2012 IRC Tour de Corse

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

2012 IRC Tour de Corse

Berichtdoor Aart » do jan 12, 2012 0:27

Wij gaan met een aantal mensen naar Corsica medio mei.
Natuurlijk gaan wij dan ook de IRC Tour de Corse bekijken.

Hebben jullie tips qua locaties???

Aart
Aart

Berichtdoor Dakar89 » do jan 12, 2012 12:44

He jammer, ik ga dit jaar wel naar Corsica, maar in de zomer pas. Voor de rally is hier een handig plaatje http://www.rallybuzz.com/photos/Tour-de ... te_map.jpg, zo te zien is de rally vooral in het noordelijke deel van Corsica.
Dakar89

Berichtdoor Bjorn » do jan 12, 2012 14:27

Vorig jaar was Corsica als ik mij niet vergis de enige rally waarbij de service verplaatst werd gedurende de rally. De eerste dag worden de KP's rond Calvi verreden in het noorden. De tweede dag reed men in het binnenland, rond Corte (iets ten noorden daarvan), en de derde dag deed men de zuidkant van het eiland aan (Ajaccio-Porticcio). De afstand tussen de gedeeltes is telkens een klein anderhalf uur rijden. Rond Ajaccio-Porticcio is er het meeste te vinden qua logement, en maar dan heb je natuurlijk wel wat afstand te overbruggen naar de KP's op dag 1 en 2, al is dit zeker wel doenbaar (dag 1 startte vorig jaar wel maar later in de namiddag).

Om te gaan kijken het je sowiezo weinig keuze aangezien er maar maximum enkele wegen op de klassementsproeven uitkomen. Tenzij je jezelf laat insluiten op de klassementsproef voor de volledige dag.
Bjorn

Berichtdoor Aart » di feb 21, 2012 14:46

Dit jaar gaat men van op dag 1 van Ajaccio naar Calvi; dag 2 van Calvi naar Corte naar Bastia; dag 3 een aantal proeven rond Bastia

Ben reuze benieuwd naar de uiteindelijke route.
Aart

Keer terug naar Wedstrijden