LG Almere Rallysprint

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Niels2 » vr jan 26, 2007 16:57

Holkers schreef:
JoostS schreef:En zoveel moeite is het niet om even een vliegtuigje een dag of twee over te laten vliegen :wink: Zo groot is Almere nu ook weer niet.

Nee, het is de moeite niet. Maar de hoeveelheid foto's plus al het stitch werk is echt enorm (en dus ook enorm duur)

Foto's, in elkaar gevlochten zijn vast wel op te vragen bij het Kadasterrrrrrrr. Die hebben voor het GBKN (grootschalige basiskaart nederland) heel NL gefotografeerd.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor YellowLeonVT » vr jan 26, 2007 22:28

Niels2 schreef:Foto's, in elkaar gevlochten zijn vast wel op te vragen bij het Kadasterrrrrrrr. Die hebben voor het GBKN (grootschalige basiskaart nederland) heel NL gefotografeerd.

Wanneer was die fotovlucht van het kadaster dan ?? Dit soort foto's worden echt niet zomaar uitgegeven..

De goedkoopste oplossing is google. Je kunt aan markelo wel zien dat de foto's niet echt up to date zijn..

Sommige gemeentes laten van hun grondgebied wel eens luchtfoto's maken.. Dit is echter een kostbare zaak! Meestal doet men dit als men er gebruik kan van maken voor verschillende projecten.. bv. een project als almere in kaart, tevens controle op illegale bouw etc. Kan me dus goed voorstellen dat Almere een fotovlucht heeft laten uitvoeren als start van de ontsluiting van Almere in kaart. De software er omheen zal men zelf wel ontwikkeld hebben..

Je ziet het gauw genoeg.. Een beetje plaatselijke kennis kan al genoeg zijn om de datum van fotovlucht te achterhalen..
YellowLeonVT

Berichtdoor Martindj » vr jan 26, 2007 22:47

Hallo, allemaal, ik zal je zeggen dat ze op het bouwterein wel aan het bouwen zijn maar er nog genoeg onverhard is om de rally over te laten gaan. Ik kan het weten ben van de week nog even wezen kijken.
Ik woon zelf namelijk in almere.
groeten Martin
Martindj

Berichtdoor Niels2 » vr jan 26, 2007 23:18

YellowLeonVT schreef:
Niels2 schreef:Foto's, in elkaar gevlochten zijn vast wel op te vragen bij het Kadasterrrrrrrr. Die hebben voor het GBKN (grootschalige basiskaart nederland) heel NL gefotografeerd.

Wanneer was die fotovlucht van het kadaster dan ?? Dit soort foto's worden echt niet zomaar uitgegeven..

Is de gemeente Arnhem dan zomaar iemand? Geen idee wanneer die foto's zijn gemaakt. Uit de layer info van de bestanden kan je iig wel halen hoe ze bij het GBKN aan die data zijn gekomen en 1 van da manieren is via luchtfoto's (andere zijn verschillende manieren van inmeten).
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor official No. 27768 » za jan 27, 2007 18:03

Niels2 schreef: (andere zijn verschillende manieren van inmeten).

Wij noemen dat GIS (Geografische Informatie Systemen) en gebruiken daarvoor o.a. het programma ArcGIS.
Via scannen, intekenen en verschillende rekenmethodes kan je zo meerdere layers vormen. (kost veel tijd & geld maar is wel handig)
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden