WRC Rally of Wales GB

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

WRC Rally of Wales GB

Berichtdoor Aart » wo jul 01, 2009 18:04

Hoi,

Ik ben van plan om met een groep Nederlandse Marshals af te reizen naar de Rally of Wales GB.
Niet als toerist (beetje wel) maar als Marshals!

De plannen zijn om woensdagmiddag 21-10 naar Bristol te vliegen en daar vervoer huren en af te reizen naar Wales; in de buurt van Sennybridge.

Donderdag 22-10 doen wij de shakedown en kunnen daarna de service en ceremoniele start bijwonen.

Vrijdagochtend 23-10 om een uur of 3 je bedje uit en naar de eerste proef.
Waarschijnlijk gaan wij KP 3/6 Myherin doen.
's middags laat weer naar de slaapplek en pub bezoek.

Zaterdagochtend 24-10 om ongeveer 4 uur het bed uit en naar Crychan.
Deze kp ligt op een half uurtje rijden.
's middags weer een bezoekje aan...

Bij de WRC wedstrijden dienen alle officials en marshals 5 uur voor de 1e deelnemer op hun post te staan.
Dit komt doordat o.a. gravelcars en vele andere officials de proeven voorverkennen voor de teams, op veiligheid keuren etc etc.
Al met al sta je dus ruim 12 uur op een baanpost in de bossen van Wales.

Zondag 25-10 gaan wij terug richting Bristol en vertrekken wij om 15:00 uur naar Schiphol, waar wij rond 17:30 uur aankomen.
Afscheid nemen en iedereen uitzwaaien!

Het kostenplaatje zal ongeveer rond de Euro 400,- p.p. liggen.

Indien je interesse hebt, dan kun je je bij mij aanmelden.
Kijk op de autosportief website onder bestuur en je ziet mijn mailadres.

Je moet natuurlijk wel beschikken over een KNAF officiallicentie en vaardig zijn in de Engelse taal; zowel spreken, lezen en schrijven :-)

Graag op korte termijn aanmelden i.v.m. het bespreken van locaties etc.

Greetz,

Aart
Aart

Berichtdoor gschutten » di jul 07, 2009 11:27

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot de Wales Rally GB van dit jaar. Ik zit er aan te denken om daar naar toe te gaan, maar omdat het mijn eerste keer is, zoek ik zoveel mogelijk info. Helaas staat er op dit moment nog erg weinig op de website van de rally, dus daar kan ik weinig vinden.

Ten eerste heb ik vraag met de reis er naar toe en weer terug naar Hellendoorn. Is het handiger om te vliegen en daar een auto te huren, of met de boot/trein en dan verder zelf te rijden?

Wat is een centrale plaats om te overnachten, waarbij je niet al te ver van de service in Swansea en de proeven zit?

Ik neem aan dat er toegangskosten wordt geheven, weet iemand hoeveel dit is voor een compleet weekend?

Als iemand verder nog tips heeft of dingen waar van je denkt, hé dat is handig om te weten, dan hoor/lees ik die graag.

Alvast bedankt!

Gertjan
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor Niels2 » di jul 07, 2009 12:12

gschutten schreef:Ik heb een aantal vragen met betrekking tot de Wales Rally GB van dit jaar. Ik zit er aan te denken om daar naar toe te gaan, maar omdat het mijn eerste keer is, zoek ik zoveel mogelijk info. Helaas staat er op dit moment nog erg weinig op de website van de rally, dus daar kan ik weinig vinden.
Komt nog wel, meestal genoeg info te vinden.

gschutten schreef:Ten eerste heb ik vraag met de reis er naar toe en weer terug naar Hellendoorn. Is het handiger om te vliegen en daar een auto te huren, of met de boot/trein en dan verder zelf te rijden?
Ben nu 2x met het vliegtuig gegaan en dan een auto gehuurd. Meestal sluit de vlucht terug mooi aan op het eind van de rally.

gschutten schreef:Wat is een centrale plaats om te overnachten, waarbij je niet al te ver van de service in Swansea en de proeven zit?
Heb de proeven nog niet gezien, maar bij Swansea in de buurt zit je wel goed. Moesten alleen vorig jaar +2uur rijden naar de proeven van vrijdag. Zaterdag, zondag en de shakedown waren allemaal binnen het uur.

gschutten schreef:Ik neem aan dat er toegangskosten wordt geheven, weet iemand hoeveel dit is voor een compleet weekend?
Ongeveer 100 euro kost het dacht ik, is een dure gast, en weinig kans dat je zonder ticket op de proeven komt. Vrijwel alles is op prive terrein en hermetisch afgesloten.

gschutten schreef:Als iemand verder nog tips heeft of dingen waar van je denkt, hé dat is handig om te weten, dan hoor/lees ik die graag.
Bereid je maar voor op klote weer ;-) En aan de linker kant van de weg rijden is ook handig :wink:
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor AC » di jul 07, 2009 13:22

gschutten schreef:Ik heb een aantal vragen met betrekking tot de Wales Rally GB van dit jaar. Ik zit er aan te denken om daar naar toe te gaan, maar omdat het mijn eerste keer is, zoek ik zoveel mogelijk info. Helaas staat er op dit moment nog erg weinig op de website van de rally, dus daar kan ik weinig vinden.

Ten eerste heb ik vraag met de reis er naar toe en weer terug naar Hellendoorn. Is het handiger om te vliegen en daar een auto te huren, of met de boot/trein en dan verder zelf te rijden?

Wat is een centrale plaats om te overnachten, waarbij je niet al te ver van de service in Swansea en de proeven zit?

Ik neem aan dat er toegangskosten wordt geheven, weet iemand hoeveel dit is voor een compleet weekend?

Als iemand verder nog tips heeft of dingen waar van je denkt, hé dat is handig om te weten, dan hoor/lees ik die graag.

Alvast bedankt!

Gertjan

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?t=3415
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor gschutten » di jul 07, 2009 15:05

Niels2 schreef:
Komt nog wel, meestal genoeg info te vinden.

gschutten schreef:Ten eerste heb ik vraag met de reis er naar toe en weer terug naar Hellendoorn. Is het handiger om te vliegen en daar een auto te huren, of met de boot/trein en dan verder zelf te rijden?
Ben nu 2x met het vliegtuig gegaan en dan een auto gehuurd. Meestal sluit de vlucht terug mooi aan op het eind van de rally.

gschutten schreef:Wat is een centrale plaats om te overnachten, waarbij je niet al te ver van de service in Swansea en de proeven zit?
Heb de proeven nog niet gezien, maar bij Swansea in de buurt zit je wel goed. Moesten alleen vorig jaar +2uur rijden naar de proeven van vrijdag. Zaterdag, zondag en de shakedown waren allemaal binnen het uur.

gschutten schreef:Ik neem aan dat er toegangskosten wordt geheven, weet iemand hoeveel dit is voor een compleet weekend?
Ongeveer 100 euro kost het dacht ik, is een dure gast, en weinig kans dat je zonder ticket op de proeven komt. Vrijwel alles is op prive terrein en hermetisch afgesloten.

gschutten schreef:Als iemand verder nog tips heeft of dingen waar van je denkt, hé dat is handig om te weten, dan hoor/lees ik die graag.
Bereid je maar voor op klote weer ;-) En aan de linker kant van de weg rijden is ook handig :wink:

Hee Niels bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee...

AC schreef:

Alvast bedankt!

Gertjan

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?t=3415

Ook Robert bedankt voor de link, had er zelf nog niet aangedacht.
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor Aart » wo jul 22, 2009 12:43

Momenteel blijft de teller op 10 personen staan.

Voorlopige planning:

Dag 1 Shakedown (kijken)
Dag 2 Myherin
Dag 3 Crychan
Aart

Wales 2009

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » do jul 23, 2009 17:20

Is er al meer info over de wedstrijd dit jaar? Las sowieso dat de showproef in het Millenium Stadium in Cardiff er dit jaar niet inzit. Tevens is het servicepark in Cardiff en niet in Swansea! Weet iemand of er dit jaar nederlandse rijders de overtocht maken? En waar is de shakedown? Net als vorig jaar in de buurt van Tircoed net boven Swansea? Wij hebben de boottocht en hotel alweer geboekt! Gaan met eigen auto, dieseltje, vind ik persoonlijk een stuk leuker dan met vliegtuig!!
Mark Nieuwenhoven

Re: Wales 2009

Berichtdoor Wim Salabim » do jul 23, 2009 20:12

Mark Nieuwenhoven schreef:vind ik persoonlijk een stuk leuker dan met vliegtuig!!

Vliegtuig was afgelopen jaar ook wel leuk! Zat een stuk onverhard in met wat jumps!!! :oops:

EDIT: zoiets noemen ze ook wel turbulentie :wink:
Wim Salabim

Berichtdoor Pascal Meijs » vr jul 24, 2009 20:52

Een tip van een Wales-veteraan (sort of): voor ons was de meest voordelige manier van transport een dagretour boeken met de eurotunnel. Je moet dan zowel een dagretour boeken voor de heen- alsmede de terugreis. Volgens mij ben je dan klaar voor ca. 2 x 66 euro.

Succes en veel plezier in Wales. Absoluut één van de wedstrijden waar je bij moet zijn geweest (danwel aan meegedaan moet hebben).
Pascal Meijs

Berichtdoor Aart » zo jul 26, 2009 20:09

Inderdaad goedkoopst met de Eurotunnel trein.
Eerst 4 uur rijden vanuit Wales naar de tunnel.
Uurtje of 2 zoet met de trein
Maar ja, dan nog wel even 6 uurtjes rijden naar huis.
Aart

Berichtdoor Jaap Sinke » zo jul 26, 2009 20:31

Aart schreef:Inderdaad goedkoopst met de Eurotunnel trein.

En dat bij voorkeur meteen na het open gaan van Parc Ferme.
Dus dan is het:
Eerst 8 uur door het bos rijden. Dan 1 uur zo hard mogelijk met het rechter achterwiel er nog half schuin onder naar Cardiff. 1,5 uur bier drinken in de Pub naast Cardiff Stadium. 4 uur naar de tunnel. Te laat aankomen en daar 3 uur moeten wachten. 6 uur vast staan in de tunnel onder de zeebodem met het alarm aan. 2 uur rijden naar Antwerpen. Daar de ochtendspits in rijden. Die helemaal mee nemen naar NL en dan fris in je race-overall op de zaak verschijnen voor een belangrijke presentatie. Dat kan ook.

Groeten Jaap Sinke
Jaap Sinke

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jul 26, 2009 21:25

Jaap Sinke schreef:
Aart schreef:Inderdaad goedkoopst met de Eurotunnel trein.

En dat bij voorkeur meteen na het open gaan van Parc Ferme.
Dus dan is het:
Eerst 8 uur door het bos rijden. Dan 1 uur zo hard mogelijk met het rechter achterwiel er nog half schuin onder naar Cardiff. 1,5 uur bier drinken in de Pub naast Cardiff Stadium. 4 uur naar de tunnel. Te laat aankomen en daar 3 uur moeten wachten. 6 uur vast staan in de tunnel onder de zeebodem met het alarm aan. 2 uur rijden naar Antwerpen. Daar de ochtendspits in rijden. Die helemaal mee nemen naar NL en dan fris in je race-overall op de zaak verschijnen voor een belangrijke presentatie. Dat kan ook.

Groeten Jaap Sinke

Tja soms zit het mee en soms zit het tegen :lol:
TWENGELTJE

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » ma aug 10, 2009 17:59

Zou leuk zijn als er een paar Nederlanders meerijden. Word over gesproken dat het de laatste keer in Wales is, volgend jaar in Noord-Engeland. Niet zo handig voor degene die met de auto gaan!
Mark Nieuwenhoven

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » ma sep 28, 2009 9:48

Heb begrepen dat de familie Kuipers komt rijden in Wales, al meer bekend?
Mark Nieuwenhoven

Berichtdoor Jeffrey » ma sep 28, 2009 10:05

Mark Nieuwenhoven schreef:Heb begrepen dat de familie Kuipers komt rijden in Wales, al meer bekend?

ja ;)
Jeffrey

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden