Motor verplaatsen, hoeveel merk je er van?

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Motor verplaatsen, hoeveel merk je er van?

Berichtdoor Aram E. Laumen » di maart 04, 2008 17:22

Hallo allemaal,

Ik heb met iemand gepraat die zegt dat het mogelijk is om de motor in mijn auto 25mm naar achteren en 15mm naar beneden te plaatsen is.

Buiten de technische vragen om, hoeveel zou ik hier van merken??
Is het alle moeite waard om dit uit te gaan voeren?

Hopelijk kunnen jullie met wat info komen, want ik heb hier zelf geen ervaring mee!

groetjes
Aram E. Laumen
 
Berichten: 15
Geregistreerd: do jan 24, 2008 23:12

Berichtdoor joostkusters » di maart 04, 2008 17:33

een goeie rijder kan het misschien merken, maar het is minimaal. wel is het zo dat je dit in combinatie met andere dingen een auto beter handelbaar maakt, en sneller in bochten,
Om dit als privateer te doen zou ik afraden. je komt zo veel problemen tegen, en je smijt de kosten zo ver omhoog, dat het de moeite niet is.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor Wolter » di maart 04, 2008 17:37

Ik heb er geen ervaring mee, maar het ligt er maar net aan wat je zelf wilt.
Ik weet niet of je de auto teveel onderstuurd of overstuurd vindt. En wanneer dit optreedt.
Veel gewicht voor, weinig gewicht achter: Komt de auto snel op overstuur, maar houdt het overstuur snel op.
Weinig gewicht voor, veel gewicht achter: Komt de auto minder snel op overstuur, maar als hij dan komt, dan gaat ie ook sneller een eind dwars en moet je dus sneller reageren.

(mijn ervaring tussen auto's met motoren voorin en achterin.)
Hoeveel 25/15 mm zou schelen kan ik je niet zeggen, maar ik heb het idee dat dat verschil (ik weet niet op welk niveau) verwaarloosbaar is.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor briljant » di maart 04, 2008 17:53

Het is erg afhankelijk van het type auto.