Voorlopige Nederlandse rally kalender 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor erikjan » ma dec 28, 2009 15:07

Jacco Hartog schreef:
MartijnS schreef:Omdat er dan eventueel teams pas na de Tank S hoeven te beslissen of ze het kampioenschap gaan rijden? Ligt er dan ook aan of er schrapresultaten gehanteerd worden natuurlijk ;)

Schrap resultaten zijn van de baan.... dus alles rijden.
En je moet ingeschreven zijn voor Tank S.

da's een positieve ontwikkeling !!
erikjan

Berichtdoor henk » ma dec 28, 2009 15:08

Jacco Hartog schreef:
MartijnS schreef:Omdat er dan eventueel teams pas na de Tank S hoeven te beslissen of ze het kampioenschap gaan rijden? Ligt er dan ook aan of er schrapresultaten gehanteerd worden natuurlijk ;)

En je moet ingeschreven zijn voor Tank S.

dat zeg ik: gamma :wink:
henk

Berichtdoor ZZR Fan » ma dec 28, 2009 16:07

Hehe, ze worden wakker.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Sponsor » ma dec 28, 2009 18:58

Mwo ik weet niet of dat zo goede ontwikkeling is voor het aantal deelnemers.
Kijk maar eens naar de lijst van dit jaar hoeveel er geschrapt/niet deelgenomen is onder de deelnemers.

Als dat i.d. zo is dan verwacht ik veel minder inschrijvers dan vorig jaar...een halvering ,zeg maar.

Waarom?...

Zeker de helft van de inschrijvers zijn ondernemers en willen de mogelijkheid hebben om een paar wedstrijden te schrappen(om wat voor reden dan ook) of een buitenlandse rally rijden.

Maar ik heb het nog nergens kunnen nalezen....
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor erikjan » ma dec 28, 2009 19:13

of gaan liever (incidenteel) naar het buitenland omdat de inschrijving interessanter is, lees: betaalbaar en leuke proeven...

en dan heb ik het niet alleen over de top-teams
erikjan

Berichtdoor Wim » di dec 29, 2009 13:00

erikjan schreef:da's een positieve ontwikkeling !!

Absoluut, heel goed vind ik. Dan is mijn uitgebreid mailtje naar de KNAF niet voor niks geweest. :wink: Nu nog de Euregio niet in hetzelfde weekend als de Condroz plaatsen en dan is het voor mij perfect. De Belgische kalender is inmiddels al enkele weken bekend, dus ze zouden er absoluut rekening mee kunnen houden.
Wim

Berichtdoor RobinV-Rally » di dec 29, 2009 13:04

Ik ben heel benieuwd naar de definitieve kalender. Ik hoop echt dat de Sezoens er nog in zit, was een top evenement!! Lausitz rally ben ik niet zo bekend mee, maar de Nederlanders zo ver Duitsland in sturen is misschien niet geheel slim. Maar we zien het wel ;)
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor PVG » di dec 29, 2009 13:11

Em ik denk dat de meeste rallyteams er ook niet op zitten te wachten om heel de auto in gravelsetting te plaatsen. Is denk ik voor veel teams een heel gat in het budget. Hier mogen toch ook geen wrc's aan de start verschijnen?
PVG

Berichtdoor RobinV-Rally » di dec 29, 2009 13:14

In de geschiedenis van die rally op hun site staat dat Dennis Kuipers hem heeft gewonnen met een Focus WRC in 2008. (Bron: http://www.rrc-lausitz.de/de/ueber-uns/geschichte.html )
Maar afgelopen jaar was dat het geval. Dat was waar de organisatie toen ter plekke een WRC Cupje heeft bedacht en waar toen enkele rijders naar huis zijn gegaan. Dus ben heel benieuwd...
Nou ik even denk aan een RR aflevering, daarin vertelde Frank dat er in Duitsland inderdaad geen WRC's mogen rijden, als ik het me heel goed herinner. Nog even wachten, dan weten we het!
Laatst bijgewerkt door RobinV-Rally op di dec 29, 2009 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor Sanderboy » di dec 29, 2009 13:15

is de verder als iets bekend wie de staan ingeschreven dan voor rdo'10 :?:

prettige jaarwisseling allen , en een sportief 2010!
groeten uit het mooie twente
Sanderboy

Berichtdoor RobinV-Rally » di dec 29, 2009 13:16

Op de officiële site van de KNAF niet. http://www.knaf.nl/sectie/rally/
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor mmrizio » di dec 29, 2009 13:20

RobinV-Rally schreef:In de geschiedenis van die rally op hun site staat dat Dennis Kuipers hem heeft gewonnen met een Focus WRC in 2008. (Bron: http://www.rrc-lausitz.de/de/ueber-uns/geschichte.html )
Maar afgelopen jaar was dat het geval. Dat was waar de organisatie toen ter plekke een WRC Cupje heeft bedacht en waar toen enkele rijders naar huis zijn gegaan. Dus ben heel benieuwd...
Nou ik even denk aan een RR aflevering, daarin vertelde Frank dat er in Duitsland inderdaad geen WRC's mogen rijden, als ik het me heel goed herinner. Nog even wachten, dan weten we het!

Ehhm, hij heeft toch ook gewonnen in 2008 met de Focus? Ik neem aan dat zij hun eigen klassementen wel kennen. Check in ieder geval even je bronnen als je het beter denkt te weten...

In 2009 reed hij met de Skoda aan de leiding van het overgebleven WRC groepje en is er volgens mij geen officieel klassement opgemaakt.

In 2010 mogen de WRC's wel weer meedoen. Of dat betekent dat de rally niet meer meetelt voor de Duitse kampioenschappen weet ik niet.

Maurice
Laatst bijgewerkt door mmrizio op di dec 29, 2009 13:24, in totaal 1 keer bewerkt.
mmrizio

Berichtdoor Wim » di dec 29, 2009 13:23

In de Lausitz Rally zijn volgend jaar wel WRC's toegelaten. Dat is de reden waarom de Lausitz ook niet meer voor het Duitse nationale kampioenschap telt in 2010.
Laatst bijgewerkt door Wim op di dec 29, 2009 13:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Wim

Berichtdoor RobinV-Rally » di dec 29, 2009 13:23

mmrizio schreef:Ehhm, hij heeft toch ook gewonnen in 2008 met de Focus? Ik neem aan dat zij hun eigen klassementen wel kennen.

In reed hij met de Skoda aan de leiding en is er volgens mij geen klassement opgemaakt.

In 2010 mogen de WRC's wel weer meedoen. Of dat betekent dat ze niet meer meetellen voor de Duitse kampioenschappen weet ik niet.

Maurice

ja dat weet ik, maar de vraag was: mogen WRC's meedoen, dus grijp ik naar de historie op de site. Maar afgelopen jaar was een beetje bijzonder ;)
Ik weet niet of de WRC's mee mogen doen, heb ik nergens gelezen :P
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor TWENGELTJE » di dec 29, 2009 13:24

RobinV-Rally schreef:In de geschiedenis van die rally op hun site staat dat Dennis Kuipers hem heeft gewonnen met een Focus WRC in 2008. (Bron: http://www.rrc-lausitz.de/de/ueber-uns/geschichte.html )

Dennis heeft in 2008 de lausitz gewonnen met de focus, het was zijn aller eerste overwinning. Dit jaar heeft hij niet gewonnen omdat dat cupje waar jij het over hebt niet mee telde en hij reed met de skoda
De euregiorally staat al vast op 6 en 7 november en zal ook niet verschuiven
TWENGELTJE

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden