[Algemeen]Techniek topic (vraag en antwoord)

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Rossy » ma feb 09, 2009 22:27

Pak eens een willekeurig dijkproefje in de Zuiderzeerally...(oh nee, de Tank-S rally :lol: )...
Menig rallyauto die goed in de begrenzer gaat op diverse stukken.
Van een 2001 Clio RS (ex. Tichelaar) weet ik dat dit dan ergens rond de 180/185 km/h is.

Antonio.
Avatar gebruiker
Rossy
 
Berichten: 62
Geregistreerd: vr feb 22, 2008 23:56
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma feb 09, 2009 23:16

220 km/h haal je zeker niet zo makkelijk! Denk dat dit wellicht net gaat lukken met sommige WRC's op hele enkele proeven in NL. Een GT3 zou dit wat makkelijker kunnen halen, ware het niet dat de topsnelheid van deze auto's begensd moet zijn. Of althans de overbrenging dusdanig dat ze niet sneller kunnen.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor crx303 » ma feb 09, 2009 23:22

Rossy schreef:Pak eens een willekeurig dijkproefje in de Zuiderzeerally...(oh nee, de Tank-S rally :lol: )...
Menig rallyauto die goed in de begrenzer gaat op diverse stukken.
Van een 2001 Clio RS (ex. Tichelaar) weet ik dat dit dan ergens rond de 180/185 km/h is.

Antonio.


Ja precies.

Daar bij Kampen in de buurt had je een proef in het open land met een lang recht stuk daar gingen ze de begrenzer in.

En op proef Luttenberg hoorde je De Winkel ook de begrenzer in gaan.
crx303
 
Berichten: 125
Geregistreerd: ma maart 10, 2008 19:00

Berichtdoor spookie » ma feb 09, 2009 23:35

Van de Marel vorig jaar in hulst

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... &start=255

TWENGELTJE schreef:Hoogst gemeten snelheid op langste rechte stuk was 254 km per uur
( uitgelezen na controle van de porsche van jan van der marel) :shock: :shock:
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
Avatar gebruiker
spookie
 
Berichten: 523
Geregistreerd: di apr 25, 2006 20:41
Woonplaats: Harskamp

Berichtdoor Götz » di feb 10, 2009 7:43

op Kampereiland tikten wij als 0-wagen ook 220km/u aan. Nog geen eens in de toerenbegrenzer :wink:

..... en dat met een redelijk standaard Benz :lol:
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor briljant » di feb 10, 2009 17:31

Götz schreef:op Kampereiland tikten wij als 0-wagen ook 220km/u aan. Nog geen eens in de toerenbegrenzer :wink:

..... en dat met een redelijk standaard Benz :lol:
Ga je teller eens ijken. :wink:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor official No. 27768 » wo feb 25, 2009 15:36

http://www.nu.nl/auto/1922580/koper-in- ... ingen.html

(nu.nl)

Hoe zit dat met de WRC's / Groep A auto's eigenlijk? Hebben die aparte remvoeringen aangezien dit vaak nogal stoft / piept enz.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo feb 25, 2009 15:59

official No. 27768 schreef:http://www.nu.nl/auto/1922580/koper-in-de-lucht-door-remvoeringen.html

(nu.nl)

Hoe zit dat met de WRC's / Groep A auto's eigenlijk? Hebben die aparte remvoeringen aangezien dit vaak nogal stoft / piept enz.


Daar zit geen koper in! Als ik me niet vergis is het koper in een (straat) remblok juist bedoeld als een soort smeermiddel, juist om piepgeluiden te voorkomen. De meeste competitieremblokken bestaan uit een carbon/metallic (het metaal is dan voornamelijk ijzer) compound tegenwoordig.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor mantaboy » wo feb 25, 2009 16:53

Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor official No. 27768 » do feb 26, 2009 10:31

mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn. :wink:


Onze fiesta peipt ook altijd (met nieuwe blokken / schijven ook) maar dat zal wel een andere reden hebben :oops:
Zijn de WRC schijven een carbon compound? Dus die moet je dan ook voorverwarmen (vandaar dat rare rijgedrag voor de start).

Kan je de oude (versleten) ergens krijgen? Is misschien een leuke gadget voor aan de muur!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor Wolter » do feb 26, 2009 10:41

official No. 27768 schreef:
mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn. :wink:


Onze fiesta peipt ook altijd (met nieuwe blokken / schijven ook) maar dat zal wel een andere reden hebben :oops:
Zijn de WRC schijven een carbon compound? Dus die moet je dan ook voorverwarmen (vandaar dat rare rijgedrag voor de start).

Kan je de oude (versleten) ergens krijgen? Is misschien een leuke gadget voor aan de muur!

WRC-schijven bestaan uit 2 gedeelten (althans, zoals ik een versie heb gezien). De 2 gedeeltes zijn aan elkaar gebout, waarvan het binnenste gedeelte wordt hergebruikt. -Correct me if i'm wrong-.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

re

Berichtdoor MartijnB » do feb 26, 2009 14:21

Wolter schreef:
official No. 27768 schreef:
mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn. :wink:


Onze fiesta peipt ook altijd (met nieuwe blokken / schijven ook) maar dat zal wel een andere reden hebben :oops:
Zijn de WRC schijven een carbon compound? Dus die moet je dan ook voorverwarmen (vandaar dat rare rijgedrag voor de start).

Kan je de oude (versleten) ergens krijgen? Is misschien een leuke gadget voor aan de muur!

WRC-schijven bestaan uit 2 gedeelten (althans, zoals ik een versie heb gezien). De 2 gedeeltes zijn aan elkaar gebout, waarvan het binnenste gedeelte wordt hergebruikt. -Correct me if i'm wrong-.


Correct......

Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Holkers » do feb 26, 2009 16:57

zijn dat de zogenaamde 'zwevende' schijfremmen?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

re

Berichtdoor MartijnB » do feb 26, 2009 18:00

Holkers schreef:zijn dat de zogenaamde 'zwevende' schijfremmen?

Yup een alu hart en de schijf zit met een soort halve maantje (20 stuks ofzo) aan dat alu hart vast geschroeft
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: re

Berichtdoor kraats » vr feb 27, 2009 12:15

MartijnB schreef:
Holkers schreef:zijn dat de zogenaamde 'zwevende' schijfremmen?

Yup een alu hart en de schijf zit met een soort halve maantje (20 stuks ofzo) aan dat alu hart vast geschroeft



Zwevende Schijven? Ik dacht dat ie altijd in de luchtankers hingen.... Die blauwe...
Bij de moderne spullen wordt bij de montage van de bellhouse (zo heet zo'n hart) met de schijven gewoon bouten en moeren gebruikt. Wel speciale bouten en moeren.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten