Leuke restauratie`s

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rally for ever » di mei 22, 2007 22:23

Zijn bezig ander huis te kopen, ik denk dat ik vanavond droom dat er een grotere garage achter komt en dat daar van dit soort werkzaamheden uitgevoerd worden. Echt pracht werk, wow. :lol: :lol: 8)
Verder ook geen misselijke auto's die daar binnenkomen trouwens.
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor rally for ever » di mei 22, 2007 22:24

Als het goed is "rommelt" er tijdens de Vechtdal weer eentje erbij over de proeven.


Stomme vraag misschien, maar heb ik het goed als ik denk dat je een 555 bedoeld?
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor mantaboy » wo mei 23, 2007 7:12

Mark Verhoeven schreef:
Holkers schreef:Iets met een extra spoeier in je uitlaat schroeven die bij gas los gecontroleerd een beetje benzine (desnoods van een seperate tank) in de uitlaat spuit?


Alleen benzine heeft geen zin, je hebt ook zuurstof nodig... :wink: Doe dit niet teveel vóór de turbo, anders smelt het turbinewiel... :?


Net na de turbo Mark. Dus om je kat leeg te blazen. Werkt wel goed trouwens ook bij een atmo motor. Zuurstof zit er nog wel genoeg in bij gas los, althans voldoende om wat knallen te geven door de hele uitlaat.

Word hier even een Subaru met een Evo vergeleken zeg... :wink: :shock: Die van Thiry gaf zelfs hardere knallen dan de eerste Cossies WRC! 8)
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Mitsufan » wo mei 23, 2007 7:16

mantaboy schreef:
Mark Verhoeven schreef:
Holkers schreef:Iets met een extra spoeier in je uitlaat schroeven die bij gas los gecontroleerd een beetje benzine (desnoods van een seperate tank) in de uitlaat spuit?


Alleen benzine heeft geen zin, je hebt ook zuurstof nodig... :wink: Doe dit niet teveel vóór de turbo, anders smelt het turbinewiel... :?


Net na de turbo Mark. Dus om je kat leeg te blazen. Werkt wel goed trouwens ook bij een atmo motor. Zuurstof zit er nog wel genoeg in bij gas los, althans voldoende om wat knallen te geven door de hele uitlaat.

Word hier even een Subaru met een Evo vergeleken zeg... :wink: :shock: Die van Thiry gaf zelfs hardere knallen dan de eerste Cossies WRC! 8)


Ik zal ook is een paar knallende evo's opnoemen: die evo 6,5 van Hazeleger, evo 6,5 Ton Cornelissen, evo 8 van Weng (vorige editie)
Avatar gebruiker
Mitsufan
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 16:08
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor mantaboy » wo mei 23, 2007 7:20

Mitsufan schreef:
mantaboy schreef:
Mark Verhoeven schreef:
Holkers schreef:Iets met een extra spoeier in je uitlaat schroeven die bij gas los gecontroleerd een beetje benzine (desnoods van een seperate tank) in de uitlaat spuit?


Alleen benzine heeft geen zin, je hebt ook zuurstof nodig... :wink: Doe dit niet teveel vóór de turbo, anders smelt het turbinewiel... :?


Net na de turbo Mark. Dus om je kat leeg te blazen. Werkt wel goed trouwens ook bij een atmo motor. Zuurstof zit er nog wel genoeg in bij gas los, althans voldoende om wat knallen te geven door de hele uitlaat.

Word hier even een Subaru met een Evo vergeleken zeg... :wink: :shock: Die van Thiry gaf zelfs hardere knallen dan de eerste Cossies WRC! 8)


Ik zal ook is een paar knallende evo's opnoemen: die evo 6,5 van Hazeleger, evo 6,5 Ton Cornelissen, evo 8 van Weng (vorige editie)


Volgens mij moet je toch eens de beelden en het geluid van Ieper 1997 opzoeken.. :? :?
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Mitsufan » wo mei 23, 2007 7:24

mantaboy schreef:
Mitsufan schreef:
mantaboy schreef:
Mark Verhoeven schreef:
Holkers schreef:Iets met een extra spoeier in je uitlaat schroeven die bij gas los gecontroleerd een beetje benzine (desnoods van een seperate tank) in de uitlaat spuit?


Alleen benzine heeft geen zin, je hebt ook zuurstof nodig... :wink: Doe dit niet teveel vóór de turbo, anders smelt het turbinewiel... :?


Net na de turbo Mark. Dus om je kat leeg te blazen. Werkt wel goed trouwens ook bij een atmo motor. Zuurstof zit er nog wel genoeg in bij gas los, althans voldoende om wat knallen te geven door de hele uitlaat.

Word hier even een Subaru met een Evo vergeleken zeg... :wink: :shock: Die van Thiry gaf zelfs hardere knallen dan de eerste Cossies WRC! 8)


Ik zal ook is een paar knallende evo's opnoemen: die evo 6,5 van Hazeleger, evo 6,5 Ton Cornelissen, evo 8 van Weng (vorige editie)


Volgens mij moet je toch eens de beelden en het geluid van Ieper 1997 opzoeken.. :? :?


Ja, ik weet dat dat nog vele malen harder is, maar het is wel een Subaru!
Maar eerlijk gezegt vind ik die Subaru-versie wel de vetste van allemaal :roll: Ik ben niet de geschikte man voor deze discussie aangezien dat toch niet eerlijk is :wink:
Avatar gebruiker
Mitsufan
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 16:08
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor mantaboy » wo mei 23, 2007 8:13

Ach verstand komt met de jaren en kort daarna gaat het weer weg, vraag maar aan Annabeth... :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor SylviaVisser » wo mei 23, 2007 8:57

mantaboy schreef:Ach verstand komt met de jaren en kort daarna gaat het weer weg, vraag maar aan Annabeth... :wink: :mrgreen: :mrgreen:



JP, verkeerde draadje :roll: (straks komen ze allemaal :wink: )
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor SylviaVisser » wo mei 23, 2007 9:01

rally for ever schreef:
Als het goed is "rommelt" er tijdens de Vechtdal weer eentje erbij over de proeven.


Stomme vraag misschien, maar heb ik het goed als ik denk dat je een 555 bedoeld?


[stomme vragen bestaan niet, alleen overbodige :wink: :D 8) ]

Stom antwoord misschien, maar 555 was geen type aanduiding, slechts een toevoeging voor een editie, als in 205 summer, of Corsa 538 en hd meer iets met het symbolische :shock: bedrag wat er destijds voor neergeteld moest worden :wink: :wink: :wink:

Maar als je het model uit de begin jaren bedoelt, ja, we komen met een '97, verder opgebouwd richting groep A. Hij roffelt nog en we werken eraan om hem te laten klinken als de 'groene' destijds.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo mei 23, 2007 9:21

Dus om je kat leeg te blazen.


Die zit bij mij helemaal achterin! 8)

Die van Thiry gaf zelfs hardere knallen dan de eerste Cossies WRC!


Wat te denken van de eerste auto's met ALS, de Celica's in (volgens mij...) 1989!!! Ik weet nog goed dat ik toen stond te kijken, de vogels in de bomen langs het parcours waren in die tijd nog niet aan ALS gewend en vlogen massaal weg... 8) Was wel indrukwekkend toen!!! :shock:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Armand » wo mei 23, 2007 10:43

Die 555 stond inderdaad deels voor het bedrag, maar ook voor de link naar de rally waar het sigaretten merk 555 pronkte op de zijkant. Toch jammer dat die reclame uitingen niet meer mogen. Ik weet zeker dat de rallysport er revenue van zou trekken.
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor mantaboy » wo mei 23, 2007 11:08

Armand schreef:Die 555 stond inderdaad deels voor het bedrag, maar ook voor de link naar de rally waar het sigaretten merk 555 pronkte op de zijkant. Toch jammer dat die reclame uitingen niet meer mogen. Ik weet zeker dat de rallysport er revenue van zou trekken.


55.555 was eerst de prijs daarna zelfs nog even lager...
Geen geld vergeleken met bijvoorbeeld toen de Cossie, Delta, M3 etc.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor SylviaVisser » wo mei 23, 2007 11:46

55.555,55 is altijd de prijs gebleven, alleen de limited edition van 500 stuks in de beroemde blauwe kampioenschaps kleur was een tikkie voordeliger :shock: ja echt waar, nog meer auto voor je harde gulden destijds.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor mantaboy » wo mei 23, 2007 12:14

Uit m'n hoofd: 49.995 gulden....

Paar jaar later waren de gebruikte vanaf euro's omgerekend net zo duur in guldens... :oops: :oops:
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Aart » wo mei 23, 2007 13:25

Volgens mij is 555 een sigarettenmerk in Japan?
Avatar gebruiker
Aart
 
Berichten: 772
Geregistreerd: za jan 26, 2002 0:42

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten