Onboard Camera

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor David Westenbrink » wo okt 11, 2006 8:37

sjakie33 schreef:Ik wil nog even inhaken op dit onderwep.

Wij willen in onze nieuwe auto ook een camera in gaan bouwen en om van het geklooi met batterijen af te zijn, willen we deze aansluiten op de 12V van de auto.

Nu werkt de camera op 8,4 Volt, weet iemand of daar omvormers voor zijn, of een andere manier om de camera op stroom aan te sluiten?


Zelf heb ik ook net een nieuwe cam met afstandsbediening gekocht en daar is wel een kant en klaar setje voor te koop bij de fotospeciaalzaak om hem aan te sluiten op de sigarettenaansteker. Een safe en makkelijke (ongecompliceerde en lichte)oplossing van een dikke 100 euro.

Enige nadeel is dat mijn cam vanzelf uitgaat na een minuut of 3, indien er niet gefilmd wordt. Dus ik moet voordat ik in de gordels hang nog even naar achteren klimmen om hem standby te zetten. Heeft iemand wellicht nog tips om te voorkomen dat de cam vanzelf uitgaat of dat ik hem makkelijker standby kan zetten zonder uit de gordels te hoeven komen??
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor StevenK » wo okt 11, 2006 8:46

David Westenbrink schreef:
sjakie33 schreef:Ik wil nog even inhaken op dit onderwep.

Wij willen in onze nieuwe auto ook een camera in gaan bouwen en om van het geklooi met batterijen af te zijn, willen we deze aansluiten op de 12V van de auto.

Nu werkt de camera op 8,4 Volt, weet iemand of daar omvormers voor zijn, of een andere manier om de camera op stroom aan te sluiten?


Zelf heb ik ook net een nieuwe cam met afstandsbediening gekocht en daar is wel een kant en klaar setje voor te koop bij de fotospeciaalzaak om hem aan te sluiten op de sigarettenaansteker. Een safe en makkelijke (ongecompliceerde en lichte)oplossing van een dikke 100 euro.

Enige nadeel is dat mijn cam vanzelf uitgaat na een minuut of 3, indien er niet gefilmd wordt. Dus ik moet voordat ik in de gordels hang nog even naar achteren klimmen om hem standby te zetten. Heeft iemand wellicht nog tips om te voorkomen dat de cam vanzelf uitgaat of dat ik hem makkelijker standby kan zetten zonder uit de gordels te hoeven komen??

Ik bediende mijn camera via een speciaal kabeltje dat uit de skydiving business komt. Iets zoals http://www.dogcamsport.co.uk/lancremote.htm
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor David Westenbrink » wo okt 11, 2006 9:19

Nog even een handige tip mbt tot camerasteunen!

Soms zie ik de meest ingewikkelde knutselarij (ziet er vaak niet uit en weegt vaak ook onnodig veel).

Er is een hele makkelijke, nette en goedkope oplossing om zelf iets in elkaar te knustelen en je hebt een prima steun van slechts een paar 100 gram.

Men neme:
Zo'n klem waarmee ze dikke hydraulische leidingen vastzetten op gieken/hefarmen van graafmachines/landbouwmachines. Te krijgen bij landbouwmechanisatiebedrijven. Dit is een compleet setje van 2 plastic helften + 2 ijzeren plaatjes en 2 lange bouten. (neem altijd een diameter 2mm groter dan je rolkooi)

Vervolgens:
Las 2 vleugelmoeren op de bouten (is gewoon makkelijk:)).

Bevestig de klem op de kooi en doe er een stukje rubber o.i.d. tussen om schuiven te voorkomen.

Op 1 van de ijzeren plaatjes kun je vervolgens je steuntje afmaken.

Wij hebben dat op de volgende manier gedaan:
* Ervoor gezorgd dat er een klein horizontaal platformpje komt waar je makkelijk 2 bouten doorheen kunt schroeven.
* Vervolgens een aluminium 3mm U profiel waar de cam precies inclusief 2 rubbers tussenpast. (indien je een keer een andere cam hebt hoef je dus alleen het U profiel te wijzigen) Deze kan dan met 1 verzonken boutje worden vastgeschroefd vervolgens kan door het 2e gat de cameramoer worden bevestigd.
* Om het af te maken van een stukje plastic een kapje gemaakt die precies over de cam past en vervolgens een kleine sjorband eromheen trekken. Nog even een klein gaat boren in de steun, veiligheidskabeltje erdoor. klaar.

In Barneveld vonden ze het bij de keuring iig geweldig mooi :)

Afbeelding

Opmerking: Deze bevestiging is alleen goed geschikt voor de nieuwe en dus kleine camera's. Die zware oude hokken willen nog wel eens iets verschuiven.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor SylviaVisser » wo okt 11, 2006 10:31

Mis ik alleen de veiligheids draad/kabel. :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor David Westenbrink » wo okt 11, 2006 10:37

SylviaBos schreef:Mis ik alleen de veiligheids draad/kabel. :wink:


Voor t geval je eroverheen las: staat er wel bij :)

Voor t geval je het niet op de foto ziet. Het is een heel kort gaskabeltje met 4 nippels, hij mag in geen geval bij je hoofd kunnen komen.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor henk » wo okt 11, 2006 16:32

Hey David,

dat de camera na 3 minuten uitgaat kun je uitzetten als het goed is.
wij hadden dat probleem ook dus heb ik dat in de menuopties uitgezet, het volgende probleem voor ons was dat dan de batterij weer snel leeg was :(
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Berichtdoor David Westenbrink » wo okt 11, 2006 16:38

........ en daar komen ze nu mee... :)

thnx :)

overigens... zeer interessante site voor apparatuur voor onboardopnames!!

http://www.xtremecamcompany.nl/
Laatst bijgewerkt door David Westenbrink op wo okt 11, 2006 16:57, in totaal 2 keer bewerkt.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor henk » wo okt 11, 2006 16:46

David Westenbrink schreef:........ en daar komen ze nu mee... :x


ja......sorry :oops: ,
als ik het eerder wist had ik het eerder gezegd :wink:
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Berichtdoor henk » wo okt 11, 2006 16:54

David Westenbrink schreef:........ en daar komen ze nu mee... :)

thnx :)

overigens... zeer interessante site voor apparatuur voor onboardopnames!!

http://ww.xtremecamcompany.nl/


zullen we daar maar www.xtremecamcompany.nl van maken?
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten