WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » ma jan 17, 2011 20:18

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Sjeik1981

Berichtdoor alleskids1971 » ma jan 17, 2011 20:43

Weijs is/was bezig met ene budget om met een Citroen DS3 R3 het P-WRC te rijden. Hij stond nog niet op de eerste lijst van de FIA.
alleskids1971

Berichtdoor Hein » ma jan 17, 2011 20:46

jord keuten schreef:De eerste Fiesta WRC die gehomologeerd kan worden staat daarvoor op 1 februari aanstaande klaar zodat hij op tijd klaar is voor de Zweedse Rally. Citroen heeft ondertussen aangegeven dat ze er in Zweden niet bij zullen zijn omdat men meer waarde hecht aan testwerk.

Zo als ik lees in dit stukje tekst van de andere rallysite http://www.therallysite.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=8839&Itemid=1
komt Citroën niet eens naar de Rally van Zweden of is het een typ fout en moet er in plaats van Zweden Finland staan

Ik denk, maar dat is een aanname die evengoed niet waar kan zijn, dat Walter bedoelt dat Citroen niet gaat testen in Zweden om aansluitend in de Arctic Lapland van start te gaan.

Maar goed, het kan net zo goed voor geen meter kloppen, want The Rally Site en MH (Martin Holmes, denk ik) leggen Rovaniemi ook al in Zweden, terwijl het toch echt in Finland ligt.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Mazzo » ma jan 17, 2011 21:17

Hein schreef:
jord keuten schreef:De eerste Fiesta WRC die gehomologeerd kan worden staat daarvoor op 1 februari aanstaande klaar zodat hij op tijd klaar is voor de Zweedse Rally. Citroen heeft ondertussen aangegeven dat ze er in Zweden niet bij zullen zijn omdat men meer waarde hecht aan testwerk.

Zo als ik lees in dit stukje tekst van de andere rallysite http://www.therallysite.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=8839&Itemid=1
komt Citroën niet eens naar de Rally van Zweden of is het een typ fout en moet er in plaats van Zweden Finland staan

Ik denk, maar dat is een aanname die evengoed niet waar kan zijn, dat Walter bedoelt dat Citroen niet gaat testen in Zweden om aansluitend in de Arctic Lapland van start te gaan.

Maar goed, het kan net zo goed voor geen meter kloppen, want The Rally Site en MH (Martin Holmes, denk ik) leggen Rovaniemi ook al in Zweden, terwijl het toch echt in Finland ligt.

Citroen gaat niet naar Finland, omdat ze meer waarde hechten aan testwerk in Zweden...
Mazzo

Berichtdoor alleskids1971 » ma jan 17, 2011 21:30

Holkers schreef:Ik denk dat je een 6de rallycar bedoeld. Als je Peter Junior nog ergens wil plaatsen, heb je er al 5 nodig...

Citroen kan tot mei maar 4 auto's aan de start brengen in rallies. Tot die tijd zijn ze druk met testen en door ontwikkelen van de DS3, en de rallywagens ontmantelen en weer opbouwen na de rallies.

http://img684.imageshack.us/img684/8005/equipeds3.jpg
grof vertaalt:
Olivier Quesnel told the daily L'Equipe that Citroën Racing will be able to leave the fifth DS3 WRC in May in Sardinia. In the first part of the championship run out of cars and Petter Solberg and Kimi Räikkönen must leave thou hast round because Citroën in early December agreed to issue one DS3 for Peter van Merksteijn.

- Our goal is to win world championships, did not send the route as many cars - said Quesnel. - We try to make competing bid, and because we have a very good relationship with Kimi and Petter, we included them into the program, but do not try to develop other lines of our business.

Solberg receives a car in Sweden just because they agreed to the van Merksteijn. Programs Petter and Kimi have not yet been finalized for budgetary reasons. Everything has been done in the last minute and we still have to explain many things. Our customers will be independent of the rally, because they have their own engineers and mechanics - with technical support from Citroën. However, cars will remain the property of Citroën and after each race will return to the fact
ory.
Laatst bijgewerkt door alleskids1971 op ma jan 17, 2011 21:47, in totaal 1 keer bewerkt.
alleskids1971

Berichtdoor alleskids1971 » ma jan 17, 2011 21:45

Zo goed en kwaad Vertaalt naar Nederlands:

In de eerste helft van het seizoen zal Citroen Sport auto's te kort komen, en zal het Kimi Raikkoen en Petter Solberg te kort moeten doen, omdat het in december een contract heeft getekend met Peter van Merksteijn.
Ons doel is om wereldkampioen te worden, niet om zo veel mogelijk auto's in koers te hebben - zegt Quesnell. We doen ons best om een compatief aanbod te doen, en omdat we een zeer goede relatie hebben met Kimi Raikkonen en Petter Solberg, hebben we hun opgenomen in ons programma. We gaan geen anderen meer toelaten.

Solberg kreeg een auto in Zweden, juist omdat we een akkord hebben gesloten met Van Merksteijn. De programma's van Kimi enPetter zijn nog niet helemaal bekend, door budgetaire redenen. Alles is in grote haast gegaan. Onze klanten zullen onafhankelijk zijn in de rally, want ieder van hun heeft een eigen team van engineers en monteurs - met technische steun van Citroen Sport. Maar de auto's blijven eigendom van Citroen en gaan na de rally terug naar de fabriek
alleskids1971

Berichtdoor Mazzo » ma jan 17, 2011 21:57

alleskids1971 schreef:Zo goed en kwaad Vertaalt naar Nederlands:

In de eerste helft van het seizoen zal Citroen Sport auto's te kort komen, en zal het Kimi Raikkoen en Petter Solberg te kort moeten doen, omdat het in december een contract heeft getekend met Peter van Merksteijn.
Ons doel is om wereldkampioen te worden, niet om zo veel mogelijk auto's in koers te hebben - zegt Quesnell. We doen ons best om een compatief aanbod te doen, en omdat we een zeer goede relatie hebben met Kimi Raikkonen en Petter Solberg, hebben we hun opgenomen in ons programma. We gaan geen anderen meer toelaten.

Solberg kreeg een auto in Zweden, juist omdat we een akkord hebben gesloten met Van Merksteijn. De programma's van Kimi enPetter zijn nog niet helemaal bekend, door budgetaire redenen. Alles is in grote haast gegaan. Onze klanten zullen onafhankelijk zijn in de rally, want ieder van hun heeft een eigen team van engineers en monteurs - met technische steun van Citroen Sport. Maar de auto's blijven eigendom van Citroen en gaan na de rally terug naar de fabriek

Ben benieuwd, hoe vaak we van Merksteijn Jr. gaan zien rijden in de DS3 WRC... Kan wel is een raar spelletje worden van Citroen, toch apart dat de Kampioen bij de constructeurs van de afgelopen jaren het niet voor elkaar krijgt om meer dan 4 auto's klaar te krijgen.... Lang leve M-sport....
Mazzo

Berichtdoor alleskids1971 » ma jan 17, 2011 22:23

De WRC is net als de F1, een politiek spel, en Quesnel is zeer bedreven in het spelletje. Als er weer een tekort is aan DS3 WRcars, dan zal Van Merksteijn sterk in de schoenen moeten staan, want Solberg en Raikkonen hebben voorkeur bij Citroen boven Van Merktsteijn (zowel voor de resultaten als de publiciteit). Peter jr zal wel aan rijden toekomen, mits ze hun hakken in het zand zetten vanaf nu en eisen dat ze het programma krijgen wat belooft is (bijvoorbeeld de testrallies). Maar ik zie Peter sr niet gauw in actie komen met een DS3 WRCar. Pas bij de laatste rallies van het jaar, als er onderweg dit jaar geen chassis sneuvelt bij een crash.
alleskids1971

Berichtdoor MartijnB » ma jan 17, 2011 23:40

Mazzo schreef:
alleskids1971 schreef:Zo goed en kwaad Vertaalt naar Nederlands:

Ben benieuwd, hoe vaak we van Merksteijn Jr. gaan zien rijden in de DS3 WRC... Kan wel is een raar spelletje worden van Citroen, toch apart dat de Kampioen bij de constructeurs van de afgelopen jaren het niet voor elkaar krijgt om meer dan 4 auto's klaar te krijgen.... Lang leve M-sport....

Citroen heeft een hele andere belangens kwestie dan M sport wat dat betreft.
M sport moet het ook hebben van de verkoop van auto s aan prive teams.
Denk eens terug aan de tijd dat de C4 wrc zou komen. Toen heeft Citroen nog lange tijd met de Xsara door gereden. Citroen verkoop ook geen auto s die nog in het Wk rijden aan prive teams zoals M sport.

Citroen neemt liever de tijd om veel te testen en te ontwikkelen waardoor ze beter worden en zijn dan Ford.
En daarbij is M sport een commercieel lostaand bedrijf van Ford.
Citroen sport is rechtstreek van de fabrieken in Frankrijk
MartijnB

Berichtdoor Mazzo » di jan 18, 2011 8:52

Zijn van Merksteijn Jr en Sr geen privateers dan??
Mazzo

re

Berichtdoor MartijnB » di jan 18, 2011 9:23

Jawel maar ik heb nergens gelezen dat ze eigenaar van de auto zijn....

Alleen dat ze met behulp van wat geld zich hebben ingekocht.
MartijnB

Berichtdoor AC » di jan 18, 2011 11:01

alleskids1971 schreef:De WRC is net als de F1, een politiek spel, en Quesnel is zeer bedreven in het spelletje. Als er weer een tekort is aan DS3 WRcars, dan zal Van Merksteijn sterk in de schoenen moeten staan, want Solberg en Raikkonen hebben voorkeur bij Citroen boven Van Merktsteijn (zowel voor de resultaten als de publiciteit). Peter jr zal wel aan rijden toekomen, mits ze hun hakken in het zand zetten vanaf nu en eisen dat ze het programma krijgen wat belooft is (bijvoorbeeld de testrallies). Maar ik zie Peter sr niet gauw in actie komen met een DS3 WRCar. Pas bij de laatste rallies van het jaar, als er onderweg dit jaar geen chassis sneuvelt bij een crash.

Hou toch op met deze negatieve verhalen de wereld in te slingeren. Citroen heeft een strategische keuze gemaakt, na goed overleg met van Merkesteijn.

Solberg heeft het laatste jaar de verkoop van Citroen in Noorwegen explosief laten stijgen, waardoor er voor de rally van Zweden de voorkeur bestaat voor Solberg (die beter kan laten zien waartoe de auto in staat is op sneeuw). Hierbij hebben ze eerst met Van Merkesteijn overlegt en die een rally in Argentinie aangeboden. Hierop is Van Merkesteijn ingegaan.

Senior zou sowieso maar een paar rallies rijden, dus wanneer die in de picture zou komen was niet bekend.

That's it. Geen negatieve verhalen over auto's wegkapen.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor alleskids1971 » di jan 18, 2011 17:04

Ik ben gewoon benieuwd wat er tegen Van Merksteijn gezegd is toen ze op 14 decemebr voirg jaar het contract tekenden met Citroen Sport. Toen was namelijk ook al sprake dat Solberg en Raikkone grote kans hadden ook bij Citroen te tekenen. Is er toen al aangegeven dat ze wel eens krap in de WRcars zouden komen te zitten, en dat er dan een beroep op hun inleveningsvermogen zou worden gedaan om het programa aan te passen? Wat ik wil aangeven is, dat Citroen niet echt een klantvriendelijk beleid heeft ten aanzien van priverijders met een Citroen WRcar, en dat Solberg en Raikkonen beter staan aangeschreven bij Quesnel en dat Van Merksteijn er om moet denken dat hun belang niet ondersneeuw bij Citroen.

Verder ben ik juist blij dat Van Merksteijn getekend heeft bij Citroen, want van de DS3 verwacht ik betere prestaties dan de Fiesta, juist omdat Citroen vooral inzet op de 2 Sebastiens. En de resutaten vanCitroen uit het verleden met nieuwe auto's is indrukwekkend.
alleskids1971

Berichtdoor mantaboy » di jan 18, 2011 17:38

Simpel: er word betaald per wedstrijd voor een DS3, echter Citroen zelf kan altijd beslissen wie er start met de auto. Immers koop je de auto niet, deze blijft van Citroen. Pas volgend jaar kan je een DS3 kopen als er genoeg beschikbaar zijn en dan nog met de specificaties van 2011.

Petter heeft het budget voor het gehele seizoen nog niet rond. Hij start in de auto die eigenlijk voor Merksteijn JR is. Hoe dit verder af zal lopen weet ook Petter nog niet. Dat is ook afhankelijk van wat Citroen zal beslissen.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor emiel79 » di jan 18, 2011 19:19

alleskids1971 schreef:Ik ben gewoon benieuwd wat er tegen Van Merksteijn gezegd is toen ze op 14 decemebr voirg jaar het contract tekenden met Citroen Sport. Toen was namelijk ook al sprake dat Solberg en Raikkone grote kans hadden ook bij Citroen te tekenen. Is er toen al aangegeven dat ze wel eens krap in de WRcars zouden komen te zitten, en dat er dan een beroep op hun inleveningsvermogen zou worden gedaan om het programa aan te passen? Wat ik wil aangeven is, dat Citroen niet echt een klantvriendelijk beleid heeft ten aanzien van priverijders met een Citroen WRcar, en dat Solberg en Raikkonen beter staan aangeschreven bij Quesnel en dat Van Merksteijn er om moet denken dat hun belang niet ondersneeuw bij Citroen.

Verder ben ik juist blij dat Van Merksteijn getekend heeft bij Citroen, want van de DS3 verwacht ik betere prestaties dan de Fiesta, juist omdat Citroen vooral inzet op de 2 Sebastiens. En de resutaten vanCitroen uit het verleden met nieuwe auto's is indrukwekkend.

Hoe weet je nou dat Citroen wel of geen klantvriendelijk beleid heeft? Dit alles zal echt wel in goed overleg gegaan zijn en Peter van M. heeft nu de kans om weer een nieuwe wedstrijd te rijden op een ander continent.... Wat wil je nou nog meer? En wat er tijdens de besprekingen met Citroen gezegd is dat weet men bij van Merksteijn en bij Citroen, dat zullen wij in elk geval niet te weten komen. Mijns inziens ook niet van belang. Volgens mij zijn de "Van Merksteijntjes" zakelijk genoeg om er voor hunzelf ook een goede deal uit te halen.....
emiel79

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden