10

1 boek maar.....
waar ken ik dat toch van ooit eens een 205 voor jeroen gebouwd ik laat t boek maar achterwege

imiddels heb je de eerste 4 pagina s al :lol:
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Jarno Bak (Timelight-Rall » wo jul 05, 2006 18:16

ja... en een jaar later ben ik maar es begonnen met het rebuilden van die zelfde 205....... in het begin een heel stuk van dat boekwerk opgelost.... na dat rebuilden werden er zelfs tijdschriften OVER geschreven........ hahahahhhahah
Jarno Bak (Timelight-Rall
 
Berichten: 65
Geregistreerd: ma dec 26, 2005 13:11
Woonplaats: Holten

re

Berichtdoor MartijnB » zo jul 09, 2006 18:39

Jarno Bak (Timelight-Rall schreef:ja... en een jaar later ben ik maar es begonnen met het rebuilden van die zelfde 205....... in het begin een heel stuk van dat boekwerk opgelost.... na dat rebuilden werden er zelfs tijdschriften OVER geschreven........ hahahahhhahah



tja je had alles zo gerebuild dat er een vrachtwagen slagmoer sleutel nodig was om alles los te krijgen
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Jarno Bak (Timelight-Rall » zo jul 09, 2006 18:53

hahahahah
ja dat kan...
maar t liep nooit los!!!!
en bleef heel!!!
Jarno Bak (Timelight-Rall
 
Berichten: 65
Geregistreerd: ma dec 26, 2005 13:11
Woonplaats: Holten

Berichtdoor Franky » zo jul 09, 2006 20:05

Jarno Bak (Timelight-Rall schreef:hahahahah
ja dat kan...
maar t liep nooit los!!!!
en bleef heel!!!


Laat jullie persoonlijke ongenoegens lekker buiten een forum.
Daar zit toch niemand op te wachten.

Als A iets geprepareerd heeft zegt B toch altijd dat het een zooitje was.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Jeroen » zo jul 09, 2006 20:15

Ik ben zowel Martijn als Jarno heel dankbaar voor wat ze voor mij hebben gedaan met de Peugeot. Naar mijn mening hebben ze beiden goed werk geleverd en bovendien heb ik met beiden tijdens het bouwen en het rijden in de 205 veel plezier en veel meegemaakt (vandaar ook dat "boek" lijkt me...). Ik denk dat ze beiden prima weten hoe het zit en dat er niets aan de hand is/was....
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor Jarno Bak (Timelight-Rall » ma jul 10, 2006 6:06

haha... juist zo is het... alleen een beetje stoken op z'n tijd moet kunnen toch???...
En daarintegen..... als ik is iets niet wist of nodig was, dan was Martijn de eerste die gebeld werd ! ! !
En neeeeee... we maken er geen afzeik-forum van!! maar een beetje fun zal wel niet verboden zijn toch ?
Jarno Bak (Timelight-Rall
 
Berichten: 65
Geregistreerd: ma dec 26, 2005 13:11
Woonplaats: Holten

're

Berichtdoor MartijnB » ma jul 10, 2006 11:39

Jarno Bak (Timelight-Rall schreef:haha... juist zo is het... alleen een beetje stoken op z'n tijd moet kunnen toch???...
En daarintegen..... als ik is iets niet wist of nodig was, dan was Martijn de eerste die gebeld werd ! ! !
En neeeeee... we maken er geen afzeik-forum van!! maar een beetje fun zal wel niet verboden zijn toch ?


ik bedoel maar een beetje fun in zo n topic moet kunnen
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten