Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Mr.T schreef:Theo, het gaat er niet om dat we met zijn alle de dempers zelf uitelkaar halen, maar wat ik aan wil geven is dat de te vervangen onderdelen of de oplossing voor de vervanging bij de fabrikant/leverancier vandaan moet komen, toch !!!!
Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be
daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.
Ik ben benieuwd.
loadmaster schreef:Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be
daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.
Ik ben benieuwd.
Is dat voor elke N4 klasse of alleen voor de FIA Rally (production cars)
StevenK schreef:Zolang dat maar alleen om het gewicht van de auto + equipe gaat, maakt het mij niet uit.
Dirk van Ginneke schreef:loadmaster schreef:Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be
daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.
Ik ben benieuwd.
Is dat voor elke N4 klasse of alleen voor de FIA Rally (production cars)
Hij zei: De FIA zal het minimale gewicht volgend jaar op 1350 kg stellen. Of dit alleen PWRC is of ook in elk nationaal kampioenschap weet ik niet.
Luister anders zelf even naar het intervieuw.
sjakie33 schreef:Dirk van Ginneke schreef:loadmaster schreef:Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be
daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.
Ik ben benieuwd.
Is dat voor elke N4 klasse of alleen voor de FIA Rally (production cars)
Hij zei: De FIA zal het minimale gewicht volgend jaar op 1350 kg stellen. Of dit alleen PWRC is of ook in elk nationaal kampioenschap weet ik niet.
Luister anders zelf even naar het intervieuw.
Als ik in de homologatie papieren kijk van de N12, dan staat daar een minimum gewicht van 1345 kg, ik weet niet hoe dat bij de meeste evo's zit, maar over die 5 kg doe ik niet zo moeilijk.........
Dirk van Ginneke schreef:sjakie33 schreef:Dirk van Ginneke schreef:loadmaster schreef:Dirk van Ginneke schreef:Ik zat net het radioprogramma te luisteren van power and passion.
http://www.powerandpassion.be
daarin was Bernard Munster aan het woord over een nieuwe Impreza N12 B (versie van 2007). Daarna zei hij dat in 2007 het minimale gewicht voor de Impreza en de Lancer omhooggebracht zal worden naar 1350 kg.
Ik ben benieuwd.
Is dat voor elke N4 klasse of alleen voor de FIA Rally (production cars)
Hij zei: De FIA zal het minimale gewicht volgend jaar op 1350 kg stellen. Of dit alleen PWRC is of ook in elk nationaal kampioenschap weet ik niet.
Luister anders zelf even naar het intervieuw.
Als ik in de homologatie papieren kijk van de N12, dan staat daar een minimum gewicht van 1345 kg, ik weet niet hoe dat bij de meeste evo's zit, maar over die 5 kg doe ik niet zo moeilijk.........
Als ik me niet vergis zit de Evo 8 onder de 1300... de nieuwe evo9 weet ik zo niet. Dit zou ik even na moete kijken op www.ralliart.com/grn
kraats schreef:StevenK schreef:kraats schreef:Ja dat was dit jaar ook al zo maar wat in vredesnaam zijn bovenste wielophangingsplaten?
bovenste = top
wielophangingsplaat = bevestiging = mount
Ja zo kun je van iedere bovenste bevestiging, wel een schokdemper bevestiging maken.
Volgens mij heeft dat niks met de bevestiging van het wiel(ophanging) te maken, maar met de bevestiging van de schokdemper. Ik vind wel dat wanneer je deze regelgeving doorvoert de veiligheid in het geding is. Dan gaan we weer terug naar de tijd waarbij de auto's langskwamen met een paar grote bulten of gaten op/in de motorkap.
Als ze nog langskwamen want als ie er aan 1 kant doorheen zakt bij een jump (landing) oid, gebeuren er vreemde dingen met een auto.
Maar dat is volgens mij ook al de reden dat er nooit iemand op afgekeurd is.
1600hf schreef:kraats schreef:StevenK schreef:kraats schreef:Ja dat was dit jaar ook al zo maar wat in vredesnaam zijn bovenste wielophangingsplaten?
bovenste = top
wielophangingsplaat = bevestiging = mount
Ja zo kun je van iedere bovenste bevestiging, wel een schokdemper bevestiging maken.
Volgens mij heeft dat niks met de bevestiging van het wiel(ophanging) te maken, maar met de bevestiging van de schokdemper. Ik vind wel dat wanneer je deze regelgeving doorvoert de veiligheid in het geding is. Dan gaan we weer terug naar de tijd waarbij de auto's langskwamen met een paar grote bulten of gaten op/in de motorkap.
Als ze nog langskwamen want als ie er aan 1 kant doorheen zakt bij een jump (landing) oid, gebeuren er vreemde dingen met een auto.
Maar dat is volgens mij ook al de reden dat er nooit iemand op afgekeurd is.
De opmerking van kraats houdt me al een tijdje bezig: "is er een tijd geweest met gekke bulten en gaten"? Ik neem aan dat gebeurde als de top mounts BOVEN de turrets (weet Nederlandse woord niet) worden gemonteerd. Maar dat kan er toch ook gewoon onder. Zijn er nog grN auto's waarbij dat aan de bovenkant gehomologeerd is?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten