Onboard Camera

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Onboard Camera

Berichtdoor ijsbeer » zo okt 08, 2006 23:44

We hebben sindskort een onboard camera in onze rally auto.
Het is allemaal leuk en aardig, maar ik zou het echt op prijs stellen om
mezelf te horen tijdens het navigeren. Zo kan ik later evt fouten horen en van leren. :idea:
Wat moeten we doen om de camera aansluiten op de intercom?
We hebben Peltor intercom erin zitten.

Alvast bedankt
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor SylviaVisser » ma okt 09, 2006 8:23

Peltor heeft daarvoor een geschikte intercom, geen koopje maar wel de beste oplossing.

(als je wilt kun je zelfs je gsm er op aansluiten)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor biesheuvel » ma okt 09, 2006 8:37

als je de FMT110 hebt dan is er ook een andere oplossing.

Even kijken of er op je intercom een klein goedkleurige aansluiting zit.

Je kan me altijd even bellen, www.biesheuvel.nl

Groet,

Antoine
biesheuvel
 
Berichten: 340
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 10:55
Woonplaats: Nieuwendijk

Berichtdoor Ruud » ma okt 09, 2006 8:37

Wij hebben een simpel pc microfoontje aangesloten op de camera en deze rechtsbovenin aan de rolkooi bevestigd. Navigator is duidelijk te verstaan, maar ik denk dat jullie Astra wat meer lawaai maakt dan ons Fiatje...

Het valt in ieder geval te proberen! Succes.

Groeten,
Ruud
Wie zei dat een Cinquecento een vrouwenauto was, alleen bedoelt voor de boodschapjes? :)
Ruud
 
Berichten: 48
Geregistreerd: di apr 20, 2004 9:24
Woonplaats: Veldhoven

Berichtdoor ikkuh_18 » ma okt 09, 2006 10:07

Ruud schreef:Wij hebben een simpel pc microfoontje aangesloten op de camera en deze rechtsbovenin aan de rolkooi bevestigd. Navigator is duidelijk te verstaan, maar ik denk dat jullie Astra wat meer lawaai maakt dan ons Fiatje...

Het valt in ieder geval te proberen! Succes.

Groeten,
Ruud


even over je onderschrift ruud.... wat voor blok ligt er in je ciq?
lijkt me lache om ook met zo een boodschappenbak te gaan rijden over paar jaar zelf... ik heb het niet zo op grote auto's aangezien ik dan niet boven het stuur uitkom
ikkuh_18
 
Berichten: 2634
Geregistreerd: zo okt 08, 2006 10:15
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor sebsatiaan swalef » ma okt 09, 2006 14:23

Als je een standaard Peltor in de auto hebt, en je hebt een standaard camera er in is het in principe niet heel lastig.

er zijn winkels die kabels verkopen van tulip naar mini-jack, de meeste camera's hebben een standaard microfoon ingang. je klikt de grote stekker in je peltor en de kleine in je camera en dan werkt het.

je moet er alleen rekening mee houden dat het geluid van de rallyauto minder te horen is op je beelden. je camera gaat er namelijk vanuit dat je met een microfoon aan het werk bent, het geluid van de auto is dus het geluid wat door je helm-microfoon komt.

al met al hoeft dit allemaal niet alteveel geld te kosten, kijk alleen uit dat de verkoper je geen tussenstukjes verkoopt die trillen namelijk los, of verliezen contact.

mvgr
sebas
sebsatiaan swalef
 
Berichten: 9
Geregistreerd: ma okt 09, 2006 14:14
Woonplaats: lelystad

Berichtdoor sebas » ma okt 09, 2006 17:00

ikkuh_18 schreef:
Ruud schreef:Wij hebben een simpel pc microfoontje aangesloten op de camera en deze rechtsbovenin aan de rolkooi bevestigd. Navigator is duidelijk te verstaan, maar ik denk dat jullie Astra wat meer lawaai maakt dan ons Fiatje...

Het valt in ieder geval te proberen! Succes.

Groeten,
Ruud


even over je onderschrift ruud.... wat voor blok ligt er in je ciq?
lijkt me lache om ook met zo een boodschappenbak te gaan rijden over paar jaar zelf... ik heb het niet zo op grote auto's aangezien ik dan niet boven het stuur uitkom


Ik zal ff voor ruud reageren vind ie vast niet erg :lol:
Vermogen: 72pk
Toerental: tot 7200 rpm
Motorinhoud: 899cc
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor mr_nice_guy73 » ma okt 09, 2006 17:34

sebas schreef:
ikkuh_18 schreef:
Ruud schreef:Wij hebben een simpel pc microfoontje aangesloten op de camera en deze rechtsbovenin aan de rolkooi bevestigd. Navigator is duidelijk te verstaan, maar ik denk dat jullie Astra wat meer lawaai maakt dan ons Fiatje...

Het valt in ieder geval te proberen! Succes.

Groeten,
Ruud


even over je onderschrift ruud.... wat voor blok ligt er in je ciq?
lijkt me lache om ook met zo een boodschappenbak te gaan rijden over paar jaar zelf... ik heb het niet zo op grote auto's aangezien ik dan niet boven het stuur uitkom


Ik zal ff voor ruud reageren vind ie vast niet erg :lol:
Vermogen: 72pk
Toerental: tot 7200 rpm
Motorinhoud: 899cc



whoeiiii hoe hou je zoiets op de weg :wink:
Avatar gebruiker
mr_nice_guy73
 
Berichten: 355
Geregistreerd: za maart 25, 2006 18:03
Woonplaats: Hardenberg

Berichtdoor Ruud » ma okt 09, 2006 20:01

mr_nice_guy73 schreef:whoeiiii hoe hou je zoiets op de weg :wink:


Door een fantastische wagenbeheersing en veel lef 8)

Zonder gekheid, leuk wagentje om mee te rijden en daar gaat het om! :lol:
Maar het ging hier toch over onboard-camera's en niet over supersnelle Italiaanse volbloed raspaardjes???
Wie zei dat een Cinquecento een vrouwenauto was, alleen bedoelt voor de boodschapjes? :)
Ruud
 
Berichten: 48
Geregistreerd: di apr 20, 2004 9:24
Woonplaats: Veldhoven

Berichtdoor sjakie33 » ma okt 09, 2006 20:05

Ik wil nog even inhaken op dit onderwep.

Wij willen in onze nieuwe auto ook een camera in gaan bouwen en om van het geklooi met batterijen af te zijn, willen we deze aansluiten op de 12V van de auto.

Nu werkt de camera op 8,4 Volt, weet iemand of daar omvormers voor zijn, of een andere manier om de camera op stroom aan te sluiten?
Avatar gebruiker
sjakie33
 
Berichten: 57
Geregistreerd: do nov 04, 2004 12:33
Woonplaats: Breda

Berichtdoor ijsbeer » ma okt 09, 2006 20:05

Bedankt voor jullie reacties!!! :wink:

:lol:
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor StevenK » ma okt 09, 2006 20:39

sjakie33 schreef:Ik wil nog even inhaken op dit onderwep.

Wij willen in onze nieuwe auto ook een camera in gaan bouwen en om van het geklooi met batterijen af te zijn, willen we deze aansluiten op de 12V van de auto.

Nu werkt de camera op 8,4 Volt, weet iemand of daar omvormers voor zijn, of een andere manier om de camera op stroom aan te sluiten?

Kun je met een standaard conrad voeding van een tientje doen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor sjakie33 » ma okt 09, 2006 21:04

StevenK schreef: Kun je met een standaard conrad voeding van een tientje doen.


Check, nu wel gevonden, had de vorige keer iets beter moeten zoeken..... thnx voor het duwtje in de rug !
Avatar gebruiker
sjakie33
 
Berichten: 57
Geregistreerd: do nov 04, 2004 12:33
Woonplaats: Breda

De mooiste oplossing

Berichtdoor westing@asc.nl » ma okt 09, 2006 21:14

Heren,

Wij rijden met het volgende:

http://www.goldstar-racecam.com/

Afbeelding

Dit zijn twee kleine Bulit camera's op de kooi verschillende kooi klemmen zijn beschikbaar. en een kleine opname unit in de kofferbak of waar dan ook. een losse camera met video in aansluiting in een mooi carbon boxjes ook in de kofferbak en filmen maar.

Ik gebruik zelf een Sony E30 camera een digitale maar wel eenvoudig let op met wel video in op zitten, vervolgens zit er een LANC knopje op de kooi. waar ik de camera mee aan kan zetten en de opname mee kan starten en stoppen. Ik kan eigenlijk een volledige rally filmen met 1 accu waar je normaal 240min mee filmt omdat de camera na 3 min. automatisch uit gaat en dus de accu spaart.

Het mooie is dat je geen ellende heb met de technische keuring of de camera wel vast genoeg zit, en of de veiligheidskabel wel juist is. Tevens is het voor je eigen veiligheid het beste dat je geen camera van een halve kilo met 150km per uur om je oren krijgt.

Zelfs de drie dubbele salto met schroef tijdens de GTR heeft de camera non stop opgenomen. En ik vraag me af of dit een losse camera op de kooi dit ook zal doen.

Afbeelding

Het is niet goedkoop maar je hebt wel wat moois, zeker de picture in picture optie is erg leuk, ik kan nu eindelijk zelf zien hoe druk ik met mijn voeten ben, of wat er achter mij gebreurd.

De peltor FMT200 heeft standaard een line out, en dit kun je dus ook op de camera microfoon in aansluiten,

De FMT110 heeft een japanse 3,1mm plug voo radio in als je deze los soldeert en deze op de speaker aansluiting soldeert van de rijder dan heb je uitstekend geluid op je camera speaker uit gaat ook op microfoon in. is wel even nauwkeurig solderen anders sloop je ruim 250,- euries!

Als ik mij niet vergis is daar al eerder een item op het forum geweest over geluid van de peltor naar de video camera.

Wat ook goed werkte zo heb ik in het begin gereden is een klein microfoontje zo'n eentje voor op je stropdas, en die stop je in je helm let wel op dat die dan in de oorschel zit anders krijg je een heel raar oortje dat kan ik uit ervaring verzekeren.
westing@asc.nl
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo nov 23, 2003 19:57
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor ijsbeer » di okt 10, 2006 23:27

Nogmaals bedankt voor de handige tips. :wink:
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten