[Algemeen]Techniek topic (vraag en antwoord)

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeft » zo feb 21, 2010 21:12

Ja die zwarte kastjes zijn fijn. Heb er ook zo eentje al op de bmw zitten en dat versterkt idd het signaal goed.
Van de week ff de garage lastig vallen dan maar :)
Sjeft
 
Berichten: 69
Geregistreerd: ma dec 17, 2007 12:41
Woonplaats: Hulst

Berichtdoor henk 400rr » za jun 26, 2010 15:27

Sjeft schreef:Weet iemand hoe je een voetpedaal aansluit op een terratrip 202 (of 303) plus?

Een pedaal heb ik al en heb de stekkertjes ook al gemaakt maar nu nog uitvogelen waar op de connector ik de draadjes moet zetten.
De handleiding vermeld ook niets anders behalve dat een pedaal om afstand te resetten mogelijk is (uiteraard van terratrip dan).

Bij voorbaat dank!

Edit: beetje extra zoekwerk zou uitwijzen dat pin 5 en 12 voor resultaat zouden zorgen. Kan iemand dit bevestigen? Ga het morgen even proberen iig.


Weet iemand toevallig hoe een voetpedaal/o-reset aan te sluiten is op een terratrip 1? die namelijk minder uitgebreider, maar 't kan er wel op, scheelt weer wat rek en strekwerk. :wink:
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor henk 400rr » ma jul 05, 2010 16:41

Echt niemand??? :shock:

sow..
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor TWENGELTJE » ma jul 05, 2010 16:57

Waarom bel je niet even met b.v biesheuvel
Die bouwen die dingen in dus weten ook vast wel welke pinnetjes je moet hebben, of woensdag met AST in nijverdal en vraag je naar patrick boerrigter
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor henk 400rr » ma jul 05, 2010 22:15

Ik dacht dat hier kennis genoeg aanwezig zou zijn.

Maar bedankt, ik bel deze week wel even.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Sjeft » zo okt 17, 2010 20:49

Algemene vraag omtrent rolkooien:

Als je een zelfbouw kooi laat inlassen door een niet-gecertificeerd bedrijf in Nederland maar wel volledig voldoet aan de Annexe J voorschriften dan is dit toegestaan en mag je daarmee ook gewoon rallywedstrijden binnen Nederland rijden.

Is deze kooi dan ook altijd toegestaan bij wedstrijden in het buitenland omdat daar soms wel eens afwijkende voorwaarden zijn? Is er bijvoorbeeld in bepaalde landen een verplichting om een FIA gekeurde kooi in de auto te hebben of geld de Annexe J eigenlijk wereldwijd?
Sjeft
 
Berichten: 69
Geregistreerd: ma dec 17, 2007 12:41
Woonplaats: Hulst

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 17, 2010 22:39

zou ik even mee wachten tot Theo v Teijlingen zijn tech avond praatje heeft gehouden

Er staat een en ander te veranderen mbt kooien heb ik begrepen
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor red devil » zo dec 19, 2010 15:45

wij zijn een Opel Ascona aan het opbouwen,
en nu willen we de kabelboom vervangen en eeen compleet nieuwe maken, mag dit ??
of moet je de oude nog gebruiken ?
Volg onze opbouw van een Opel Ascona B tot rallyauto.
Kijk op www.vanbeek-autosport.nl
red devil
 
Berichten: 477
Geregistreerd: di jul 12, 2005 13:48
Woonplaats: Putten

Berichtdoor astra driver » zo dec 19, 2010 17:38

red devil schreef:wij zijn een Opel Ascona aan het opbouwen,
en nu willen we de kabelboom vervangen en eeen compleet nieuwe maken, mag dit ??
of moet je de oude nog gebruiken ?


De kabelboom staat vrij... die mag je aanpassen(knippen) of vervangen
astra driver
 
Berichten: 355
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 23:43
Woonplaats: ede

Berichtdoor red devil » zo dec 19, 2010 21:15

dan word ie helemaal vervangen !

thanx sander !
Volg onze opbouw van een Opel Ascona B tot rallyauto.
Kijk op www.vanbeek-autosport.nl
red devil
 
Berichten: 477
Geregistreerd: di jul 12, 2005 13:48
Woonplaats: Putten

Ltec benzinepomp

Berichtdoor denny » di maart 22, 2011 16:18

Hebben er hier meer mensen problemen met de LTEC benzinepompen?

Ik gebruik een relpica redtop maar loop steeds als mijn tank zo rond de half leeg raakt tegen het feit aan dat de pomp wel eens heel even droog wil lopen. Met als resultaat dat de pomp veel lawaai gaat produceren maar geen liter meer omhoog pompt. Ook niet als de auto na een bocht gewoon weer vlak staat. Gister een half uur bezig geweest met van alles (benzine aanzuigen, pomp eraf etc etc) om de benzinepomp weer aan de praat te krijgen. Pomp staat trouwens na het drooglopen daarna gelijk weer vol benzine. Er lijkt dan wel een beveiliging om te slaan wat gewoon een tijd duurt voordat ie afvalt.
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor Jan-Willem » di maart 22, 2011 17:57

Wat voor systeem gebruik je, heb je carburateurs of injectie.
En gebruik je een catchtank die je eerst volpompt waarna je daarvandaan naar voren pompt.
De redtop pompen zijn toch lagedruk pompen?
Zit de aanzuigleiding onderin je benzinetank?
Jan-Willem
 
Berichten: 124
Geregistreerd: di jan 17, 2006 22:10
Woonplaats: Raalte

Berichtdoor denny » di maart 22, 2011 19:12

citroen ax. standaard benzinetank . pomp hangt bij de tank onder de auto.
voedt twee dubbele webers zonder retour.
Pickup in de tank is dus ook origineel van bovenaf 30 cm naar pomp. zolang de tank vol genoeg is ook geen enkel probleem. Originele pomp is een mechanische die via de nokkenas pompt (ik gok via een membraampje. daar heb ik nooit problemen mee gehad maar die kon niet genoeg leveren voor de huidige setup. Ik zit er nu aan te denken om die originele ook terug te zetten om de elektrische vlot te trekken. Maar kan dat?

geen catchtank dus. Dat zou ook niet helpen want als de eerste pomp even droogloopt pompt ie ook de catchtank niet meer vol.
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor mantaboy » wo maart 23, 2011 10:58

Bij een 205 heb ik eens 2 pompen aan moeten sluiten ivm een nieuwe motor. Hier heb ik 2 buisjes voor gemaakt die tot de bodem van de tank kwamen en deze daarna een 90 graden bocht gegeven. In de buisjes kleine gaatjes geboort en nooit meer last gehad met droog lopen van de pompen. Volgens mij heb ik deze modificatie ooit eens op een forum gevonden van kleine franse auto's. Dat werd geadviseerd als je de mechanische pomp vervangt.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor denny » wo maart 23, 2011 13:35

foto? of tekeningetje :)
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten