[Algemeen]Techniek topic (vraag en antwoord)

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mantaboy » wo maart 23, 2011 14:10

Foto niet, tekening kan nooit moeilijk zijn. Zal eens een poging wagen. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor antoine » wo maart 23, 2011 14:16

Wel binnen de lijntje J-P :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Jan-Willem » wo maart 23, 2011 18:36

Een aanzuiging is inderdaad het beste als deze onderin zit.
Maar om er nu kleine gaatjes in te boren zou ik niet doen, je kan dan namelijk geen vacuum meer trekken.
Ofwel zolang de tank tot de nok toe vol zit werkt dit, maar als het niveau zakt onder de gaatjes ben je de klos.
Ik zou gewoon zorgen voor een 8 tot 10mm alluminium pijpje en die (rond)haaks omzetten en dat als toevoer gebruiken.

En zorg dat de Tank kan beluchten, als deze niet belucht kan worden dan kun je ook problemen krijgen...
Jan-Willem
 
Berichten: 124
Geregistreerd: di jan 17, 2006 22:10
Woonplaats: Raalte

Berichtdoor denny » wo maart 23, 2011 20:58

die aanzuiging zit nu origineel zo Jan willem. Alleen de pomp gaat in de beveiliging/stopt er mee zogauw deze even droog loopt. bv in een wat langere bocht
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor mantaboy » do maart 24, 2011 9:13

Jan-Willem schreef:Een aanzuiging is inderdaad het beste als deze onderin zit.
Maar om er nu kleine gaatjes in te boren zou ik niet doen, je kan dan namelijk geen vacuum meer trekken.
Ofwel zolang de tank tot de nok toe vol zit werkt dit, maar als het niveau zakt onder de gaatjes ben je de klos.
Ik zou gewoon zorgen voor een 8 tot 10mm alluminium pijpje en die (rond)haaks omzetten en dat als toevoer gebruiken.

En zorg dat de Tank kan beluchten, als deze niet belucht kan worden dan kun je ook problemen krijgen...


De gaatjes heb ik in het stuk geboord wat op de bodem van de tank zit, dit voorkomt juist droog lopen als je een laag brandstofniveau hebt. Zeker als je met 2 pijpjes werkt in een tank van een 205. Bij een E30 van het eerste type heb je deze constructie niet nodig, bij een E30 van het 2de type is het aan te raden een kleine modificatie uit te voeren. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Holkers » ma mei 21, 2012 21:08

Sebas, dit topic bedoel ik voor al je technische vragen. Niet elke keer nieuwe topics aanmaken
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor sebas » ma mei 21, 2012 21:18

ooh zo ok ,sorry
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor official No. 27768 » zo okt 14, 2012 11:13

Steeds meer auto's rijden op E85 en het lijkt erop dat daardoor de auto's meer vlammen uit de uitlaat (vooral EVO's) of lijkt dat maar zo?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor MartijnB » zo okt 14, 2012 11:55

official No. 27768 schreef:Steeds meer auto's rijden op E85 en het lijkt erop dat daardoor de auto's meer vlammen uit de uitlaat (vooral EVO's) of lijkt dat maar zo?


Dat heeft ook voornamelijk te maken met meer inspuiting.
Extreem zware ALS en vooral bij de Heuvel auto s

Als je bijvoorbeeld de auto van Heuvel vergelijkt met die van van Hoof sport. Dan valt je op dat de van Hoof auto s lang niet zulke zware ALS en hebben.

Daarbij slaat de auto van van Iersel wel de kroon. Die heeft volgens mij de meest zware ALS op een evo die ik ooit heb gehoord
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor Jan-Willem » zo okt 14, 2012 12:05

MartijnB schreef:
official No. 27768 schreef:Steeds meer auto's rijden op E85 en het lijkt erop dat daardoor de auto's meer vlammen uit de uitlaat (vooral EVO's) of lijkt dat maar zo?


Dat heeft ook voornamelijk te maken met meer inspuiting.
Extreem zware ALS en vooral bij de Heuvel auto s

Als je bijvoorbeeld de auto van Heuvel vergelijkt met die van van Hoof sport. Dan valt je op dat de van Hoof auto s lang niet zulke zware ALS en hebben.

Daarbij slaat de auto van van Iersel wel de kroon. Die heeft volgens mij de meest zware ALS op een evo die ik ooit heb gehoord


Of moet van Iersel de gehele gaskabel gebruiken....
Jan-Willem
 
Berichten: 124
Geregistreerd: di jan 17, 2006 22:10
Woonplaats: Raalte

Berichtdoor SylviaVisser » zo okt 14, 2012 12:11

MartijnB schreef:
official No. 27768 schreef:Steeds meer auto's rijden op E85 en het lijkt erop dat daardoor de auto's meer vlammen uit de uitlaat (vooral EVO's) of lijkt dat maar zo?


Dat heeft ook voornamelijk te maken met meer inspuiting.
Extreem zware ALS en vooral bij de Heuvel auto s

Als je bijvoorbeeld de auto van Heuvel vergelijkt met die van van Hoof sport. Dan valt je op dat de van Hoof auto s lang niet zulke zware ALS en hebben.

Daarbij slaat de auto van van Iersel wel de kroon. Die heeft volgens mij de meest zware ALS op een evo die ik ooit heb gehoord



We willen natuurlijk wel een rally auto horen :P
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor MartijnB » zo okt 14, 2012 14:04

haha Syl....

Jullie ALS is wel erg extreem hard hoor.
Zelfs de Heuvel auto s zijn niet zo extreem
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor mantaboy » ma okt 15, 2012 10:02

Is dat alleen ALS of ook wat anders? :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Holkers » ma okt 15, 2012 10:04

MartijnB schreef:haha Syl....

Jullie ALS is wel erg extreem hard hoor.
Zelfs de Heuvel auto s zijn niet zo extreem


Met 'zware ALS' bedoel je dat er relatief veel benzine in de uitlaat gespoten wordt?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Escort MKII » ma okt 15, 2012 11:05

Holkers schreef:
MartijnB schreef:haha Syl....

Jullie ALS is wel erg extreem hard hoor.
Zelfs de Heuvel auto s zijn niet zo extreem


Met 'zware ALS' bedoel je dat er relatief veel benzine in de uitlaat gespoten wordt?


Met "veel benzine" alleen kom je er niet, lucht is een belangrijk bestandsdeel voor een goede werking van ALS (lucht wordt aangevoerd via een by-pass door b.v. een klep of throttle)
Escort MKII
 
Berichten: 56
Geregistreerd: di okt 02, 2012 13:40
Woonplaats: Diepenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron