Nieuwe regels 2007

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Mr.T » wo nov 01, 2006 18:18

Theo, het gaat er niet om dat we met zijn alle de dempers zelf uitelkaar halen, maar wat ik aan wil geven is dat de te vervangen onderdelen of de oplossing voor de vervanging bij de fabrikant/leverancier vandaan moet komen, toch !!!!
Avatar gebruiker
Mr.T
 
Berichten: 1746
Geregistreerd: do apr 15, 2004 21:18
Woonplaats: iid geval niet hier

Berichtdoor kraats » wo nov 01, 2006 19:33

Mr.T schreef:Theo, het gaat er niet om dat we met zijn alle de dempers zelf uitelkaar halen, maar wat ik aan wil geven is dat de te vervangen onderdelen of de oplossing voor de vervanging bij de fabrikant/leverancier vandaan moet komen, toch !!!!


Dat is een mogelijkheid maar je kunt t ook f kijken en laten maken.
Maar in principe heb je gelijk. Ik kan me nog niet voorstellen dat ze alle proflexen gaan afkeuren..... Maar je kunt ook gewoon niks doen en laat ze ze dan bij de keuring maar uit elkaar schroeven. Lekker belangrijk zou ik zeggen, maar dan moet iedereen het verrekken :lol: :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Dirk van Ginneke » wo nov 01, 2006 19:38

Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be

daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.

Ik ben benieuwd.
Avatar gebruiker
Dirk van Ginneke
 
Berichten: 234
Geregistreerd: wo feb 19, 2003 20:51
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor loadmaster » wo nov 01, 2006 19:41

Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be

daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.

Ik ben benieuwd.


Is dat voor elke N4 klasse of alleen voor de FIA Rally (production cars) :?:
BORN2XLR8

8)
Avatar gebruiker
loadmaster
 
Berichten: 166
Geregistreerd: di feb 01, 2005 12:25
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Dirk van Ginneke » wo nov 01, 2006 20:01

loadmaster schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be

daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.

Ik ben benieuwd.


Is dat voor elke N4 klasse of alleen voor de FIA Rally (production cars) :?:


Hij zei: De FIA zal het minimale gewicht volgend jaar op 1350 kg stellen. Of dit alleen PWRC is of ook in elk nationaal kampioenschap weet ik niet.

Luister anders zelf even naar het intervieuw.
Avatar gebruiker
Dirk van Ginneke
 
Berichten: 234
Geregistreerd: wo feb 19, 2003 20:51
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor StevenK » wo nov 01, 2006 20:18

Zolang dat maar alleen om het gewicht van de auto + equipe gaat, maakt het mij niet uit.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Dirk van Ginneke » wo nov 01, 2006 20:20

StevenK schreef:Zolang dat maar alleen om het gewicht van de auto + equipe gaat, maakt het mij niet uit.


Dat is dus juist de vraag ja... welk gewicht bedoelt hij (ze: Fia)
Avatar gebruiker
Dirk van Ginneke
 
Berichten: 234
Geregistreerd: wo feb 19, 2003 20:51
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor sjakie33 » do nov 02, 2006 11:30

Dirk van Ginneke schreef:
loadmaster schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be

daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.

Ik ben benieuwd.


Is dat voor elke N4 klasse of alleen voor de FIA Rally (production cars) :?:


Hij zei: De FIA zal het minimale gewicht volgend jaar op 1350 kg stellen. Of dit alleen PWRC is of ook in elk nationaal kampioenschap weet ik niet.

Luister anders zelf even naar het intervieuw.


Als ik in de homologatie papieren kijk van de N12, dan staat daar een minimum gewicht van 1345 kg, ik weet niet hoe dat bij de meeste evo's zit, maar over die 5 kg doe ik niet zo moeilijk.........
Avatar gebruiker
sjakie33
 
Berichten: 57
Geregistreerd: do nov 04, 2004 12:33
Woonplaats: Breda

Berichtdoor Dirk van Ginneke » do nov 02, 2006 11:36

sjakie33 schreef:
Dirk van Ginneke schreef:
loadmaster schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be

daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.

Ik ben benieuwd.


Is dat voor elke N4 klasse of alleen voor de FIA Rally (production cars) :?:


Hij zei: De FIA zal het minimale gewicht volgend jaar op 1350 kg stellen. Of dit alleen PWRC is of ook in elk nationaal kampioenschap weet ik niet.

Luister anders zelf even naar het intervieuw.


Als ik in de homologatie papieren kijk van de N12, dan staat daar een minimum gewicht van 1345 kg, ik weet niet hoe dat bij de meeste evo's zit, maar over die 5 kg doe ik niet zo moeilijk.........


Als ik me niet vergis zit de Evo 8 rond de 1300... de nieuwe evo9 zit op 1310kg. Dit kan je allemaal na kijken op www.ralliart.com/grn
Avatar gebruiker
Dirk van Ginneke
 
Berichten: 234
Geregistreerd: wo feb 19, 2003 20:51
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor BraMKJ » do nov 02, 2006 11:42

Dirk van Ginneke schreef:
sjakie33 schreef:
Dirk van Ginneke schreef:
loadmaster schreef:
Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be

daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.

Ik ben benieuwd.


Is dat voor elke N4 klasse of alleen voor de FIA Rally (production cars) :?:


Hij zei: De FIA zal het minimale gewicht volgend jaar op 1350 kg stellen. Of dit alleen PWRC is of ook in elk nationaal kampioenschap weet ik niet.

Luister anders zelf even naar het intervieuw.


Als ik in de homologatie papieren kijk van de N12, dan staat daar een minimum gewicht van 1345 kg, ik weet niet hoe dat bij de meeste evo's zit, maar over die 5 kg doe ik niet zo moeilijk.........


Als ik me niet vergis zit de Evo 8 onder de 1300... de nieuwe evo9 weet ik zo niet. Dit zou ik even na moete kijken op www.ralliart.com/grn


Evo IX minum gewicht 1310 kilo geloof ik...
Avatar gebruiker
BraMKJ
 
Berichten: 126
Geregistreerd: wo jun 14, 2006 9:37
Woonplaats: Enschede

Schokbreker nieuws

Berichtdoor Dirk van Ginneke » za dec 09, 2006 15:15

Er is nieuws omtrend de schokbreker regels van 2008. Daarbij ging het over de linear guidance bearings. Theo is bij de FIA geweest en heeft het volgende nieuws te vertellen:

quote:

Inmiddels zijn we bij de FIA geweest.
De "linear guidance bearings" zijn kogelomloopmoeren, die erg duur blijken te zijn, veel onderhoud nodig hebben en gebruikt worden in de nieuwste schokbrekers. Vanaf 01-01-2008 gaan deze er dus uit. Het schijnt dat Proflex en anderen dus schokbrekers leveren die aan de bovenkant de klassieke lagers hebben welke uitwisselbaar zijn met een kogelomloopmoer-systeem. Die dempers zouden dus weer terug te bouwen zijn naar het klassieke systeem.
Ik hoop dat dit verder helpt?
Ik zou het wel op prijs stellen als je deze info zou willen posten op het forum, en je mag me daarbij direct quoten.
Groetjes, Theo.
Avatar gebruiker
Dirk van Ginneke
 
Berichten: 234
Geregistreerd: wo feb 19, 2003 20:51
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Mr.T » za dec 09, 2006 18:35

Oftewel, een ieder die Proflexen met deze rolbearing heeft hoeft zich geen zorgen te maken.

Afbeelding
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Avatar gebruiker
Mr.T
 
Berichten: 1746
Geregistreerd: do apr 15, 2004 21:18
Woonplaats: iid geval niet hier

Re: regels

Berichtdoor 1600hf » di jan 15, 2008 16:12

kraats schreef:
StevenK schreef:
kraats schreef:Ja dat was dit jaar ook al zo maar wat in vredesnaam zijn bovenste wielophangingsplaten?

bovenste = top
wielophangingsplaat = bevestiging = mount


Ja zo kun je van iedere bovenste bevestiging, wel een schokdemper bevestiging maken.

Volgens mij heeft dat niks met de bevestiging van het wiel(ophanging) te maken, maar met de bevestiging van de schokdemper. Ik vind wel dat wanneer je deze regelgeving doorvoert de veiligheid in het geding is. Dan gaan we weer terug naar de tijd waarbij de auto's langskwamen met een paar grote bulten of gaten op/in de motorkap.
Als ze nog langskwamen want als ie er aan 1 kant doorheen zakt bij een jump (landing) oid, gebeuren er vreemde dingen met een auto.

Maar dat is volgens mij ook al de reden dat er nooit iemand op afgekeurd is.


De opmerking van kraats houdt me al een tijdje bezig: "is er een tijd geweest met gekke bulten en gaten"? Ik neem aan dat gebeurde als de top mounts BOVEN de turrets (weet Nederlandse woord niet) worden gemonteerd. Maar dat kan er toch ook gewoon onder. Zijn er nog grN auto's waarbij dat aan de bovenkant gehomologeerd is?
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

Re: regels

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo jan 16, 2008 11:19

1600hf schreef:
kraats schreef:
StevenK schreef:
kraats schreef:Ja dat was dit jaar ook al zo maar wat in vredesnaam zijn bovenste wielophangingsplaten?

bovenste = top
wielophangingsplaat = bevestiging = mount


Ja zo kun je van iedere bovenste bevestiging, wel een schokdemper bevestiging maken.

Volgens mij heeft dat niks met de bevestiging van het wiel(ophanging) te maken, maar met de bevestiging van de schokdemper. Ik vind wel dat wanneer je deze regelgeving doorvoert de veiligheid in het geding is. Dan gaan we weer terug naar de tijd waarbij de auto's langskwamen met een paar grote bulten of gaten op/in de motorkap.
Als ze nog langskwamen want als ie er aan 1 kant doorheen zakt bij een jump (landing) oid, gebeuren er vreemde dingen met een auto.

Maar dat is volgens mij ook al de reden dat er nooit iemand op afgekeurd is.


De opmerking van kraats houdt me al een tijdje bezig: "is er een tijd geweest met gekke bulten en gaten"? Ik neem aan dat gebeurde als de top mounts BOVEN de turrets (weet Nederlandse woord niet) worden gemonteerd. Maar dat kan er toch ook gewoon onder. Zijn er nog grN auto's waarbij dat aan de bovenkant gehomologeerd is?


Weet niet precies wat je bedoeld, maar als het gaat over topmounts met Uniball's, dan is het antwoord ja. Zo'n beetje alle hedendaagse groep N auto's hebben topmounts met Uniball's gehomologeerd.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor 1600hf » wo jan 16, 2008 16:47

Mark, de top mounts zitten bij een evo toch ONDER de turrets gemonteerd. Snap daarom niet de opmerking van Kraats over gaten en bulten in motorkappen...
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten