Pagina 1 van 1

CL remblokken probleem

BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2010 19:11
door Turboboost
Er van uitgaande dat er hier wel mensen komen die rijden met CL remblokken :wink: :

Zijn er mensen die problemen ervaren met het feit dat deze blokken geen 'veertjes' hebben zodat ze 'los' in de remklauw zitten?
Zo ja, heeft iemand daar een oplossing voor?
Nu onstaat er tijdens het rijden een klappergeluid omdat de schijf de blokken als het ware wil mee nemen.

Meen mij te herinneren dat ik bij het 205je de veertjes van oude blokken wel eens heb omgezet. Dit is 1,2,3 geen oplossing bij onze e30. :roll:

p.s. handremprobleem wordt nog aan gewerkt. :wink:

BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2010 20:03
door RG-Rallysport
Wij rijden met het race team met dezelfde blokken en wij hebben ook hetzelfde geluid waargenomen maar heeft geen verdere problemen, wij hebben er uiteindelijk ook niks aan gedaan.

We wilden ook eerst kijken of we de veren over konden zetten.

We rijden ook met diverse bmw's

BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2010 21:11
door Jan-Willem
Is het dan ook niet zo dat er warmte vrij komt omdat er constant iets tegen de schijf staat.
Ik heb dit ook ooit mogen ervaren en kan je vertellen dan heb je een stuk sneller last van fading...

BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2010 21:17
door Mark Verhoeven
ff opletten dat het blok niet te veel kan bewegen (van het "raakvlak" van de schijf af), als het slechts een millimeter is (ca) en alleen geluid veroorzaakt is het geen enkel probleem. Toen ik met de N14 reed had ik het idee dat er iets mis was met de remmen, zo klappert dat.... Maar dat is absoluut normaal.

BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2010 21:37
door Berto
goedkoopste oplossing:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2010 22:55
door mantaboy
Jouter, ik rijd zelf met de rc6 voor en achter. Ja, ze klapperen, maar verder remt het altijd. Ik heb zelden fading met deze blokken. Geen zorgen om maken, het is normaal met CL blokken.

BerichtGeplaatst: wo jan 12, 2011 10:05
door De Sjack
Ik kom nu toevallig dit topic tegen,
heb namelijk hetzelfde probleem met CL blokken en leek mij wijzer dit toch even te melden:
Afbeelding
Bij mij zijn de blokken dus uit de remklauw getrokken en zaten vast tegen de bell aan.
De ruimte in de klauw moet niet al te groot worden, anders kunnen de blokken kantelen en in mijn geval de lippen wat de remblok tegenhoudt, krom drukken.
Wel bij te vermelden, ik heb aan de achterkant niets wat de remblok (mede) vasthoudt, dus alleen die lippen moeten de blok op de plaats houden.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 11:42
door mantaboy
Eric, om wat voor auto gaat het? Ik vind de constructie met lipjes nogal fragiel. Normaal is een remzadel compleet gegoten en zal dit verbuigen niet voorkomen. Misschien is het een optie om eens rond te snuffelen voor andere remmen of toch zelf iets betere lipjes maken.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 11:54
door De Sjack
Mantaboy, deze zitten op een impreza.
Klauwen zijn van driverart, is een aftermarket gebeuren,
eigenlijk een "budget" BBK remmenset (van toch nog 1500+ euro), alhoewel dat niet mag bepalen dat het op deze manier kapot mag gaan natuurlijk.

De klauwen worden nu verbeterd, dikkere lipjes en de ruimte in de klauw wordt opgevuld met RVS strips, zodat het blok niet meer kan kantelen.
Daarbij probeer ik er nog een pen doorheen te kunnen schuiven aan de achterkant.
Is het dan nog niet geheel oke, komt er id wat anders onder,
maar een beetje BBK set begint rond 3000 euro.
Ik rijdt overigens vooral circuit met deze auto.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 13:07
door RallyeRichard
De 6-pots Tarox klauwen op onze Saker Sportscars hebben dezelfde constructie en we hebben hier sinds 2004 nog geen problemen mee gehad. De maatvoering van de gewraakte CL blokken was blijkbaar TE afwijkend waardoor ze konden gaan kantelen.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 14:05
door mantaboy
@Eric, ik ben met je eens dat dit niet voor mag komen. Zelf vind ik de CL blokken geweldig, veel beter dan anderen die ik tot nu toe geprobeerd heb. Hoewel ze bij de E30 voor het gevoel er ook vrij los inhangen heb ik verder nog nooit dergelijke problemen ondervonden.

Ik denk inderdaad dat iets betere lipjes en die strip de oplossing kan brengen. Een pen bevestiging zou nog beter zijn.

@Richard, Saker.... :?

Geintje, ik hoor wel meer verhalen over de remblokken bij een Saker. Helaas is het zo dat voor sommige aftermarket remmen sets niet alle blokken leverbaar zijn. Dat is voor mij de reden om met bestaande klauwen van een ander model mijn remsysteem te verbeteren.

Re: CL remblokken probleem

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 14:22
door De Sjack
Turboboost schreef:Zijn er mensen die problemen ervaren met het feit dat deze blokken geen 'veertjes' hebben zodat ze 'los' in de remklauw zitten?

Het ging mij meer over de reactie hierop,
dat een "los" zittend blok op zich geen probleem is/hoeft te zijn.
Als een remblok steeds weer met snelheid/veel kracht in je klauw staat te rammen, kan er gebeuren wat er nu bij mij aan de hand is.
't is maar een waarschuwing.
Overigens niks dan lof over de CL blokken, ik zou niets anders meer willen.

BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2011 12:52
door J.P.S. Autosport Parts
Ik heb in de 106 Rallye ook CL blokken zitten en standaard horen er ook veertjes aan maar met de CL nog geen problemen gehad.

Gr,

Jasper