Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
jord keuten schreef:De eerste Fiesta WRC die gehomologeerd kan worden staat daarvoor op 1 februari aanstaande klaar zodat hij op tijd klaar is voor de Zweedse Rally. Citroen heeft ondertussen aangegeven dat ze er in Zweden niet bij zullen zijn omdat men meer waarde hecht aan testwerk.
Zo als ik lees in dit stukje tekst van de andere rallysite http://www.therallysite.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=8839&Itemid=1
komt Citroën niet eens naar de Rally van Zweden of is het een typ fout en moet er in plaats van Zweden Finland staan
Hein schreef:jord keuten schreef:De eerste Fiesta WRC die gehomologeerd kan worden staat daarvoor op 1 februari aanstaande klaar zodat hij op tijd klaar is voor de Zweedse Rally. Citroen heeft ondertussen aangegeven dat ze er in Zweden niet bij zullen zijn omdat men meer waarde hecht aan testwerk.
Zo als ik lees in dit stukje tekst van de andere rallysite http://www.therallysite.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=8839&Itemid=1
komt Citroën niet eens naar de Rally van Zweden of is het een typ fout en moet er in plaats van Zweden Finland staan
Ik denk, maar dat is een aanname die evengoed niet waar kan zijn, dat Walter bedoelt dat Citroen niet gaat testen in Zweden om aansluitend in de Arctic Lapland van start te gaan.
Maar goed, het kan net zo goed voor geen meter kloppen, want The Rally Site en MH (Martin Holmes, denk ik) leggen Rovaniemi ook al in Zweden, terwijl het toch echt in Finland ligt.
Holkers schreef:Ik denk dat je een 6de rallycar bedoeld. Als je Peter Junior nog ergens wil plaatsen, heb je er al 5 nodig...
alleskids1971 schreef:Zo goed en kwaad Vertaalt naar Nederlands:
In de eerste helft van het seizoen zal Citroen Sport auto's te kort komen, en zal het Kimi Raikkoen en Petter Solberg te kort moeten doen, omdat het in december een contract heeft getekend met Peter van Merksteijn.
Ons doel is om wereldkampioen te worden, niet om zo veel mogelijk auto's in koers te hebben - zegt Quesnell. We doen ons best om een compatief aanbod te doen, en omdat we een zeer goede relatie hebben met Kimi Raikkonen en Petter Solberg, hebben we hun opgenomen in ons programma. We gaan geen anderen meer toelaten.
Solberg kreeg een auto in Zweden, juist omdat we een akkord hebben gesloten met Van Merksteijn. De programma's van Kimi enPetter zijn nog niet helemaal bekend, door budgetaire redenen. Alles is in grote haast gegaan. Onze klanten zullen onafhankelijk zijn in de rally, want ieder van hun heeft een eigen team van engineers en monteurs - met technische steun van Citroen Sport. Maar de auto's blijven eigendom van Citroen en gaan na de rally terug naar de fabriek
Mazzo schreef:alleskids1971 schreef:Zo goed en kwaad Vertaalt naar Nederlands:
In de eerste helft van het seizoen zal Citroen Sport auto's te kort komen, en zal het Kimi Raikkoen en Petter Solberg te kort moeten doen, omdat het in december een contract heeft getekend met Peter van Merksteijn.
Ons doel is om wereldkampioen te worden, niet om zo veel mogelijk auto's in koers te hebben - zegt Quesnell. We doen ons best om een compatief aanbod te doen, en omdat we een zeer goede relatie hebben met Kimi Raikkonen en Petter Solberg, hebben we hun opgenomen in ons programma. We gaan geen anderen meer toelaten.
Solberg kreeg een auto in Zweden, juist omdat we een akkord hebben gesloten met Van Merksteijn. De programma's van Kimi enPetter zijn nog niet helemaal bekend, door budgetaire redenen. Alles is in grote haast gegaan. Onze klanten zullen onafhankelijk zijn in de rally, want ieder van hun heeft een eigen team van engineers en monteurs - met technische steun van Citroen Sport. Maar de auto's blijven eigendom van Citroen en gaan na de rally terug naar de fabriek
Ben benieuwd, hoe vaak we van Merksteijn Jr. gaan zien rijden in de DS3 WRC... Kan wel is een raar spelletje worden van Citroen, toch apart dat de Kampioen bij de constructeurs van de afgelopen jaren het niet voor elkaar krijgt om meer dan 4 auto's klaar te krijgen.... Lang leve M-sport....
alleskids1971 schreef:De WRC is net als de F1, een politiek spel, en Quesnel is zeer bedreven in het spelletje. Als er weer een tekort is aan DS3 WRcars, dan zal Van Merksteijn sterk in de schoenen moeten staan, want Solberg en Raikkonen hebben voorkeur bij Citroen boven Van Merktsteijn (zowel voor de resultaten als de publiciteit). Peter jr zal wel aan rijden toekomen, mits ze hun hakken in het zand zetten vanaf nu en eisen dat ze het programma krijgen wat belooft is (bijvoorbeeld de testrallies). Maar ik zie Peter sr niet gauw in actie komen met een DS3 WRCar. Pas bij de laatste rallies van het jaar, als er onderweg dit jaar geen chassis sneuvelt bij een crash.
alleskids1971 schreef:Ik ben gewoon benieuwd wat er tegen Van Merksteijn gezegd is toen ze op 14 decemebr voirg jaar het contract tekenden met Citroen Sport. Toen was namelijk ook al sprake dat Solberg en Raikkone grote kans hadden ook bij Citroen te tekenen. Is er toen al aangegeven dat ze wel eens krap in de WRcars zouden komen te zitten, en dat er dan een beroep op hun inleveningsvermogen zou worden gedaan om het programa aan te passen? Wat ik wil aangeven is, dat Citroen niet echt een klantvriendelijk beleid heeft ten aanzien van priverijders met een Citroen WRcar, en dat Solberg en Raikkonen beter staan aangeschreven bij Quesnel en dat Van Merksteijn er om moet denken dat hun belang niet ondersneeuw bij Citroen.
Verder ben ik juist blij dat Van Merksteijn getekend heeft bij Citroen, want van de DS3 verwacht ik betere prestaties dan de Fiesta, juist omdat Citroen vooral inzet op de 2 Sebastiens. En de resutaten vanCitroen uit het verleden met nieuwe auto's is indrukwekkend.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten