Onboard-camera

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Onboard-camera

Berichtdoor YellowLeonVT » zo jan 10, 2010 15:01

Paperclip schreef:Is je broertje verder wel tevreden over de camera?


Ben er wel tevreden mee. broertje rijdt en doet alles aan de auto en ik maak wat filmpjes , foto's etc.. Je kunt de camera ook wel aan je helm doen.. Gewicht valt reuze mee en voor de afwisseling kun je grappige beelden schieten. Prijs/kwaliteit is best goed.

Voorbeelden genoeg te vinden.
http://www.vimeo.com/5487606

gr.Erwin
Afbeelding
www.trackdaygadgets.com
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Re: Onboard-camera

Berichtdoor JosWRX » zo jan 10, 2010 22:40

Paperclip schreef:Wat dat betreft zal ik het dus denk ik toch maar bij die zuignappen moeten houden denk ik.


Is op zich ook niks mis mee, als je er maar voor zorgt dat de combi niet in je directe gezichtsveld zit (vind de hermandad niet leuk) en je zowel de zuignap als de ruit goed schoon hebt, anders kan ie inderdaad loslaten.
Het harde-schijf-camera fenomeen kan ik bevestigen. Had daar ook last mee, daarna de subclub tochten alleen nog maar met tapes gedaan.
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Paperclip » ma jan 11, 2010 17:03

Oke, maar ik neem aan dat geheugenkaartjes ook niet zo gevoelig zijn voor eventuele schokken? Vast wel gevoeliger dan tapes maar toch niet zo gevoelig als vaste harde schijven hoop ik?
Inderdaad wel iets goeds om rekening mee te houden, hoewel ik natuurlijk hoop dat ik weinig schokken te verduren zal krijgen :wink:
Paperclip
 
Berichten: 449
Geregistreerd: zo jun 05, 2005 0:11
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Patrickdeh » ma jan 11, 2010 17:57

Paperclip schreef:Oke, maar ik neem aan dat geheugenkaartjes ook niet zo gevoelig zijn voor eventuele schokken? Vast wel gevoeliger dan tapes maar toch niet zo gevoelig als vaste harde schijven hoop ik?
Inderdaad wel iets goeds om rekening mee te houden, hoewel ik natuurlijk hoop dat ik weinig schokken te verduren zal krijgen :wink:


flash kaartjes zijn het beste. Zoals ik al eerder aangaf een tape kan door de schok even uit zijn baan lopen waardoor het even wegvalt.
Denk maar aan al de beelden die je op tv ziet. Als er een crash gebeurt zie je alleen maar strepen en vlekken.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Avatar gebruiker
Patrickdeh
 
Berichten: 472
Geregistreerd: vr jun 13, 2008 12:06
Woonplaats: Nootdorp

Berichtdoor YellowLeonVT » ma jan 11, 2010 18:41

Paperclip schreef:Oke, maar ik neem aan dat geheugenkaartjes ook niet zo gevoelig zijn voor eventuele schokken? Vast wel gevoeliger dan tapes maar toch niet zo gevoelig als vaste harde schijven hoop ik?

Ik film normaal met tapes maar vind dat de Contour HD rustigere beelden heeft dan mijn onboards met mijn MiniDV..
Harde schijven zijn idd wat gevoeliger voor schokken dan MiniDV..
Afbeelding
www.trackdaygadgets.com
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Paperclip » zo jan 31, 2010 21:53

Na weken lang twijfelen en wikken en wegen heb ik de knoop maar gewoon doorgehakt en die ContourHD besteld inclusief zo'n zuignap voor aan het raam. Hopelijk kan over twee maandjes een mooi onboard-filmpje uploaden van een dagje op Spa. Ik kan hem nu natuurlijk wel eerder testen om te kijken wat mooie beelden oplevert en wat niet.

Toch bedankt voor alle fijne en goede hulp die ik hier heb gekregen! :wink:
Paperclip
 
Berichten: 449
Geregistreerd: zo jun 05, 2005 0:11
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor actionmedia4all.com » ma feb 01, 2010 1:23

Hebben jullie deze onboardcamera al eens bekeken? Het betreft de GoPro HD HERO. Hij kost in de USA 299 Dollar
Meer info zie je op de pagina van de fabrikant vind je HIER.
Ik ben zeer onder de indruk van de kwaliteit. Zelfs beter dan van de Contour HD.
Schitterende voorbeeld video's zie je HIER

HIER een vergelijk van de beeldkwaliteit t.o.v. Canon XH-A1 HDV van 4000 Dollar :shock: :!:
Afbeelding
Avatar gebruiker
actionmedia4all.com
 
Berichten: 270
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 22:07
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor mantaboy » do feb 04, 2010 12:43

Paperclip schreef:Na weken lang twijfelen en wikken en wegen heb ik de knoop maar gewoon doorgehakt en die ContourHD besteld inclusief zo'n zuignap voor aan het raam. Hopelijk kan over twee maandjes een mooi onboard-filmpje uploaden van een dagje op Spa. Ik kan hem nu natuurlijk wel eerder testen om te kijken wat mooie beelden oplevert en wat niet.

Toch bedankt voor alle fijne en goede hulp die ik hier heb gekregen! :wink:


Wanneer ga je naar Spa? Als het 31 maart is kan je vergelijken met de onboard camera bij mij.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Contour HD 720

Berichtdoor B Prins » di feb 09, 2010 15:46

[edit:Holkers]Advertenties op de frontpage. Je zou hem een PB kunnen sturen...[/edit]
Avatar gebruiker
B Prins
 
Berichten: 92
Geregistreerd: za okt 20, 2007 13:42
Woonplaats: Hengelo

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron