Pagina 11 van 13

BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 21:12
door Sjeft
Ja die zwarte kastjes zijn fijn. Heb er ook zo eentje al op de bmw zitten en dat versterkt idd het signaal goed.
Van de week ff de garage lastig vallen dan maar :)

BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 15:27
door henk 400rr
Sjeft schreef:Weet iemand hoe je een voetpedaal aansluit op een terratrip 202 (of 303) plus?

Een pedaal heb ik al en heb de stekkertjes ook al gemaakt maar nu nog uitvogelen waar op de connector ik de draadjes moet zetten.
De handleiding vermeld ook niets anders behalve dat een pedaal om afstand te resetten mogelijk is (uiteraard van terratrip dan).

Bij voorbaat dank!

Edit: beetje extra zoekwerk zou uitwijzen dat pin 5 en 12 voor resultaat zouden zorgen. Kan iemand dit bevestigen? Ga het morgen even proberen iig.


Weet iemand toevallig hoe een voetpedaal/o-reset aan te sluiten is op een terratrip 1? die namelijk minder uitgebreider, maar 't kan er wel op, scheelt weer wat rek en strekwerk. :wink:

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2010 16:41
door henk 400rr
Echt niemand??? :shock:

sow..

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2010 16:57
door TWENGELTJE
Waarom bel je niet even met b.v biesheuvel
Die bouwen die dingen in dus weten ook vast wel welke pinnetjes je moet hebben, of woensdag met AST in nijverdal en vraag je naar patrick boerrigter

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2010 22:15
door henk 400rr
Ik dacht dat hier kennis genoeg aanwezig zou zijn.

Maar bedankt, ik bel deze week wel even.

BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 20:49
door Sjeft
Algemene vraag omtrent rolkooien:

Als je een zelfbouw kooi laat inlassen door een niet-gecertificeerd bedrijf in Nederland maar wel volledig voldoet aan de Annexe J voorschriften dan is dit toegestaan en mag je daarmee ook gewoon rallywedstrijden binnen Nederland rijden.

Is deze kooi dan ook altijd toegestaan bij wedstrijden in het buitenland omdat daar soms wel eens afwijkende voorwaarden zijn? Is er bijvoorbeeld in bepaalde landen een verplichting om een FIA gekeurde kooi in de auto te hebben of geld de Annexe J eigenlijk wereldwijd?

re

BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 22:39
door MartijnB
zou ik even mee wachten tot Theo v Teijlingen zijn tech avond praatje heeft gehouden

Er staat een en ander te veranderen mbt kooien heb ik begrepen

BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 15:45
door red devil
wij zijn een Opel Ascona aan het opbouwen,
en nu willen we de kabelboom vervangen en eeen compleet nieuwe maken, mag dit ??
of moet je de oude nog gebruiken ?

BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 17:38
door astra driver
red devil schreef:wij zijn een Opel Ascona aan het opbouwen,
en nu willen we de kabelboom vervangen en eeen compleet nieuwe maken, mag dit ??
of moet je de oude nog gebruiken ?


De kabelboom staat vrij... die mag je aanpassen(knippen) of vervangen

BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 21:15
door red devil
dan word ie helemaal vervangen !

thanx sander !

Ltec benzinepomp

BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 16:18
door denny
Hebben er hier meer mensen problemen met de LTEC benzinepompen?

Ik gebruik een relpica redtop maar loop steeds als mijn tank zo rond de half leeg raakt tegen het feit aan dat de pomp wel eens heel even droog wil lopen. Met als resultaat dat de pomp veel lawaai gaat produceren maar geen liter meer omhoog pompt. Ook niet als de auto na een bocht gewoon weer vlak staat. Gister een half uur bezig geweest met van alles (benzine aanzuigen, pomp eraf etc etc) om de benzinepomp weer aan de praat te krijgen. Pomp staat trouwens na het drooglopen daarna gelijk weer vol benzine. Er lijkt dan wel een beveiliging om te slaan wat gewoon een tijd duurt voordat ie afvalt.

BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 17:57
door Jan-Willem
Wat voor systeem gebruik je, heb je carburateurs of injectie.
En gebruik je een catchtank die je eerst volpompt waarna je daarvandaan naar voren pompt.
De redtop pompen zijn toch lagedruk pompen?
Zit de aanzuigleiding onderin je benzinetank?

BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 19:12
door denny
citroen ax. standaard benzinetank . pomp hangt bij de tank onder de auto.
voedt twee dubbele webers zonder retour.
Pickup in de tank is dus ook origineel van bovenaf 30 cm naar pomp. zolang de tank vol genoeg is ook geen enkel probleem. Originele pomp is een mechanische die via de nokkenas pompt (ik gok via een membraampje. daar heb ik nooit problemen mee gehad maar die kon niet genoeg leveren voor de huidige setup. Ik zit er nu aan te denken om die originele ook terug te zetten om de elektrische vlot te trekken. Maar kan dat?

geen catchtank dus. Dat zou ook niet helpen want als de eerste pomp even droogloopt pompt ie ook de catchtank niet meer vol.

BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2011 10:58
door mantaboy
Bij een 205 heb ik eens 2 pompen aan moeten sluiten ivm een nieuwe motor. Hier heb ik 2 buisjes voor gemaakt die tot de bodem van de tank kwamen en deze daarna een 90 graden bocht gegeven. In de buisjes kleine gaatjes geboort en nooit meer last gehad met droog lopen van de pompen. Volgens mij heb ik deze modificatie ooit eens op een forum gevonden van kleine franse auto's. Dat werd geadviseerd als je de mechanische pomp vervangt.

BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2011 13:35
door denny
foto? of tekeningetje :)