Schutte Informatisering Hellendoorn Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor David Westenbrink » ma sep 26, 2011 7:44

Straks krijgen we dit! Mooi toch ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ZsGTBWmN41s
David Westenbrink

Berichtdoor official29111 » ma sep 26, 2011 7:49

Holkers schreef:Toch is het wel een voorbeeld van Nederlands polderen. Er zijn een aantal mensen met wagens die nergens in een klasse passen, illegaal zijn volgens de huidige regels. Dus laten we als Nederlanders een klasse uitvinden zodat deze kunnen rijden. Natuurlijk zijn die allemaal veilig met de hedendaagse rolkooien en HANS systemen, maar neem je de essentie van een sport niet weg door dit toe te staan? Hebben we de groep B niet afgeschaft vele jaren geleden? De stelling dat iets veilig is, wil nog niet zeggen dat het verantwoord is om mee te rijden, kijk maar naar de GT klasse waarin alleen de heel erg ervaren mensen mee mogen rijden. Die Porsche is veilig, zit een rolkooi in uit 2011 bij wijze van spreken, maar het gevaar is de handeling. Datzelfde gevaar breng je mee bij 'zelfbouw'/'uitbouw'/'opbouw' wagens.

Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat de bewuste M3 van Haverkate eigenlijk meer is dan Ger aankan. Hij rijdt er gelukkig verstandig mee en dat en dat zegt wat over het gezonde verstand van Ger. Maar er zullen in die klasse mogelijk ook mensen rijden die dat besef minder hebben. En dan kun je wel een veilige gekeurde rolkooi hebben maar je moet er niet aan denken hoe hard het metaal dat om die rolkooi heen gebouwd is aankomt als een (niet zo ervaren piloot) op een drukke proef als zeg maar Nötter op een recht stuk onverhard haaks rechtsaf het publiek inschuift door een stuurfout. Toch kan ik als petrolhead niet ontkennen dat zon nieuwe klasse aansprekend klinkt. Natuurlijk is het veiliger dat de groep-B is afgeschaft maar de meest bekenen rallyfilmpjes op youtube gaan toch over deze periode.....
official29111

Berichtdoor erikjan » ma sep 26, 2011 8:02

David Westenbrink schreef:Straks krijgen we dit! Mooi toch ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ZsGTBWmN41s

oops,

laat die auto nu net dit jaar gecrashed zijn, de rijder is daarbij overleden...
erikjan

Berichtdoor Hans16V » ma sep 26, 2011 8:28

official29111 schreef:
Holkers schreef:Toch is het wel een voorbeeld van Nederlands polderen. Er zijn een aantal mensen met wagens die nergens in een klasse passen, illegaal zijn volgens de huidige regels. Dus laten we als Nederlanders een klasse uitvinden zodat deze kunnen rijden. Natuurlijk zijn die allemaal veilig met de hedendaagse rolkooien en HANS systemen, maar neem je de essentie van een sport niet weg door dit toe te staan? Hebben we de groep B niet afgeschaft vele jaren geleden? De stelling dat iets veilig is, wil nog niet zeggen dat het verantwoord is om mee te rijden, kijk maar naar de GT klasse waarin alleen de heel erg ervaren mensen mee mogen rijden. Die Porsche is veilig, zit een rolkooi in uit 2011 bij wijze van spreken, maar het gevaar is de handeling. Datzelfde gevaar breng je mee bij 'zelfbouw'/'uitbouw'/'opbouw' wagens.

Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat de bewuste M3 van Haverkate eigenlijk meer is dan Ger aankan. Hij rijdt er gelukkig verstandig mee en dat en dat zegt wat over het gezonde verstand van Ger. Maar er zullen in die klasse mogelijk ook mensen rijden die dat besef minder hebben. En dan kun je wel een veilige gekeurde rolkooi hebben maar je moet er niet aan denken hoe hard het metaal dat om die rolkooi heen gebouwd is aankomt als een (niet zo ervaren piloot) op een drukke proef als zeg maar Nötter op een recht stuk onverhard haaks rechtsaf het publiek inschuift door een stuurfout. Toch kan ik als petrolhead niet ontkennen dat zon nieuwe klasse aansprekend klinkt. Natuurlijk is het veiliger dat de groep-B is afgeschaft maar de meest bekenen rallyfilmpjes op youtube gaan toch over deze periode.....

Dus elke WRC rijder is beter dan de boerenlul die een opel ,bmw,volvo enz bestuurd.
Doe ff normaal met elkaar.
Hans16V

Berichtdoor kraats » ma sep 26, 2011 9:13

Hans16V schreef:
official29111 schreef:

Dus elke WRC rijder is beter dan de boerenlul die een opel ,bmw,volvo enz bestuurd.

Nou dat lees ik nergens, hoor! Maar als je rally wilt rijden met een niet rallyauto, mag dat niet. Zo simpel is het gewoon. Het gaat hierbij niet om wat we mooi vinden of wat voor andersoortige emoties anderen erbij hebben. Het gaat om regels.

Iedereen die een licentie haalt weet dit.
Je mag ook geen Formule 1 rijden met een DTM auto, terwijl dit niet eens veel langzamer gaat. Maar ook niet met een andersoortig straatvoertuig dat sneller is.
Daar heb ik nog nooit iemand over horen zeuren. En hier is het niet anders. Als men graag in een Ascone of een MKII wil rijden wordt daar niemand minder van. En zeker niet zolang je je aan de regels, lees homologaties, houdt.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Holkers » ma sep 26, 2011 9:34

Hans16V schreef:Dus elke WRC rijder is beter dan de boerenlul die een opel ,bmw,volvo enz bestuurd.

Kun je ook beschaafd commentaar leveren? Discussie is prima, maar als een Wilders lopen roeptoeteren kan ook niet de bedoeling zijn
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor autosport-media » ma sep 26, 2011 9:44

Als de een in een Ascona wilt rijden, omdat hij daar veel fun mee heeft en de andere weer veel schik heeft met een WRC. Wie houdt ze tegen om dat niet te doen. Over het budgetgebeuren raak je toch nooit uitgesproken.

Schik hebben is toch wel het belangrijkste neem ik aan ...
autosport-media

Berichtdoor erikjan » ma sep 26, 2011 9:53

hobby's kosten geld, en een ieder bepaalt voor zichzelf hoeveel

;-)
erikjan

Berichtdoor official29111 » ma sep 26, 2011 10:25

Nee Hans, dat heb ik niet gezegd. Ik ben me er zelfs terdege van bewust dat er in Nederland een aantal rijders zijn die vooraan meerijden omdat ze enorme beudgetten hebben, en dat er (zoals jij zegt), boeren zijn die, als ze in een WRC zouden stappen het halve veld zoek zouden rijden. Ik heb niemand af willen zeiken en dat volgens mij ook niet gedaan.
official29111

Berichtdoor Hans16V » ma sep 26, 2011 10:33

official29111 schreef:

Nee Hans, dat heb ik niet gezegd. Ik ben me er zelfs terdege van bewust dat er in Nederland een aantal rijders zijn die vooraan meerijden omdat ze enorme beudgetten hebben, en dat er (zoals jij zegt), boeren zijn die, als ze in een WRC zouden stappen het halve veld zoek zouden rijden. Ik heb niemand af willen zeiken en dat volgens mij ook niet gedaan.

Ok,ik was zelf een beetje over de zeik hier over (zand er over) :) .
Ik hoop dat we volgend jaar leuk kunnen rijden met deze groep.
Hans16V

Berichtdoor ijsbeer » ma sep 26, 2011 11:12

Ah, gewoon Fiat Panda Cup oprichten... :shock:
Daar zit iedereen wel op te wachten...

Of toch niet? Andere discussie paar jaar geleden (Opel Astra/Kadett) cup om de strijd gelijk te houden...

Maar ff zonder dollen. Jullie maken je zo druk en de speculaties zijn al losgebarsten zonder het reglement door gelezen te hebben die volgens mij nog niet vrijgegeven is. Wie zegt dat ie niet zodannig aangepast is dat je op een beperkte wijze "door kan gaan" met "upgraden" (ik zal het maar zo noemen) van je Rally auto.

Ik persoonlijk vind het een aanwinst voor de Nederlandse Rallysport. Ik durf te wedden dat je dan eindelijk meer auto's terug ziet in Nederland die al jaren in België, Duitsland, whatever rijden.
En wat denken jullie van Belgen en/of Duitsers voor wie het ook aantrekkelijker wordt om in Nederland te starten nu hun bolide's wel legaal mogen starten? Heeft daar iemand al over nagedacht?
ijsbeer

Berichtdoor official29111 » ma sep 26, 2011 11:23

Men zou er toch ook voor kunnen kiezen om eventuele inschrijvers in deze nieuwe klasse te selecteren op hun palmares? Net zoals de regel is dat je eerst een aantal sprints, sorry :oops: ik bedoel: short-rallies, rijdt voordat je rallies mag rijden zou je dus ook een minmaal aantal verreden rallies als criterium kunnen stellen??

Ik bedoel laten we vooral niet roomser zijn dan de paus, Zandvoort verwelkomt elk jaar de Euroboss serie. Dat is een groep rijke stinkerds die er hobby van hebben gemaakt om oude F1 wagens af te raggen. Sommige in originele specs en andere met bijv. een Judd v10 met nog altijd zo'n 700 PK op de achterslickjes

Slick :shock:
official29111

Berichtdoor erikjan » ma sep 26, 2011 11:23

idd Alex,

ik zou de winnaar van Gronegau 2011 graag eens in NL zien rijden met z'n Ascona 400 !

@ Han,

in die EuroBoss serie zitten ook soms heren die hun sporen in de NL rallysport hebben verdiend !
erikjan

Berichtdoor lubbers33 » ma sep 26, 2011 12:01

zo de eerste bekeuring is binnen van zaterdag 17 sept, haha overschrijding van de maximum snelheid met 6 kilometer hoezo miereziften.
lubbers33

Berichtdoor WRC fan » ma sep 26, 2011 12:06

Haha, ik had een snelheidsovertreding van 9 km. Waar ben je geflitst? Op de Ommerweg in Hellendoorn waar je maar 50 mocht?
WRC fan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden