door Jimme » wo nov 11, 2009 21:30
Mar wat bijvoorbeeld wel kan is de draagarm schuiner zetten of rechter zetten toewel de stand van het wiel niet veranderd, het zit inderdaad met een "Double wishbone system" en standaard zit het gewoon vast gemonteert, waar je niets kan instellen behalve toe uit- en inspoor.
Ik had ook gehoord/gelezen ergens, dat als er gebruik word gemaakt van een c-hub, het wiel niet verder naar binnen gaat met inveren, wat wel gebeurt als ze direct op de draagarm zitten.
Maar daarover; Aan de achterkant is een bekend trucje om de bovendraagarm aan de binnenkant zo laag mogelijk in de stellen, zodat het camber zo goed als op 0 graden kan worden ingesteld, zodat bij het optrekken maximale grip aanwezig is, en bij het sturen, wanneer de wielen inveren, gaan we wielen onder een hoek staan, en de truc van de camber is dan dat de auto weer recht op het buitenste wiel komt te staan..
Over het Caster: De bodemplaat van mijn aanwezige auto is al voorzien van een kickup van +-14 graden. Toespoor is vrij in te stellen en als ik gebruik ga maken van de C-hubs, dus daardoor ook het "Double Wishbone system" kan ik nog weer meer instellen, de draagarmen draaien, dus op 2 manieren toe in- en uitspoor instellen, en de 1 kan de andere weer bijwerken, zonder dat de stand van de wielen veranderd met sturen, alleen de stand van de draagarm, Heeft dit nog invloed?
Zo ja, wat voor invloed?
Met bv het caster weet ik hoe rechterop de draagarmen(Wielen dus) hoe directer de auto reageert, en bv met toe in- en uitspoor weer ik dat als je de wielen naar binnen zet dat de auto een kleinere draaicirkel heeft, maar nogal onbestuurbaar op rechte stukken, en als de wielen naar buiten staan is de auto veel en veel stabieler en bestuurbaarder alleen minder stuur..
Groeten,
Jimme Bes