joostkusters schreef:een goeie rijder kan het misschien merken, maar het is minimaal. wel is het zo dat je dit in combinatie met andere dingen een auto beter handelbaar maakt, en sneller in bochten,
Om dit als privateer te doen zou ik afraden. je komt zo veel problemen tegen, en je smijt de kosten zo ver omhoog, dat het de moeite niet is.
Joost,
Je zegt in samenwerking met andere dingen, welke andere dingen?
En zoals je weet kan ik redelijk veel zelf maken dus wat voor kosten heb je het over, zie ik wat over het hoofd?
Wat mij het meeste zorgen baart is dat de aandrijfassen misschien te kort worden of onder een te grote hoek zitten, voor de rest kan ik alles zelf bouwen.
Subframe verbouwen, cardanas inkorten, bakframes verbouwen etc. is allemaal geen probleem.
Zijn er nog meer dingen waarvan jij weet dat ik ze tegenkom waar ik nog niet aan gedacht heb?
Wolter schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar het ligt er maar net aan wat je zelf wilt.
Ik weet niet of je de auto teveel onderstuurd of overstuurd vindt. En wanneer dit optreedt.
Veel gewicht voor, weinig gewicht achter: Komt de auto snel op overstuur, maar houdt het overstuur snel op.
Weinig gewicht voor, veel gewicht achter: Komt de auto minder snel op overstuur, maar als hij dan komt, dan gaat ie ook sneller een eind dwars en moet je dus sneller reageren.
(mijn ervaring tussen auto's met motoren voorin en achterin.)
Hoeveel 25/15 mm zou schelen kan ik je niet zeggen, maar ik heb het idee dat dat verschil (ik weet niet op welk niveau) verwaarloosbaar is.
De auto heeft meer gewicht voorin dus alles wat het gewicht weer wat meer naar het midden gooit maakt de auto neutraler lijkt me.
Onder en overstuurstuur kun je met stabi's en wielgeometrie ook redelijk aanpakken.