Versnellingsbak WRC

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Versnellingsbak WRC

Berichtdoor Germatech » zo jan 18, 2009 22:03

Ik hoorde laatst dat bij de versnellingsbak van een WRC de eerste 3 versnellingen automatisch gaan en dat er daarna pas zelf wordt gekozen.
Kan iemand mij zeggen of dit klopt en misschien voor mij en anderen toelichten hoe dit werkt ?

Gert.
Germatech
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo okt 15, 2008 21:31
Woonplaats: Veenendaal

Re: Versnellingsbak WRC

Berichtdoor henk » zo jan 18, 2009 22:09

Germatech schreef:Ik hoorde laatst dat bij de versnellingsbak van een WRC de eerste 3 versnellingen automatisch gaan en dat er daarna pas zelf wordt gekozen.
Kan iemand mij zeggen of dit klopt en misschien voor mij en anderen toelichten hoe dit werkt ?

Gert.


is onderdeel van het launch control volgens mij...
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Re: Versnellingsbak WRC

Berichtdoor kraats » zo jan 18, 2009 22:10

Germatech schreef:Ik hoorde laatst dat bij de versnellingsbak van een WRC de eerste 3 versnellingen automatisch gaan en dat er daarna pas zelf wordt gekozen.
Kan iemand mij zeggen of dit klopt en misschien voor mij en anderen toelichten hoe dit werkt ?

Gert.

Dit is een optie. Als launch control is ingeschakeld kun je er voor kiezen om de eerste 2, 3 of vier versnellingen automatisch te laten schakelen bij de start. Bij het lostrekken van stekkers kun je zelfs een volledig automatische vernellingsbak hebben. Je kunt al deze opties gewoon inschakelen. bij de 1 treedt het in werking bij het loslaten van de handrem en bij de ander weer met de voetrem. Dit is weer afhankeleijk van het merk, type en bouwjaar.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: Versnellingsbak WRC

Berichtdoor Wolter » ma jan 19, 2009 11:52

Germatech schreef:Ik hoorde laatst dat bij de versnellingsbak van een WRC de eerste 3 versnellingen automatisch gaan en dat er daarna pas zelf wordt gekozen.
Kan iemand mij zeggen of dit klopt en misschien voor mij en anderen toelichten hoe dit werkt ?

Gert.

Zoals Theo hierboven ook al zegt; het is naar eigen wens aan te passen. In dit geval gaat het gewoon om een stukje software waar je de instellingen aanpast. Ik weet dit echter van 1 bepaalde auto. Ongetwijfeld zullen meerdere merken dit ook instelbaar hebben.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor FaxMulder » di maart 24, 2009 11:44

Is bij een Focus iig niet het geval.

Daarbij moet er gewoon zelf geschakeld worden. Ook direct na de Launch.
FaxMulder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: wo jun 13, 2007 13:22
Woonplaats: UK

Berichtdoor kraats » di maart 24, 2009 12:01

FaxMulder schreef:Is bij een Focus iig niet het geval.

Daarbij moet er gewoon zelf geschakeld worden. Ook direct na de Launch.


Ach ja, zal komen omdat ze geen rijders hebben die het willen...... :lol: Of het werkt bij Ford niet. :lol: Peter van Merksteijn sr. vind het anders een prima systeempje.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Niels2 » di maart 24, 2009 13:57

FaxMulder schreef:Is bij een Focus iig niet het geval.

Daarbij moet er gewoon zelf geschakeld worden. Ook direct na de Launch.



Ach, wat weet jij daar nu van :lol: :wink:
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten