Leuke restauratie`s

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mantaboy » wo mei 23, 2007 13:43

Aart schreef:Volgens mij is 555 een sigarettenmerk in Japan?


Klopt.... :lol:
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo mei 23, 2007 13:43

SylviaBos schreef:55.555,55 is altijd de prijs gebleven, alleen de limited edition van 500 stuks in de beroemde blauwe kampioenschaps kleur was een tikkie voordeliger :shock: ja echt waar, nog meer auto voor je harde gulden destijds.


Klopt niet helemaal, toen de Impreza GTT in '95 - '96 naar NL kwam was die ergens rond de FL 60.000,-- In '96 kwam de blauwe "555" versie die verkocht werd voor FL 55.555,55 Ergens in '97 ging de basisprijs naar FL 50.000,-- Voor dat geld kreeg je wel een "basic" uitvoering zonder ABS, zonder airbags en zonder airco. Die prijs is tot eind '99 gehandhaafd, daarna ging die naar 53 - 54 k guldens. Daarna nog een paar keer een prijsverhoging, voordat de WRX kwam...

Paar jaar later waren de gebruikte vanaf euro's omgerekend net zo duur in guldens...


Ja, dat kwam omdat de eerste generatie van de WRX ERG gewild was! :roll: :roll: :roll:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor SylviaVisser » wo mei 23, 2007 14:11

Nee, Markie boy, de blauwe was echt 49.995,00. Voor de som van 55.555,55 kon je ook een groene of rode krijgen.
De proefrit na de 5e versnelling aflevering bij Schipper (traktoren en andere landbouw voertuigen) staat me nog helder voor de geest :wink: :oops: :shock: :lol: .

De beste man bood meteen de "goedkopere" versie aan, omdat we van de rallykezen waren.......dat leek hem net iets voor ons.
Hans bedacht zich niets en kocht een blauwe...voor zakelijk gebruik. :roll: (we hebben er 6 maanden op moeten wachten..............)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo mei 23, 2007 14:21

SylviaBos schreef:Nee, Markie boy, de blauwe was echt 49.995,00. Voor de som van 55.555,55 kon je ook een groene of rode krijgen.
De proefrit na de 5e versnelling aflevering bij Schipper (traktoren en andere landbouw voertuigen) staat me nog helder voor de geest :wink: :oops: :shock: :lol: .

De beste man bood meteen de "goedkopere" versie aan, omdat we van de rallykezen waren.......dat leek hem net iets voor ons.
Hans bedacht zich niets en kocht een blauwe...voor zakelijk gebruik. :roll: (we hebben er 6 maanden op moeten wachten..............)


:oops: '95 - '96 is voor mijn "Subaru tijd" weet ik idd niet allemaal precies... Van de type's daarna zou het moeten kloppen! :roll:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor mantaboy » wo mei 23, 2007 14:22

Dat was nog in je (verstandige) mitsu tijd... :lol: :lol:
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Lejan » wo mei 23, 2007 17:29

de limited was er ook in het zwart , daar viel het niet zo op dat de deurgreepen niet mee waren gespoten , de limited heeft ook maar een 50liter tank ipv een 55 liter tank en een niet neerklapbare achterbank.
Avatar gebruiker
Lejan
 
Berichten: 290
Geregistreerd: ma nov 04, 2002 22:23
Woonplaats: Sint Hubert

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo mei 23, 2007 17:33

Lejan schreef:de limited was er ook in het zwart , daar viel het niet zo op dat de deurgreepen niet mee waren gespoten , de limited heeft ook maar een 50liter tank ipv een 55 liter tank en een niet neerklapbare achterbank.


Da's de 98-er limited, die was er in het mica-blue (rally kleur) en zwart, met alcantara interieur en idd. geen neerklapbare achterbank. Van die tank zal wel een meetverschilletje zijn, daar zit bij mijn weten bij geen enkele Impreza GC8 verschil in... De limited waar Syl het over had was de 96-er, die was er dacht ik alleen in het blauw (niet metallic) met goudkleurige velgen. 8)
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor StevenK » wo mei 23, 2007 18:09

Mark Verhoeven schreef:
SylviaBos schreef:55.555,55 is altijd de prijs gebleven, alleen de limited edition van 500 stuks in de beroemde blauwe kampioenschaps kleur was een tikkie voordeliger :shock: ja echt waar, nog meer auto voor je harde gulden destijds.


Klopt niet helemaal, toen de Impreza GTT in '95 - '96 naar NL kwam was die ergens rond de FL 60.000,-- In '96 kwam de blauwe "555" versie die verkocht werd voor FL 55.555,55 Ergens in '97 ging de basisprijs naar FL 50.000,-- Voor dat geld kreeg je wel een "basic" uitvoering zonder ABS, zonder airbags en zonder airco. Die prijs is tot eind '99 gehandhaafd, daarna ging die naar 53 - 54 k guldens. Daarna nog een paar keer een prijsverhoging, voordat de WRX kwam...

Klopt volgens mij redelijk. Ik meen zelfs dat 'ie eerst voor 65k geleverd werd. Daarna kwam de 555 die voor 55.555 of zoiets geleverd werd. Toen ik mijn Impreza kocht in '98 kostte deze 49.990; mijn compagnon kocht er één met ABS / Airco en die kostte 55.000
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor paco » do mei 24, 2007 9:05

StevenK schreef:
Mark Verhoeven schreef:
SylviaBos schreef:55.555,55 is altijd de prijs gebleven, alleen de limited edition van 500 stuks in de beroemde blauwe kampioenschaps kleur was een tikkie voordeliger :shock: ja echt waar, nog meer auto voor je harde gulden destijds.


Klopt niet helemaal, toen de Impreza GTT in '95 - '96 naar NL kwam was die ergens rond de FL 60.000,-- In '96 kwam de blauwe "555" versie die verkocht werd voor FL 55.555,55 Ergens in '97 ging de basisprijs naar FL 50.000,-- Voor dat geld kreeg je wel een "basic" uitvoering zonder ABS, zonder airbags en zonder airco. Die prijs is tot eind '99 gehandhaafd, daarna ging die naar 53 - 54 k guldens. Daarna nog een paar keer een prijsverhoging, voordat de WRX kwam...

Klopt volgens mij redelijk. Ik meen zelfs dat 'ie eerst voor 65k geleverd werd. Daarna kwam de 555 die voor 55.555 of zoiets geleverd werd. Toen ik mijn Impreza kocht in '98 kostte deze 49.990; mijn compagnon kocht er één met ABS / Airco en die kostte 55.000


En die voor 49.995 was in alle kleuren, mijn buurjongen had een groen metallic wagentje, je zag zijn kentekenserie ook veel bij de rally's, kentekens rx-xx-..
paco
 
Berichten: 240
Geregistreerd: di nov 14, 2006 17:30
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor SylviaVisser » do mei 24, 2007 10:36

Ja, en de blauwe limited zit in de serie PB - - :wink:



(de "onze" rijd nog steeds)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor rally for ever » do mei 24, 2007 20:01

Volgens mij is 555 een sigarettenmerk in Japan?


Volgens mij was dat ook sponsor in tijd dat ze nog met de legacy reden,
maar kan dit fout hebben.
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor Mr.T » do mei 24, 2007 20:12

rally for ever schreef:
Volgens mij is 555 een sigarettenmerk in Japan?


Volgens mij was dat ook sponsor in tijd dat ze nog met de legacy reden,
maar kan dit fout hebben.


555 heeft als eerste Audi gesponserd in (volgens mij) 1984 en later begin de jaren Subaru met de Legacy
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Avatar gebruiker
Mr.T
 
Berichten: 1746
Geregistreerd: do apr 15, 2004 21:18
Woonplaats: iid geval niet hier

Berichtdoor JosWRX » za mei 26, 2007 21:50

rally for ever schreef:Volgens mij was dat ook sponsor in tijd dat ze nog met de legacy reden, maar kan dit fout hebben.


Was dat niet Rothman's ?
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor kolkie » zo mei 27, 2007 10:15

Rothmans International plc
From Wikipedia, the free encyclopedia
Rothmans International plc. was a British tobacco manufacturer, which was merged into British American Tobacco in 1998. Its brands included Rothmans and Dunhill. Its international headquarters were in Hill Street, London, England and its international operations were run from Denham Place, Denham Village in Buckinghamshire, England.

Contents [hide]
1 Sponsorship of motorsports
2 Timeline
3 Trivia
4 External links



[edit] Sponsorship of motorsports

The Rothmans sponsored 1996 Williams driven by Jacques VilleneuveRothmans was an active promoter of motorsports, principally in Europe, yet in world championships series.

From 1982 onwards, Rothmans supported the factory Porsche effort, winning the 1982 24 Hours of Le Mans 1-2-3 with their Porsche 956. Rothmans-Porsche also won the World Sportscar Championship, many other races and later Le Mans events in the 1980s, until the team officially pulled out of the championship in 1987. Rothmans sponsorship also extended to rallying, where they sponsored the Porsche team winning the Paris-Dakar rally in 1985 and 1986, and to the World Rally Championship. When the Porsche involvement ended at the end of the Group B days, Rothmans transferred its association to Subaru, run by David Richards' Prodrive team. Coincidentally, Richards had run the Porsche rallying team and was sponsored by Rothmans when he was co-driving the Ford Escort RS1800. The association with Prodrive would last until 1992, when their sponsorship was replaced by sister brand State Express 555

NOTE dit is dus raar want zoals ik de rest lees (hieronder) is 555 op dat moment nog van BAT en rothmans niet?

Between 1985 to 1993 Grand Prix motorcycle racing, Rothmans supported the works Honda team. Rothmans then transferred their association to Williams F1 during the World Championship until 1998, when sponsorship was transferred to Winfield, another sister brand.

State Express 555
From Wikipedia, the free encyclopedia

State Express 555 is a brand of cigarette manufactured by British American Tobacco. It was first launched in 1895 and is a very popular brand in Asia, especially China where it is BAT's most popular brand.State Express 555 cigarettes are positioned on the market as the true London and British understanding of what a good tobacco product should be. Nice design, considerable price and quality guaranteed by BAT explain the success of the 555 brand.


[edit] Sponsorship
555 is perhaps best known for its sponsorship of motorsports. 555 World Racing logos were seen on Subaru World Rally Championship cars from 1993 to 2000. Subaru continues to use 555's blue and yellow colour scheme as its WRC livery, but with the manufacturer's own logos in place of the 555 brand.

555 logos appeared in Formula One when they sponsored the British American Racing and then Honda F1 teams from 1999 to 2006.


BAT Brands
International Brands include Dunhill, Kent, State Express 555, Pall Mall, Vogue, Rothmans, Peter Stuyvesant, Benson & Hedges, Winfield, John Player, Lucky Strike, KOOL, and Viceroy. However, British American Tobacco does not necessarily own the rights to all of these brands in every nation they are marketed.

Overigens zijn er van die my96 in de bekende mcrae kleur niet eens zo heel veel op kenteken gezet (hoogste nummer wat ik bv. tegenkom is 55, ze waren namelijk genummerd).
kolkie
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma feb 20, 2006 13:56
Woonplaats: Vroomshoop/Den Bosch

Berichtdoor mmrizio » zo mei 27, 2007 12:04

Dat verhaal kan nog wel een beetje aangevuld worden. De belangrijkste voor ons is natuurlijk 1980/1981 Ford Escort semi? fabrieksteam met Ari Vatanen.

Afbeelding

En op nationaal niveau John Bosch in z'n Quattro.

Maar hebben ze in die tijd niet ook een achterhoede F1 team gesponsord (March of zo?)

Maurice (ondertussen best wel een ouwe löl)
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten