CL remblokken probleem

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

CL remblokken probleem

Berichtdoor Turboboost » ma okt 25, 2010 19:11

Er van uitgaande dat er hier wel mensen komen die rijden met CL remblokken :wink: :

Zijn er mensen die problemen ervaren met het feit dat deze blokken geen 'veertjes' hebben zodat ze 'los' in de remklauw zitten?
Zo ja, heeft iemand daar een oplossing voor?
Nu onstaat er tijdens het rijden een klappergeluid omdat de schijf de blokken als het ware wil mee nemen.

Meen mij te herinneren dat ik bij het 205je de veertjes van oude blokken wel eens heb omgezet. Dit is 1,2,3 geen oplossing bij onze e30. :roll:

p.s. handremprobleem wordt nog aan gewerkt. :wink:
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor RG-Rallysport » ma okt 25, 2010 20:03

Wij rijden met het race team met dezelfde blokken en wij hebben ook hetzelfde geluid waargenomen maar heeft geen verdere problemen, wij hebben er uiteindelijk ook niks aan gedaan.

We wilden ook eerst kijken of we de veren over konden zetten.

We rijden ook met diverse bmw's
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Jan-Willem » ma okt 25, 2010 21:11

Is het dan ook niet zo dat er warmte vrij komt omdat er constant iets tegen de schijf staat.
Ik heb dit ook ooit mogen ervaren en kan je vertellen dan heb je een stuk sneller last van fading...
Jan-Willem
 
Berichten: 124
Geregistreerd: di jan 17, 2006 22:10
Woonplaats: Raalte

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma okt 25, 2010 21:17

ff opletten dat het blok niet te veel kan bewegen (van het "raakvlak" van de schijf af), als het slechts een millimeter is (ca) en alleen geluid veroorzaakt is het geen enkel probleem. Toen ik met de N14 reed had ik het idee dat er iets mis was met de remmen, zo klappert dat.... Maar dat is absoluut normaal.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Berto » ma okt 25, 2010 21:37

goedkoopste oplossing:

Afbeelding
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor mantaboy » ma okt 25, 2010 22:55

Jouter, ik rijd zelf met de rc6 voor en achter. Ja, ze klapperen, maar verder remt het altijd. Ik heb zelden fading met deze blokken. Geen zorgen om maken, het is normaal met CL blokken.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor De Sjack » wo jan 12, 2011 10:05

Ik kom nu toevallig dit topic tegen,
heb namelijk hetzelfde probleem met CL blokken en leek mij wijzer dit toch even te melden:
Afbeelding
Bij mij zijn de blokken dus uit de remklauw getrokken en zaten vast tegen de bell aan.
De ruimte in de klauw moet niet al te groot worden, anders kunnen de blokken kantelen en in mijn geval de lippen wat de remblok tegenhoudt, krom drukken.
Wel bij te vermelden, ik heb aan de achterkant niets wat de remblok (mede) vasthoudt, dus alleen die lippen moeten de blok op de plaats houden.
Avatar gebruiker
De Sjack
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo jan 12, 2011 9:42
Woonplaats: Naaldwijk

Berichtdoor mantaboy » vr jan 14, 2011 11:42

Eric, om wat voor auto gaat het? Ik vind de constructie met lipjes nogal fragiel. Normaal is een remzadel compleet gegoten en zal dit verbuigen niet voorkomen. Misschien is het een optie om eens rond te snuffelen voor andere remmen of toch zelf iets betere lipjes maken.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor De Sjack » vr jan 14, 2011 11:54

Mantaboy, deze zitten op een impreza.
Klauwen zijn van driverart, is een aftermarket gebeuren,
eigenlijk een "budget" BBK remmenset (van toch nog 1500+ euro), alhoewel dat niet mag bepalen dat het op deze manier kapot mag gaan natuurlijk.

De klauwen worden nu verbeterd, dikkere lipjes en de ruimte in de klauw wordt opgevuld met RVS strips, zodat het blok niet meer kan kantelen.
Daarbij probeer ik er nog een pen doorheen te kunnen schuiven aan de achterkant.
Is het dan nog niet geheel oke, komt er id wat anders onder,
maar een beetje BBK set begint rond 3000 euro.
Ik rijdt overigens vooral circuit met deze auto.
Avatar gebruiker
De Sjack
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo jan 12, 2011 9:42
Woonplaats: Naaldwijk

Berichtdoor RallyeRichard » vr jan 14, 2011 13:07

De 6-pots Tarox klauwen op onze Saker Sportscars hebben dezelfde constructie en we hebben hier sinds 2004 nog geen problemen mee gehad. De maatvoering van de gewraakte CL blokken was blijkbaar TE afwijkend waardoor ze konden gaan kantelen.
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor mantaboy » vr jan 14, 2011 14:05

@Eric, ik ben met je eens dat dit niet voor mag komen. Zelf vind ik de CL blokken geweldig, veel beter dan anderen die ik tot nu toe geprobeerd heb. Hoewel ze bij de E30 voor het gevoel er ook vrij los inhangen heb ik verder nog nooit dergelijke problemen ondervonden.

Ik denk inderdaad dat iets betere lipjes en die strip de oplossing kan brengen. Een pen bevestiging zou nog beter zijn.

@Richard, Saker.... :?

Geintje, ik hoor wel meer verhalen over de remblokken bij een Saker. Helaas is het zo dat voor sommige aftermarket remmen sets niet alle blokken leverbaar zijn. Dat is voor mij de reden om met bestaande klauwen van een ander model mijn remsysteem te verbeteren.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: CL remblokken probleem

Berichtdoor De Sjack » vr jan 14, 2011 14:22

Turboboost schreef:Zijn er mensen die problemen ervaren met het feit dat deze blokken geen 'veertjes' hebben zodat ze 'los' in de remklauw zitten?

Het ging mij meer over de reactie hierop,
dat een "los" zittend blok op zich geen probleem is/hoeft te zijn.
Als een remblok steeds weer met snelheid/veel kracht in je klauw staat te rammen, kan er gebeuren wat er nu bij mij aan de hand is.
't is maar een waarschuwing.
Overigens niks dan lof over de CL blokken, ik zou niets anders meer willen.
Avatar gebruiker
De Sjack
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo jan 12, 2011 9:42
Woonplaats: Naaldwijk

Berichtdoor J.P.S. Autosport Parts » wo jan 19, 2011 12:52

Ik heb in de 106 Rallye ook CL blokken zitten en standaard horen er ook veertjes aan maar met de CL nog geen problemen gehad.

Gr,

Jasper
J.P.S. Autosport Parts
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo jan 19, 2011 12:44
Woonplaats: Kedichem


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron