Vragen over ontluchting remsysteem Seat Ibiza Cupra
Geplaatst: ma jan 19, 2015 18:56
Hallo,
Ik loop al een tijdje mee in de rally-wereld en zit bij een rally team hier in de omgeving van Hardenberg.
Nou ben ik zelf monteur maar heb toch een vraag wat betreft de ontluchting van het remsysteem.
Het oude systeem zoals die erin zat waren 2 aparte remcircuits, kruislings gescheiden en met een remkracht verdeler tussen beide circuits.
Nou heb ik dit systeem veranderd, namelijk beide leidingen voor de achterwielen met elkaar verbonden d.m.v. een T-stuk die dus verloopt naar 1 enkele leiding.
Tussen de enkele leiding heb ik een remkrachtverdeler geplaatst, alles 3x ontlucht maar mijn rempedaal blijft sponsig, heb DOT 5.1 gebruikt, nieuw in de verpakking en dus niet los gestaan ivm vocht.
kan het zijn dat de krachten van beide leidingen elkaar tegenwerkt in het T-stuk ?
Ik loop al een tijdje mee in de rally-wereld en zit bij een rally team hier in de omgeving van Hardenberg.
Nou ben ik zelf monteur maar heb toch een vraag wat betreft de ontluchting van het remsysteem.
Het oude systeem zoals die erin zat waren 2 aparte remcircuits, kruislings gescheiden en met een remkracht verdeler tussen beide circuits.
Nou heb ik dit systeem veranderd, namelijk beide leidingen voor de achterwielen met elkaar verbonden d.m.v. een T-stuk die dus verloopt naar 1 enkele leiding.
Tussen de enkele leiding heb ik een remkrachtverdeler geplaatst, alles 3x ontlucht maar mijn rempedaal blijft sponsig, heb DOT 5.1 gebruikt, nieuw in de verpakking en dus niet los gestaan ivm vocht.
kan het zijn dat de krachten van beide leidingen elkaar tegenwerkt in het T-stuk ?