Pagina 12 van 13

BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2011 14:10
door mantaboy
Foto niet, tekening kan nooit moeilijk zijn. Zal eens een poging wagen. :wink:

BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2011 14:16
door antoine
Wel binnen de lijntje J-P :D

BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2011 18:36
door Jan-Willem
Een aanzuiging is inderdaad het beste als deze onderin zit.
Maar om er nu kleine gaatjes in te boren zou ik niet doen, je kan dan namelijk geen vacuum meer trekken.
Ofwel zolang de tank tot de nok toe vol zit werkt dit, maar als het niveau zakt onder de gaatjes ben je de klos.
Ik zou gewoon zorgen voor een 8 tot 10mm alluminium pijpje en die (rond)haaks omzetten en dat als toevoer gebruiken.

En zorg dat de Tank kan beluchten, als deze niet belucht kan worden dan kun je ook problemen krijgen...

BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2011 20:58
door denny
die aanzuiging zit nu origineel zo Jan willem. Alleen de pomp gaat in de beveiliging/stopt er mee zogauw deze even droog loopt. bv in een wat langere bocht

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 9:13
door mantaboy
Jan-Willem schreef:Een aanzuiging is inderdaad het beste als deze onderin zit.
Maar om er nu kleine gaatjes in te boren zou ik niet doen, je kan dan namelijk geen vacuum meer trekken.
Ofwel zolang de tank tot de nok toe vol zit werkt dit, maar als het niveau zakt onder de gaatjes ben je de klos.
Ik zou gewoon zorgen voor een 8 tot 10mm alluminium pijpje en die (rond)haaks omzetten en dat als toevoer gebruiken.

En zorg dat de Tank kan beluchten, als deze niet belucht kan worden dan kun je ook problemen krijgen...


De gaatjes heb ik in het stuk geboord wat op de bodem van de tank zit, dit voorkomt juist droog lopen als je een laag brandstofniveau hebt. Zeker als je met 2 pijpjes werkt in een tank van een 205. Bij een E30 van het eerste type heb je deze constructie niet nodig, bij een E30 van het 2de type is het aan te raden een kleine modificatie uit te voeren. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2012 21:08
door Holkers
Sebas, dit topic bedoel ik voor al je technische vragen. Niet elke keer nieuwe topics aanmaken

BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2012 21:18
door sebas
ooh zo ok ,sorry

BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 11:13
door official No. 27768
Steeds meer auto's rijden op E85 en het lijkt erop dat daardoor de auto's meer vlammen uit de uitlaat (vooral EVO's) of lijkt dat maar zo?

BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 11:55
door MartijnB
official No. 27768 schreef:Steeds meer auto's rijden op E85 en het lijkt erop dat daardoor de auto's meer vlammen uit de uitlaat (vooral EVO's) of lijkt dat maar zo?


Dat heeft ook voornamelijk te maken met meer inspuiting.
Extreem zware ALS en vooral bij de Heuvel auto s

Als je bijvoorbeeld de auto van Heuvel vergelijkt met die van van Hoof sport. Dan valt je op dat de van Hoof auto s lang niet zulke zware ALS en hebben.

Daarbij slaat de auto van van Iersel wel de kroon. Die heeft volgens mij de meest zware ALS op een evo die ik ooit heb gehoord

BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 12:05
door Jan-Willem
MartijnB schreef:
official No. 27768 schreef:Steeds meer auto's rijden op E85 en het lijkt erop dat daardoor de auto's meer vlammen uit de uitlaat (vooral EVO's) of lijkt dat maar zo?


Dat heeft ook voornamelijk te maken met meer inspuiting.
Extreem zware ALS en vooral bij de Heuvel auto s

Als je bijvoorbeeld de auto van Heuvel vergelijkt met die van van Hoof sport. Dan valt je op dat de van Hoof auto s lang niet zulke zware ALS en hebben.

Daarbij slaat de auto van van Iersel wel de kroon. Die heeft volgens mij de meest zware ALS op een evo die ik ooit heb gehoord


Of moet van Iersel de gehele gaskabel gebruiken....

BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 12:11
door SylviaVisser
MartijnB schreef:
official No. 27768 schreef:Steeds meer auto's rijden op E85 en het lijkt erop dat daardoor de auto's meer vlammen uit de uitlaat (vooral EVO's) of lijkt dat maar zo?


Dat heeft ook voornamelijk te maken met meer inspuiting.
Extreem zware ALS en vooral bij de Heuvel auto s

Als je bijvoorbeeld de auto van Heuvel vergelijkt met die van van Hoof sport. Dan valt je op dat de van Hoof auto s lang niet zulke zware ALS en hebben.

Daarbij slaat de auto van van Iersel wel de kroon. Die heeft volgens mij de meest zware ALS op een evo die ik ooit heb gehoord



We willen natuurlijk wel een rally auto horen :P

BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 14:04
door MartijnB
haha Syl....

Jullie ALS is wel erg extreem hard hoor.
Zelfs de Heuvel auto s zijn niet zo extreem

BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 10:02
door mantaboy
Is dat alleen ALS of ook wat anders? :wink:

BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 10:04
door Holkers
MartijnB schreef:haha Syl....

Jullie ALS is wel erg extreem hard hoor.
Zelfs de Heuvel auto s zijn niet zo extreem


Met 'zware ALS' bedoel je dat er relatief veel benzine in de uitlaat gespoten wordt?

BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 11:05
door Escort MKII
Holkers schreef:
MartijnB schreef:haha Syl....

Jullie ALS is wel erg extreem hard hoor.
Zelfs de Heuvel auto s zijn niet zo extreem


Met 'zware ALS' bedoel je dat er relatief veel benzine in de uitlaat gespoten wordt?


Met "veel benzine" alleen kom je er niet, lucht is een belangrijk bestandsdeel voor een goede werking van ALS (lucht wordt aangevoerd via een by-pass door b.v. een klep of throttle)