http://www.youtube.com/watch?v=ZsGTBWmN41s
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Holkers schreef:Toch is het wel een voorbeeld van Nederlands polderen. Er zijn een aantal mensen met wagens die nergens in een klasse passen, illegaal zijn volgens de huidige regels. Dus laten we als Nederlanders een klasse uitvinden zodat deze kunnen rijden. Natuurlijk zijn die allemaal veilig met de hedendaagse rolkooien en HANS systemen, maar neem je de essentie van een sport niet weg door dit toe te staan? Hebben we de groep B niet afgeschaft vele jaren geleden? De stelling dat iets veilig is, wil nog niet zeggen dat het verantwoord is om mee te rijden, kijk maar naar de GT klasse waarin alleen de heel erg ervaren mensen mee mogen rijden. Die Porsche is veilig, zit een rolkooi in uit 2011 bij wijze van spreken, maar het gevaar is de handeling. Datzelfde gevaar breng je mee bij 'zelfbouw'/'uitbouw'/'opbouw' wagens.
David Westenbrink schreef:Straks krijgen we dit! Mooi toch![]()
http://www.youtube.com/watch?v=ZsGTBWmN41s
official29111 schreef:Holkers schreef:Toch is het wel een voorbeeld van Nederlands polderen. Er zijn een aantal mensen met wagens die nergens in een klasse passen, illegaal zijn volgens de huidige regels. Dus laten we als Nederlanders een klasse uitvinden zodat deze kunnen rijden. Natuurlijk zijn die allemaal veilig met de hedendaagse rolkooien en HANS systemen, maar neem je de essentie van een sport niet weg door dit toe te staan? Hebben we de groep B niet afgeschaft vele jaren geleden? De stelling dat iets veilig is, wil nog niet zeggen dat het verantwoord is om mee te rijden, kijk maar naar de GT klasse waarin alleen de heel erg ervaren mensen mee mogen rijden. Die Porsche is veilig, zit een rolkooi in uit 2011 bij wijze van spreken, maar het gevaar is de handeling. Datzelfde gevaar breng je mee bij 'zelfbouw'/'uitbouw'/'opbouw' wagens.
Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat de bewuste M3 van Haverkate eigenlijk meer is dan Ger aankan. Hij rijdt er gelukkig verstandig mee en dat en dat zegt wat over het gezonde verstand van Ger. Maar er zullen in die klasse mogelijk ook mensen rijden die dat besef minder hebben. En dan kun je wel een veilige gekeurde rolkooi hebben maar je moet er niet aan denken hoe hard het metaal dat om die rolkooi heen gebouwd is aankomt als een (niet zo ervaren piloot) op een drukke proef als zeg maar Nötter op een recht stuk onverhard haaks rechtsaf het publiek inschuift door een stuurfout. Toch kan ik als petrolhead niet ontkennen dat zon nieuwe klasse aansprekend klinkt. Natuurlijk is het veiliger dat de groep-B is afgeschaft maar de meest bekenen rallyfilmpjes op youtube gaan toch over deze periode.....
Hans16V schreef:official29111 schreef:Holkers schreef:Toch is het wel een voorbeeld van Nederlands polderen. Er zijn een aantal mensen met wagens die nergens in een klasse passen, illegaal zijn volgens de huidige regels. Dus laten we als Nederlanders een klasse uitvinden zodat deze kunnen rijden. Natuurlijk zijn die allemaal veilig met de hedendaagse rolkooien en HANS systemen, maar neem je de essentie van een sport niet weg door dit toe te staan? Hebben we de groep B niet afgeschaft vele jaren geleden? De stelling dat iets veilig is, wil nog niet zeggen dat het verantwoord is om mee te rijden, kijk maar naar de GT klasse waarin alleen de heel erg ervaren mensen mee mogen rijden. Die Porsche is veilig, zit een rolkooi in uit 2011 bij wijze van spreken, maar het gevaar is de handeling. Datzelfde gevaar breng je mee bij 'zelfbouw'/'uitbouw'/'opbouw' wagens.
Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat de bewuste M3 van Haverkate eigenlijk meer is dan Ger aankan. Hij rijdt er gelukkig verstandig mee en dat en dat zegt wat over het gezonde verstand van Ger. Maar er zullen in die klasse mogelijk ook mensen rijden die dat besef minder hebben. En dan kun je wel een veilige gekeurde rolkooi hebben maar je moet er niet aan denken hoe hard het metaal dat om die rolkooi heen gebouwd is aankomt als een (niet zo ervaren piloot) op een drukke proef als zeg maar Nötter op een recht stuk onverhard haaks rechtsaf het publiek inschuift door een stuurfout. Toch kan ik als petrolhead niet ontkennen dat zon nieuwe klasse aansprekend klinkt. Natuurlijk is het veiliger dat de groep-B is afgeschaft maar de meest bekenen rallyfilmpjes op youtube gaan toch over deze periode.....
Dus elke WRC rijder is beter dan de boerenlul die een opel ,bmw,volvo enz bestuurd.
Doe ff normaal met elkaar.
Hans16V schreef:Dus elke WRC rijder is beter dan de boerenlul die een opel ,bmw,volvo enz bestuurd.
Dus elke WRC rijder is beter dan de boerenlul die een opel ,bmw,volvo enz bestuurd.
official29111 schreef:Dus elke WRC rijder is beter dan de boerenlul die een opel ,bmw,volvo enz bestuurd.
Nee Hans, dat heb ik niet gezegd. Ik ben me er zelfs terdege van bewust dat er in Nederland een aantal rijders zijn die vooraan meerijden omdat ze enorme beudgetten hebben, en dat er (zoals jij zegt), boeren zijn die, als ze in een WRC zouden stappen het halve veld zoek zouden rijden. Ik heb niemand af willen zeiken en dat volgens mij ook niet gedaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten