[ FOTO/ VIDEO Topic TankS Rally 2012 ]

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor wim scholman » vr maart 23, 2012 17:01

MartijnS schreef:Zo'n drama is het toch niet dat heel de familie? die kleuren moet gaan verdedigen?
De kleuren kloppen gewoon niet, ze zijn echt te fel.
Misschien kan je in je camera contrast enzo instellen? Zou er toch eens naar kijken.

Maakt verder niet uit, mag gerust gezegd worden toch.

Martijn heb ik gezegd dat ik de kleuren verdedig van familie Nee.
Daar heb ik hem zelf al een reactie op gegeven
En ik heb het zelfde recht als Holkers om wat van deze foto`s te zeggen.
wim scholman

Berichtdoor Holkers » vr maart 23, 2012 17:03

En zoals Holkers ook al in een PM tegen Jeffrey zei, ik kraak geen enkele foto af maar vind de verzadiging gewoon te hoog/groot/veel (hoe je dat ook wilt zeggen). Dat mag toch gewoon gezegd worden of niet?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Jeffrey » vr maart 23, 2012 17:08

nou..... zullen we nu het topic weer gaan gebruiken waarvoor deze is gemaakt? Foto's en Video's!
Jeffrey

Berichtdoor WRC fan » vr maart 23, 2012 17:10

Holkers schreef:En zoals Holkers ook al in een PM tegen Jeffrey zei, ik kraak geen enkele foto af maar vind de verzadiging gewoon te hoog/groot/veel (hoe je dat ook wilt zeggen). Dat mag toch gewoon gezegd worden of niet?

En dan kun je twee dingen zeggen. Je kunt zeggen dat je het mooi vindt, of dat Holkers inderdaad gelijk heeft en dat je gaat kijken of je iets kan veranderen aan de instellingen van je camera. Zo moeilijk is dat toch niet? :roll:
WRC fan

Berichtdoor wim scholman » vr maart 23, 2012 17:16

Holkers schreef:En zoals Holkers ook al in een PM tegen Jeffrey zei, ik kraak geen enkele foto af maar vind de verzadiging gewoon te hoog/groot/veel (hoe je dat ook wilt zeggen). Dat mag toch gewoon gezegd worden of niet?

Dan zeg ik op mijn beurt plaats dan geen bericht over de kleur want je weet zelf hoe het verder gaat op dit forum.
en nu weer foto`s goed van kleur a.u.b.
wim scholman

Berichtdoor hogdriver » vr maart 23, 2012 17:34

@ W Rohaan .
Zet dan je spullen maar te koop . :oops:
Dacht je soms dat in het tijdperk van het filmpje de foto's niet bewerkt werden ???
Noem even een voorbeeldje : Zwart/wit fotografie .
Nogal wat uurtjes versleten in de DOKA.
Doka ??????? Donkere Kamer voor de jongste onder ons
hogdriver

Berichtdoor w rohaan » vr maart 23, 2012 17:49

Ik bedoel gewoon te zeggen dat er aan mijn foto's niet geshopt wordt.als de foto's te donker of te licht zijn gooi ik ze weg ook al zijn ze nog zo scherp
w rohaan

Berichtdoor SkaapProductions » vr maart 23, 2012 20:03

En na de algemene compilatie nu ook de 325i Challenge..
Veel kijkplezier gewenst!

Afbeelding
Afbeelding
SkaapProductions

Berichtdoor Hein » vr maart 23, 2012 20:31

Zo heb ik voor het eerst sinds tijden weer eens tijd/zin om op het forum te kijken val ik meteen in een discussie waar ik me zo aan erger.

Jeffrey wees eerlijk naar jezelf toe. Kijk naar de foto van Martijn en naar de foto van jezelf. Dan zul je moeten toegeven, hoe moeilijk dat ook is, dat Holkers gelijk heeft. Je verzadiging is dusdanig over de top dat het blauw dichtloopt, het rood van de achterlichten dichtloopt en het zwart ook geen detail meer laat zien. Waarom schiet je dan in de verdediging? Kijk eerder naar de instellingen van je camera (als je zoals je zegt niet nabewerkt) of doe iets aan je stijl van nabewerken.

@wrohaan, ik zal je uit de droom helpen: In het digitale tijdperk MOET je nabewerken. Dat kun je doen in photoshop, maar er zijn ook andere programma's waarmee dat kan.
Je kunt zelf bepalen hoever je wilt gaan in je bewerking.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor wim scholman » vr maart 23, 2012 20:45

@wrohaan, ik zal je uit de droom helpen: In het digitale tijdperk MOET je nabewerken. Dat kun je doen in photoshop, maar er zijn ook andere programma's waarmee dat kan.
Je kunt zelf bepalen hoever je wilt gaan in je bewerking.[/quote]

Hein je moet niks het is wat je zelf wilt.
dus met ander woorden zonder die progamma`s kun je geen foto`s maken. :oops:
wim scholman

Berichtdoor Hein » vr maart 23, 2012 21:28

wim scholman schreef:
Je kunt zelf bepalen hoever je wilt gaan in je bewerking.

Hein je moet niks het is wat je zelf wilt.
dus met ander woorden zonder die progamma`s kun je geen foto`s maken. :oops:

En de volgende die in de verdediging schiet. Nee Wim ik zeg niet dat je een programma nodig hebt om te kunnen fotograferen. De basis moet goed zijn, de finishing touch doe je in de nabewerking.

Zie het als het poetsen van een auto. Het inpoetsen is het maken van de foto. Als je dan ophoudt heb je een wit uitgeslagen auto. Dus moet je de finishing touch geven en dat doe je door de auto uit te poetsen. Het nabewerken van een foto is het uitpoetsen.

Persoonlijk wil ik niet rondrijden met een half gepoetste auto en ik lever ook geen foto's af die half klaar zijn. Dat is het verschil tussen de prof en de amateur.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor rallyvidsreport » vr maart 23, 2012 21:53

ik wil me eigen verder niet zeer bemoeien, maar ieder heeft zijn eigenstijl en inderdaad het is net als video je filmt een stuk en later bewerkt je dit bij fotos moet je dan gewoon ook doen. En bekijk het positiefs mensen geven hun mening waar jij weer ervaring kun uithalen toch?

Grootste boodschap van mij is, jongens houd het gezellig daar is dit forum voor.
rallyvidsreport

Berichtdoor Leo » vr maart 23, 2012 22:18

Foto's bewerken is van alle tijden.
doordrukken gebeurde 200 jaar geleden al, en nu is het veel makkelijker om foto's te bewerken.
Het heeft totaal niks met smaak te maken, die kleuren zijn gewoon te nep.
Photoshop is voor mij een hele goede uitvinding.
vroeger in de doka had je geluk als je 3 mooie foto's had afgedrukt, nu doe je er 3 in een kwartier.
Leo

Berichtdoor rallyvidsreport » vr maart 23, 2012 23:00

dat is inderdaad ook zo, gebruik maken van de middellen die je hebt. maar zoals ik al heb gezegd, deze persoon moet het zien als een tip en om daar iets mee te doen is zijn/keuze.

Maar zullen we niet eens ergens anders over hebben? het heet niets voor niets Foto-Video topic en geen ''Hoe maak ik mijn fotos mooi'' topic
rallyvidsreport

Berichtdoor PatrickTwente » vr maart 23, 2012 23:34

Mijn foto's staan nu ook online!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier vind je de rest van mijn foto's
PatrickTwente

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden