WRC Rally van Japan

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

WRC Rally van Japan

Berichtdoor Humphrey » do sep 29, 2005 11:02

Van Pitstop.tv:

---
WRC Japan - Besttijd voor Atkinson in shakedown
09:20 29-09-2005

De Australiër Chris Atkinson heeft de beste tijd geklokt tijdens de shakedown voor de WK-rally van Japan. Met zijn parcourskennis was Atkinson bijna 4 seconden sneller dan Subaru-teamgenoot Petter Solberg.

Atkinson rijdt niet verloren op de proeven van de Japanse rally, die vorig jaar voor het eerst aan het WK werd toegevoegd en die voorheen bekend was als de rally van Hokkaido. De Australiër nam twee keer deel aan de Hokkaido en stond vorig jaar in de WK-proef aan de start met een Suzuki Ignis S1600.

Atkinson: "De rally van Japan is mijn tweede thuisrally. Ik ken de wegen en de omstandigheden goed. Ik heb hier de afgelopen twee jaar deelgenomen en we hebben hier ook goed gereden. Vorig jaar zette ik op de meeste proeven de beste tijd neer (in Super 1600 nvdr.). In 2004 lag het parcours er zeer verraderlijk bij in de vochtige omstandigheden. Dit jaar zou het droog kunnen blijven en dat zal het karakter van de proeven veranderen."

De Subaru-teamleiding heeft Atkinson onder druk gezet. De Aussie moet in Japan scoren voor Subaru, dat in het merken-WK volop in gevecht is met Ford voor de derde plaats. Ford ligt 4 punten voor op Subaru.

Sébastien Loeb, die in Japan derde moet worden om wereldkampioen te worden, klokte met zijn Citroën de vijfde tijd op 6 tienden van teammaat François Duval. Met co Sven Smeets was Duval derde.

Daniel Carlsson, die bij Peugeot Markko Martin vervangt, zette de achtste tijd neer. Martin slaat Japan over na de crash van twee weken terug in Wales, die het leven kostte van zijn co Michael Park.

De officieuze tijden:
1. Atkinson Subaru 3:06.6
2. Solberg Subaru 3:10.3
3. Duval Citroën 3:10.5
4. Grönholm Peugeot 3:10.6
5. Loeb Citroën 3:11.1
= Schwarz Skoda 3:11.1
7. Hirvonen Skoda 3:11.6
8. Carlsson Peugeot 3:11.7
9. Gardemeister Ford 3:12.2
10. Rovanpera Mitsubishi 3:12.4
11. Galli Mitsubishi 3:13.8
= Warmbold Ford 3:13.8
13. Kresta Ford 3:14.6
14. Panizzi Mitsubishi 3:15.8
15. Sola Ford 3:16.1
(pba)
© pitstop.tv

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor Super 1600 » do sep 29, 2005 11:06

Atkinson zal ook wel moeten. Ze hebben hem bij Subaru een beetje onder druk gezet.
Terecht vind ik, want hij heeft dit seizoen toch niet echt iets laten zien tot nu toe.
Super 1600

Berichtdoor SWRT » zo okt 02, 2005 14:24

k vind het wel beetje saai worden zo. Is kijken bij wie loeb volgend seizoen gaat tekenen :shock:. Is kijken of hij dan ook zo kan domineren. K heb al gehoord dat hij miss bij Ford wou tekenen

Groeten Thijs
SWRT

Solberg

Berichtdoor Humphrey » ma okt 03, 2005 9:52

Wat een tranendal van Solberg.
Heb er met een draai in de maag naar zitten kijken.
En z'n haar wordt langer en langer..

Maarr, deze emoties, samen met die van Rovenpera na zijn problemen bij de start, zijn goed voor de populariteit van de sport. Denk ik.

De koelheid van Loeb is dat niet? Er is praktisch geen Fransman/Fransvrouw die de naam Sebastien Loeb niet kent, zo viel mij afgelopen weekend op. Iedereen daar volgt het of hij wint of kampioen wordt, ja of nee.

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor David Westenbrink » ma okt 03, 2005 10:01

Ik heb een Fransoos in mijn projectgroep en die heeft zelfs een Loeb petje :P
David Westenbrink

Re: Solberg

Berichtdoor Wolter » ma okt 03, 2005 10:51

Humphrey schreef:De koelheid van Loeb is dat niet? Er is praktisch geen Fransman/Fransvrouw die de naam Sebastien Loeb niet kent, zo viel mij afgelopen weekend op. Iedereen daar volgt het of hij wint of kampioen wordt, ja of nee.

DOEI, Humphrey

Fransen --> Nationalistisch.
Ik denkt rouwens dat zoiets ook aan de orde is als er een Nederlander zo goed in het WRC bezig is.
Wolter

Berichtdoor SylviaVisser » ma okt 03, 2005 11:24

En z'n haar wordt langer en langer..

zelfde kapper als Wevers :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Haar

Berichtdoor Humphrey » ma okt 03, 2005 13:27

Met als verschil dat Wevers wél wint!
(in Nederland dan)

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor erikjan » ma okt 03, 2005 13:45

David Westenbrink schreef:Ik heb een Fransoos in mijn projectgroep en die heeft zelfs een Loeb petje :P

Ik heb anders op de middelste hoofdsteun van de achterbank ook altijd een Citroen WRC petje :wink:
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Re: Solberg

Berichtdoor Hein » ma okt 03, 2005 13:49

Wolter schreef:
Humphrey schreef:De koelheid van Loeb is dat niet? Er is praktisch geen Fransman/Fransvrouw die de naam Sebastien Loeb niet kent, zo viel mij afgelopen weekend op. Iedereen daar volgt het of hij wint of kampioen wordt, ja of nee.

DOEI, Humphrey

Fransen --> Nationalistisch.
Ik denkt rouwens dat zoiets ook aan de orde is als er een Nederlander zo goed in het WRC bezig is.

Fransen zijn nationalistisch. Ja. Eens. Maar vergeet niet dat Fransen een enorme autosport cultuur hebben. Net zo groot als Britten, Italianen en Duitsers. Dus verbaast het mij helemaal niks dat de naam Loeb bij vrijwel iedere Fransoos bekend is.

Je laatste opmerking waag ik te betwijfelen. Autosport in Nederland en zeker rally is voor een selecte groep liefhebbers en beoefenaars. De enige tak die er bovenuit komt is F1 en dat is alleen maar omdat er tegenwoordig 2 Nederlanders in rond rijden.

Mocht het zo zijn dat er een Nederlander goed zou presteren in een WK dan krijg je i.m.o. een "Honkbaleffect": we doen het goed en dus vinden we het leuk. Daarna zakt de hele zaak weer snel de vergetelheid in.
Be yourself, there are too many others
Hein

Bos haar

Berichtdoor Humphrey » ma okt 03, 2005 16:00

Denk idd niet dat Solberg de rally van Engeland als winst zag.. :roll:

DOEI, Humphrey
Humphrey

Keer terug naar Wedstrijden