Bevestiging brandblusser

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Bevestiging brandblusser

Berichtdoor FKrallyteam » zo okt 23, 2011 14:03

Ik hoorde dat de "vaste" brandblusser niet meer met snelsluitingen mag worden vastgezet.

Mag deze dan met grote slangenklemmen worden vastgezet ?

Ik kan er in de regels zo snel niets van terugvinden, alleen dat de bevestiging 25 g moet aankunnen.
FKrallyteam
 
Berichten: 34
Geregistreerd: vr jun 15, 2007 9:34
Woonplaats: Veldhoven

Re: Bevestiging brandblusser

Berichtdoor astra driver » zo okt 23, 2011 14:32

FKrallyteam schreef:Ik hoorde dat de "vaste" brandblusser niet meer met snelsluitingen mag worden vastgezet.

Mag deze dan met grote slangenklemmen worden vastgezet ?

Ik kan er in de regels zo snel niets van terugvinden, alleen dat de bevestiging 25 g moet aankunnen.

wij werden afgekeurd met slangklemmen.
Dus er zitten nu klemmen van een giertank om :wink:
Er moet namelijk een bout door zitten en dat heeft een slangklem niet!
Als je klemmen wilt hebben moet je ff een pm naar mij doen.
astra driver
 
Berichten: 355
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 23:43
Woonplaats: ede

Re: Bevestiging brandblusser

Berichtdoor Lejan » zo okt 23, 2011 14:51

astra driver schreef:wij werden afgekeurd met slangklemmen.
Dus er zitten nu klemmen van een giertank om :wink:
Er moet namelijk een bout door zitten en dat heeft een slangklem niet!
Als je klemmen wilt hebben moet je ff een pm naar mij doen.


dit is ook een slang klem :) en die worden niet alleen bij giertanks gebruikt :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Lejan
 
Berichten: 290
Geregistreerd: ma nov 04, 2002 22:23
Woonplaats: Sint Hubert

Berichtdoor Turboboost » zo okt 23, 2011 16:16

Dit is nou typisch weer zo'n voorbeeld. :?

Bij de keuring van de Challenge dit jaar werd dat reeds meegegeven. "Prima, hoe willen jullie het zien dan?". KNAF-TC-er "als er maar geen snelsluiting op zit". Afijn, kleine moeite om even te wijzigen voorafgaand aan het seizoen en klaar (inderdaad met "slangklemmen").

Vervolgens komt er later het seizoen weer een opmerking over. Maar nog blijft de wijze waarop het uitgevoerd moet worden nog onduidelijk. :?

Zorg dan dat je op de KNAF-site een documentje plaatst met het beoogde type klem (foto'tje) voorafgaand aan het seizoen waarin het anders wordt duidelijk maakt. :twisted: Kleine moeite en voorkomt een hoop frustratie en onndoige kosten (zowel bij ons als de mensen van de TC) bij de mensen die het allemaal wel netjes voor elkaar willen hebben.
Daar kan echt nog winst geboekt worden op een simpele manier... 8)

Overigens denk ik eerder dat klem bevestiging het bij ons (uiteindelijk) eerder zal begeven dan de slangklem. :wink:
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor cvgn » zo okt 23, 2011 16:25

Ik praat nu uit het oog van een official. Hoe moet je in hemelsnaam dat ding los krijgen als er iets gebeurt. Je hebt gewoon een sleutelset nodig.
Is misschien een lompe vraag
Is uit het oogpunt voor als je als equipe uitkomt bij een auto die in de brand staat zoals bv 2 jaar geleden bij Derks op KP Wouw.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor astra driver » zo okt 23, 2011 16:28

Dit is de bevestiging voor de brandblusser die vast in de auto zit! Deze bedien je als official met een rood knopje dat bij de voorruit zit. De handbrandblusser ligt bij de navigator voor de stoel en die is makkelijk los gte maken.
astra driver
 
Berichten: 355
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 23:43
Woonplaats: ede

Berichtdoor cvgn » zo okt 23, 2011 18:11

Ok Dank je Sander. De vraag van mij was: krijg je hem makkelijk los. Weet nog dat bij de crash en brand bij Van Eldik op KP ekkersriijt verschillende teams hun brandblusser hebben gegeven. Als je die eerst met een sleutel los zou moeten maken, is je auto al helemaal weg eer je hem los hebt.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel.
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor RG-Rallysport » zo okt 23, 2011 18:35

cvgn schreef:Ok Dank je Sander. De vraag van mij was: krijg je hem makkelijk los. Weet nog dat bij de crash en brand bij Van Eldik op KP ekkersriijt verschillende teams hun brandblusser hebben gegeven. Als je die eerst met een sleutel los zou moeten maken, is je auto al helemaal weg eer je hem los hebt.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel.


Carine wat Sander bedoelt dat de blusser die vast gezet word met bovenstaande klemmen met bout dus , de blusser is die het blus systeem van de auto voorziet van schuim / poeder. HIERNAAST heeft de navi nog een blusser voor hem meestal die wel met snelsluitingen los gemaakt kan worden :wink:
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor astra driver » zo okt 23, 2011 18:36

cvgn schreef:Ok Dank je Sander. De vraag van mij was: krijg je hem makkelijk los. Weet nog dat bij de crash en brand bij Van Eldik op KP ekkersriijt verschillende teams hun brandblusser hebben gegeven. Als je die eerst met een sleutel los zou moeten maken, is je auto al helemaal weg eer je hem los hebt.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel.

ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Kom maar eens kijken op de service van de euregiorally. Is het makkelijker en beter uit te leggen.
astra driver
 
Berichten: 355
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 23:43
Woonplaats: ede

Berichtdoor RG-Rallysport » zo okt 23, 2011 18:37

astra driver schreef:
cvgn schreef:Ok Dank je Sander. De vraag van mij was: krijg je hem makkelijk los. Weet nog dat bij de crash en brand bij Van Eldik op KP ekkersriijt verschillende teams hun brandblusser hebben gegeven. Als je die eerst met een sleutel los zou moeten maken, is je auto al helemaal weg eer je hem los hebt.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel.

ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Kom maar eens kijken op de service van de euregiorally. Is het makkelijker en beter uit te leggen.


Heb ik het niet goed uitgelegd dan ?? :roll: :wink:
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor astra driver » zo okt 23, 2011 18:39

sorry... had je post nog niet gezien :oops:
astra driver
 
Berichten: 355
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 23:43
Woonplaats: ede

Berichtdoor jos kerremans » zo okt 23, 2011 18:42

Mag je dan ook geen snelsluiting gebruiken , zoals ze al jaren gebruikt worden , met een borgpen ?
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor RG-Rallysport » zo okt 23, 2011 18:46

jos kerremans schreef:Mag je dan ook geen snelsluiting gebruiken , zoals ze al jaren gebruikt worden , met een borgpen ?


Borgpen is geen bout dus vrees van niet , maar waarom wil je je VASTE brandblusser voorzien van een snelsluiting al dan niet met borgpen ?
Ze moeten een klap van 25 G aankunnen als je blusser dus 5 kilo weegt reken maar uit wat voor kracht het spul te voorduren krijgt
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor jos kerremans » zo okt 23, 2011 18:49

Was ook maar een algemene vraag , ik zet ze al 25 jaar vast met een slangklem , dus ik vind het alleen een beetje vreemd dat het nu niet meer mag.
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor RG-Rallysport » zo okt 23, 2011 18:51

jos kerremans schreef:Was ook maar een algemene vraag , ik zet ze al 25 jaar vast met een slangklem , dus ik vind het alleen een beetje vreemd dat het nu niet meer mag.


Tja ....... denk dat de meeste wel je mening zullen delen alleen als men het niet goedkeurd moet je iets he .....
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten