race bobine

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

race bobine

Berichtdoor denny » do sep 04, 2008 7:56

Nou het lijkt erop dat tijdens de heuvelsprint in teuven mijn bobine de geest heeft gegeven. Wat zijn jullie ervaringen met speciale racebobine"?
Is het de moeite waard of zet er maar een standaard op?
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor sebas » vr sep 05, 2008 8:05

Ik heb het ff nagevraagd voor je....

Racebobine of een "gewone bobine" maakt niet veel uit,je kunt dus net zo goed met de gewone bobine rijden.

Een maat van me heeft wel andere ontsteking enzo maar die rijd met een KMS-Systeem en dat is nogal prijzig :wink:
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor denny » vr sep 05, 2008 10:46

sebas schreef:Ik heb het ff nagevraagd voor je....

Racebobine of een "gewone bobine" maakt niet veel uit,je kunt dus net zo goed met de gewone bobine rijden.

Een maat van me heeft wel andere ontsteking enzo maar die rijd met een KMS-Systeem en dat is nogal prijzig :wink:


Hardstikke bedankt. Ik had id ook al wat nagezocht en er blijkt maar een klein verschil in weerstandswaarden te zijn. Dit zou betekenen dat er dus net een iets andere verhouding tussen de wikkelingen zit wat binnen de zeer geringe marges van een ontstekingssysteem eigenlijk id geen drol verschil maakt in je uitgangsspanning.
Het voordeel wat misschien wel bestaat is dat ze geacht worden tegen hogere omgevingstemperaturen te kunnen.
Er is een gewone besteld. Thanx
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor sebas » vr sep 05, 2008 11:46

Graag gedaan :wink:
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten